چندین سال است که نفس‌های سینمای کودک به شماره افتاده است/ سخنی با مسئولان جدید | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۷
وحید پاکزاد در گفتگو با صبا:

چندین سال است که نفس‌های سینمای کودک به شماره افتاده است/ سخنی با مسئولان جدید

کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «اشکنه» معتقدست چندین سال است که نفس‌های سینمای کودکان و نوجوانان به شماره افتاده است.

وحید پاکزاد کارگردان و تهیه‌کننده که با فیلم «اشکنه» در بخش مسابقه فیلم‌های بلند ایرانی سی و چهارمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا گفت: این فیلم با فضای فانتزی و در عین حال رئالیستی خود درباره غذای بومی پنج استان کشور در زمستان سال ۹۹ و در اوج همه‌گیری بیماری کرونا تولید شده است.

وی ادامه داد: در روند ساخت این فیلم با مشکلات فروانی از جمله تغییرات شدید آب و هوایی مواجه بودیم که شرایط کار کردن را برای ما به شدت دشوار ساخته بود حتی در یکی از صحنه‌ها به علت سرمای بیش از حد دو نفر از اعضای پشت صحنه بی‌هوش شدند. معتقد هستم کاری که گروه من با لطف خداوند در این شرایط بحرانی انجام داد کاری کمتر از جهادگران نبود. من از فداکاری‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی گروهم بی‌نهایت سپاسگزارم.

پاکزاد با اشاره به اینکه کار با بازیگران نوجوانی که هیچ آموزش آکادمیکی ندیده‌اند و هیچ شناختی از تولید فیلم سینمایی، دوربین، میزانسن و … ندارند واقعا کار سختی است، عنوان کرد: از طرف دیگر کار با گروه به مدت طولانی، دوری بازیگران از خانواده و حس رقابتی که بین این بچه‌ها شکل می‌گیرد باعث کند شدن روند تولید می‌شود به همین دلایل سینماگران تمایل زیادی برای ورود به این حوزه ندارند.

کارگردان فیلم «آسوده با او» درباره دلیل پافشاری خود برای ماندن در عرصه سینمای کودک تصریح کرد: با توجه به علاقه‌ای که من از قبل به حوزه کودک و نوجوان و شناختی که از این نوع از مخاطب دارم وارد این حوزه شدم و در این حوزه مشغول به فعالیت هستم.

این سینماگر با بیان اینکه جشنواره فیلم های کودکان و نوجوان تنها مرجعی است که دوستداران فیلم کودک و متخصص‌های این حوزه را دور هم گرد می‌آورد، اشاره کرد: این جشنواره از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که باید مورد توجه مسئولان ذی ربط قرار بگیرد.

کارگردان فیلم «سلیم» با بیان اینکه حمایت از تولیدات آثار هنری در جشنواره کودک باید با سیاستگذاری درست انجام شود، تصریح کرد: چندین سال است که نفس‌های سینمای کودکان و نوجوانان به شماره افتاده است و این سینما روز‌های خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و اگر این سینما تاکنون به حیات خود ادامه داده است به مدد و رشادت‌های هنرمندانی است که در این حوزه شبانه روزی تلاش می‌کنند.

این کارگردان در پایان از مسئولان جدید درخواست کرد بیشتر به فکر قشر هنرمندان باشند و بیشتر آنها را مورد توجه قرار دهند و برای ارتقای کیفیت این نوع سینما در این زمینه اتاق فکری راه‌اندازی کنند که خروجی خوبی را برای کودکان و نوجوانان رقم بزند.

در خلاصه داستان «اشکنه» آمده است: دوقلوهایی از شهر به روستا می‌‌روند و با دو کودک دیگری که در روستا هستند، اتفاقات جذابی را رقم می‌‌زنند و …

در این فیلم بازیگرانی چون زهرا فدایی، منصور گماری، زینب کنجکاو، سجاد رضایی، محمد رنجکش، هستی حیدریان و پوریا رستمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

از دیگر عوامل این فیلم می‌توان به دستیار اول کارگردان و مدیر برنامه ریزی: نازنین جلالی‌فر، مدیر تصویربرداری: صادق داوری، مدیر صدابرداری: مجتبی حبیب اللهی، تدوین: مهدی دهقان و نویسنده: حکیمه ایزدی اشاره کرد.

این فیلم سینمایی در منطقه لنجان اصفهان و در مناطقی مانند باغ بهادران و زرین شهر فیلمبرداری شده است.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل برگزار می‌شود.

رضا باقری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500