لایه‌های شخصیتی خودم در آثارم بروز پیدا می‌کند/ برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۰
شقایق احمدیان در گفتگو با صبا:

لایه‌های شخصیتی خودم در آثارم بروز پیدا می‌کند/ برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور

شقایق احمدیان درباره مفهوم آثار نمایشگاه «بامداد من است» و نمایش شخصیت خود در این مجموعه توضیح داد.

شقایق احمدیان که نمایشگاه نقاشی و مجسمه او با عنوان «این بامداد من است» از ۲ تا ۱۶ مهرماه در گالری پروژه‌های آران برپا بود در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا گفت: خلق تمام آثار این مجموعه به طور همزمان با هم شروع و تمام شدند و تولید کل این مجموعه تقریبا ۲ سال به طول انجامید.

او ادامه داد: ایده اولیه این مجموعه این طور شکل گرفت که احساس کردم برخی از آثار نمایشگاه قبلی ام باید با کمی تغییرات ارایه شود و این سرنخی برای مجموعه جدید بود.

این هنرمند با بیان اینکه قسمت‌های ملموس نقاشی را به مجسمه تبدیل کرده است، توضیح داد: آثار این نمایشگاه به صورت نقاشی و مجسمه ارایه شد و گویا هر دوی این آثار از یک دنیای مشترک که دنیای ذهنی من است به دنیا آمده‌اند و من سعی کردم قسمت‌هایی که برای من ملموس‌تر بودند از دل نقاشی جدا کنم و آن‌ها را بسازم، یعنی معمولا اول نقاشی‌ها به وجود می‌آمدند و بعد مجسمه‌ها ساخته می‌شدند.

او درباره شخصیت شجاع و بدون محدودیت موجود در آثار عنوان کرد: من در کل در شخصیت خودم هم این را احساس می‌کنم که معمولا ترس‌های درونی خود را نادیده می‌گیرم و همه‌چیز برای من با نرمالی که در جامعه هست، فاصله دارد. این زندگی خاص موجب شده است که شجاعت من در مقابل جامعه و سبک زندگی که دارم روزبه روز بیشتر شود، زیرا می‌دانیم که در جامعه ما فیلترهای زیادی برای آدم بودن وجود دارد که باید از آن‌ها عبور کنیم و درکل این شخصیت شجاع داخل آثار درواقع لایه‌هایی از شخصیت خود من را نشان می‌دهد.

این نقاش درباره شخصیت‌های زن در آثار خود خاطرنشان کرد: بیشتر دختران و زنانی که در آثار وجود دارند یا خود من هستم یا مدل‌هایی که برای نقاشی از آن‌ها کمک گرفتم. شاید به این دلیل که من هم جنسیت زن دارم بیشتر به این سمت می‌روم که از زنان و لایه‌های وجودی خودم نقاشی کنم به طور مثال در یک تابلوی نقاشی شخصیت من را در سنین مختلف می‌بینید که در موقعیت‌های مختلف زندگی قرار دارم.

احمدیان در پایان خبر از برگزاری یک نمایشگاه در خارج از کشور داد و گفت: چند ماه دیگر یک نمایشگاه دارم اما در خارج از ایران برگزار می‌شود.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است