«هم‌خانه» و «سپیدار» در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کردند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۱

«هم‌خانه» و «سپیدار» در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کردند

آیین افتتاحیه نمایشگاه‌های «هم‌خانه» با نمایش آثار ۱۶ هنرمند افغانستانی و نمایشگاه «سپیدار» شامل تابلوهای نقاشی دنیا عبداللهی حاجی محمود جمعه ۱۶ مرداد در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه «هم‌خانه» شامل آثار تجسمی هنرمندان افغانستانی مقیم ایران با حضور مجید رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، منصور حاجی مدیر و احسان حیدری معاون اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران، هنرمندان تجسمی، اهالی رسانه و… جمعه ۱۶ مرداد در گالری‌های استاد ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

مجید رجبی‌معمار ضمن خوشامدگویی به مهمانان و هنرمندان حاضر در این رویداد بیان کرد: خوشحالیم که امروز ماحصل زحمات چند ماهه هنرمندان عزیز افغانستانی را برای برگزاری این نمایشگاه که به دلیل کرونا چند باری به تعویق افتاد، شاهد هستیم.

وی افزود: افغانستان امروز وارد شرایط جدیدی شده است اما هنر و فرهنگ شرایط خاص نمی‌شناسد و خانه هنرمندان ایران نیز از نمایش آثار هنرمندان افغانستان در گالری‌های خود استقبال می‌کند و همچنین امیدوار است که میزبان نمایشگاه بعدی این عزیزان نیز باشد. برای همه دست‌اندرکاران این رویداد آرزوی موفقیت روزافزون دارم.

منصور حاجی مدیر اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران نیز در آیین گشایش نمایشگاه «هم‌خانه» عنوان کرد: زمینه خوبی برای معرفی هنر افغانستان به ایرانیان و سایر مردم جهان در این نمایشگاه به واسطه آثار هنرمندان خوب افغانستانی فراهم شده است که جا دارد از همه دست‌اندرکاران و هنرمندان تشکر کنم.

محمدحسین احمدی، محمد ارزگانی، زهرا اسماعیلی، بتول اکبری، فاطمه اکبری، محمدموسی اکبری، ثریا جعفری، بتول رحیمی، زارا رسولی، حمیده سهرابی، شکیلا عالمی، علیخان عبداللهی، بهرامشاه محمودی، حکیمه قنبری، محمدمهدی میرزایی و فاطمه میرزایی هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دارد.

نمایشگاه «هم‌خانه» با نمایش ۶۸ اثر از ۱۶ هنرمندان در رشته‌های مختلف نقاشی، مجسمه، عکس، مینیاتور و نگارگری و… تا ۲۶ مهر ۱۴۰۰ همه روزه (به جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۵ الی ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

«سپیدار» نیز عنوان نمایشگاه دیگری بود که روز جمعه ۱۶ مهر افتتاحیه خود را در گالری استاد میرمیران خانه هنرمندان ایران پشت سر گذاشت.

دنیا عبداللهی حاجی محمود درباره کمیت و ویژگی‌های این نمایشگاه توضیح داد: تعداد آثار حاضر در این نمایشگاه ۹ اثر و ۹۵ درصد آن‌ها شامل آبرنگ خالص است. همچنین به جز چند اثر نقاشی شده در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بقیه طی سال گذشته و امسال کشیده شده‌اند.

این نمایشگاه نیز که عمدتا از مناظر طبیعی وام گرفته است، تا ۲۶ مهر همه روزه (به جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۵ تا ۲۱ میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است