«آقای کمدی» همه‌چیز را درباره یک اجرای استندآپ به شما می‌گوید | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۱
یادداشت امیر نریمانی؛

«آقای کمدی» همه‌چیز را درباره یک اجرای استندآپ به شما می‌گوید

امیر نریمانی درباره کتاب «آقای کمدی» سپهر آبنوش و اهمیت شادی و خنده در زندگی نوشت.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، امیر نریمانی عکاس و مستندساز یاداشتی درباره کتاب «آقای کمدی» به قلم سپهر آبروش که صفر تا صد رازهای اجرای موفق استندآپ کمدی را برای مخاطبان بازگو می‌کند، نوشته است.

در متن این یادداشت می‌خوانیم: «مطالعات گسترده اندیشمندان در خصوص اهمیت شادی و خنده نشان از اهمیت این امر به‌عنوان یکی از اساسی ترین نیازهای انسان در زندگی دارد. نتایج مطالعات در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که شادی مهارتی آموختنی است. در همین راستا سپهر آبروش نویسنده اولین کتاب استندآپ کمدی در کشور، در پس دیدن و شنیدن و آموختن از هزاران جستجوگر و تجربه های اعجاب انگیزشان، به‌دنبال گسترش این آب حیات جسم و روح برخواسته و برای تحقق این مهم، سال‌ها پیش فستیوال استعدادیابی استندآپ کمدی آکادمیک را در دل قدیمی‌ترین دانشکده معتبر رسانه یعنی دانشکده خبر، به همت تیمی از بهترین‌ها اجرا کرد تا درهای اعتمادبه‌نفس اجرا روی استیج واقعی را برای بسیاری از استعدادهای گمنام که همیشه از دیده شدن به دلیل نداشتن پول و پارتی گله داشتند، بگشاید.

سپهر آبروش در ادامه تلاش برای رسیدن به شادی و حال خوب انسان‌ها، اولین کتاب تالیفی ایران را با عنوان «آقای کمدی» در اسفند ۹۹ به چاپ رسانید. علیرغم اینکه برنامه ریزی رونمایی از کتاب «آقای کمدی» همزمان با برگزاری فستیوالی بزرگتر و حرفه ای تر در سطح ملی صورت گرفته بود، اما به‌دلیل شیوع کرونا و اهمیت سلامت برای عموم شرکت کنندگان این برنامه به تعویق افتاد. ولی این تعویق مانع از تلاش‌های نویسنده برای به چاپ رساندن و معرفی جلد دوم و سوم این مجموعه نشد.

از آنجایی که استندآپ کمدی جزو رشته‌هایی است که در آن تمرینات عملی نقش اساسی دارند، کتاب مذکور می تواند کمک آموزشی مناسب برای مخاطبان باشد و در تکمیل این آموزه ها، به زودی جلد دوم و سوم در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت تا با فراگیری تمام آنچه یک استندآپ کمدین در شروع و اولین گام‌ها نیاز دارد و تسلط کامل بر مباحث مربوطه، به سمت اجرای موفقیت آمیز در استیج، سوق پیدا کنند.

مسلما اجراهای موفق استندآپ کمدی مخاطبین را از ملال تکرار روزمزگی‌ها رهانیده و حال بد را به حال خوب و شوق زیستن مبدل می‌نماید. باشد که این حال خوب روزنه نور امیدی باشد برای کسانیکه به ته خط زندگی رسیده اند.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است