وزارت آموزش و پرورش ظرفیت المپیاد فیلمسازی کودکان و نوجوانان را به رسمیت بشناسد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۷
علیرضا تابش در گفتگو با صبا:

وزارت آموزش و پرورش ظرفیت المپیاد فیلمسازی کودکان و نوجوانان را به رسمیت بشناسد

دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان می گوید وزارت آموزش و پرورش باید ظرفیت المپیاد فیلمسازی کودکان و نوجوانان را به رسمیت بشناسد.

علیرضا تابش دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان و مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره نحوه برگزاری جشنواره با وجود شرایط کرونا، بیان کرد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا در زمان برگزاری جشنواره سال پیش، ما باید از شیوه فیزیکی به شیوه آنلاین کوچ می کردیم. برای رسیدن به نتیجه مناسب، حدود دو الی سه ماه گفتگو، جدل، مفاهمه، بحث و تبادل نظر را با سختی پشت سر گذاشتیم. این اتفاق لازم داشت که با همکاران‌مان در ستاد جشنواره و پلتفرم ها و سایر شرکا در بخش های مختلف به جمع بندی این موضوع برسیم که اساسا شیوه برگزاری جشنواره به صورت آنلاین و فیزیکی چگونه خواهد بود.

او اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته به عنوان اولین جشنواره سینمایی موفق شدیم تا این رویداد را به صورت آنلاین برگزار کنیم و بعد از برگزاری، جلسات نقد، تحلیل و آسیب شناسی داشتیم که بر این اساس امسال توانستیم بخشی از اشکال ها و ایرادهای قبلی را برطرف کنیم.

مدیر عامل بنیاد فارابی با اشاره به برگزاری آنلاین این رویداد در سال گذشته و همچنین شیوه برپایی ترکیبی جشنواره در این دوره توضیح داد: بخش آنلاین به بخش فیزیکی جشنواره های سینمایی به خصوص جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اضافه شد که با توجه به مخاطبانِ دوستدار فناوری و جستجوگر این جشنواره، یکی از ویژگی های شاخص و خوشحال کننده این رویداد به شمار می رود. جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان باید خیلی زودتر به سمت برگزاری به صورت آنلاین پیش می رفت و یا به سمتی که بخشی از خدمات خودش را به صورت آنلاین عرضه کند.

این مدیر سینمایی درباره برپایی آنلاین پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان نیز تصریح کرد: المپیاد فیلمسازی نوجوانان در سال گذشته و امسال یعنی در چهارمین و پنجمین دوره به صورت برخط برگزار شد که  تجربه خوبی را برای من و همکارانم به وجود آورد.

مدیر عامل بنیاد فارابی با اشاره به برپایی فیزیکی جشنواره در برخی از سینماهای کشور گفت: با توجه به روند واکسیانسیون، امسال جشنواره بسیار متفاوت بود و ما میزبان فیزیکی بچه های عزیز در خانه های جشنواره در اصفهان و ۲۲ شهر دیگر کشورمان بودیم، که خودش یک رکورد جدید در دوران کرونا است.

وی افزود: بعد از جشنواره ملی فیلم فجر که بهمن ماه سال گذشته در بخشی به شکل فیزیکی برگزار شد، جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در حال حاضر در ۲۳ شهر ایران به صورت فیزیکی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می شود.

۲۲۲۰ داورِ کودک و نوجوان فیلم های جشنواره را در محیط پلتفرم یا به صورت فیزیکی می بینند

دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان، دستاورد عمده این رخداد هنری را رکوردزنی در داوری دانست و تصریح کرد: امسال در طول برگزاری حشنواره حدود ۲۲۲۰ داورِ کودک و نوجوان فیلم های جشنواره را در محیط پلتفرم یا به صورت فیزیکی در سالن های ۲۳ شهر برگزارکننده، می بینند و داوری می کنند که شور و اشتیاق بیشتری به وجود آورده است. در تمام عکس هایی که از سراسر کشور مخابره می شود، دختران و پسران خردسال و نوجوانی را می بینیم که با لباس های محلی در شهرهای مختلف در سالن های سینما حضور دارند و فضایی رویاگونه و خیال انگیز در سالن های سینما به چشم می خورد.

المپیاد فیلمسازی نوجوانان یک بخش جنبی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان است

مدیر عامل بنیاد فارابی اذعان کرد: المپیاد فیلمسازی نوجوانان یک بخش جنبی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان است که امسال هم خیلی پرشور در هشت گروه تیمی با حضور نوجوانان آغاز به کار کرده است.

تابش با اشاره به ویژگی المپیاد فیلمسازی نوجوانان عنوان کرد: این المپیاد به صورت طبیعی و ارگانیک در دل سینمای ایران رشد کرده است و امیدوارم وزارت آموزش و پرورش آن را به عنوان یکی از المپیادهای رسمی دانش آموزی در سطح کشور بشناسد چراکه ظرفیت سینما و ایده های سینمایی در کنار سایر علوم، برای دانش آموزان، ظرفیت ویژه ای است؛ به ویژه برای نسلی که امروز با جهان تصویر، عکاسی، فیلمسازی و بازی های کامپیوتری خیلی عجین هستند و اگر این المپیاد در وزارت آموزش و پرورش هم تقویت شود، طبعا در سال های آینده دستاوردهای عظیمی برای جریان آموزشی و هنری کشور خواهد داشت.

تابش در پایان با قدردانی از شرکت کنندگان سابق جشنواره گفت: ما در نخستین روز المپیاد دوره پنجم از خانمی قدردانی کردیم که پنج دوره پیش در همدان به عنوان شرکت کننده در جشنوراه حضور داشت و حالا یکی از عوامل خوب و حرفه ای در سینمای ایران شده است. این قدردانی به صورت نمادین نبود، چون ما دختر نوجوانی در دوره اول المپیاد داشتیم که امروز یکی از نیروهای خلاق و اثرگذار در سینمای ایران است. مطمئنم جریان المپیاد در سال های آینده به یک جریان پویا و بالنده تبدیل می شود و از این جهت درخواست ما از وزارت آموزش و پرورش این است که ظرفیت المپیاد فیلمسازی کودکان و نوجوانان را به رسمیت بشناسد.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000