«شهیق» به ناگفته‌های بعد از جنگ می‌پردازد/ ممیزی‌ها را کم کنید | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰
الهام عادلی در گفتگو با صبا:

«شهیق» به ناگفته‌های بعد از جنگ می‌پردازد/ ممیزی‌ها را کم کنید

الهام عادلی از مسئولین خواست تا با تسهیل شرایط و کمتر کردن ممیزی‌ها زمینه را برای ورود فیلمسازان مهیا کنند.

الهام عادلی کارگردان فیلم «شهیق» که در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره فیلم خود توضیح داد: «شهیق» مستندی به زبان عربی است که به تبعات جنگ عراق علیه ایران در زندگی پسری که خانواده او از آوارگان جنگ بوده است، می‌پردازد.

به گفته وی، از آنجایی که جنگ صدها چهره دارد این مستند در تلاش است تا به یکی از این وجوه بپردازد و آن را برای مخاطب تبیین کند.

او درباره نحوه انتخاب موضوع مستندش توضیح داد: نحوه آشنا شدن من با این موضوع از طریق فعالیت‌های خیرخواهانه‌ موسسه خادمین علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) بود. رسول خادم به عنوان مدیر موسسه به همراه پرویز پرستویی در یکی از این فعالیت‌ها برای مجروحی پای مصنوعی تهیه می‌کنند و در طی این رفت و آمدها، من با موضوع آشنا شدم و دیدم داستان ظرفیت و توانایی تبدیل به یک مستند را دارد.

این سینماگر در ادامه از اینکه این جشنواره برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده استف گفت: فارغ از اینکه فیلم من در این جشنواره حضور دارد، به نظرم این موضوع خیلی اتفاق خوبی برای فیلم کوتاهی‌ها بود. به عقیده من با حمایت از این آثار و تولید کارهای ارزنده می‌توانیم شاهد درخشش اهالی سینمای کوتاه در جهان باشیم.

عادلی افزود: مسئولان باید با تسهیل شرایط و کمتر کردن ممیزی‌ها زمینه‌های لازم را برای ورود فیلمسازان مهیا کنند.

کارگردان مستند «این منم که هنوز» همچنین به حواشی پیش آمده در این جشنواره پرداخت و گفت: جشنواره فیلم‌های کوتاه که جزو مهمترین جشنواره‌های سینمایی در ایران به حساب می‌آید سبب شده است تا تمامی هنرمندان آثار خود را به این جشنواره برسانند، بنابراین جشنواره هر سال با حاشیه‌های فروانی همراه است.

این مستندساز در پایان خبر داد: در حال حاضر مشغول ساخت مستندهای گزارشی برای صفحه اینستاگرامی موسسه خادمین علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) و ساخت فیلم بلندی با نام موقت «رجب» هستم.

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

رضا باقری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است