مستند رادیویی «ماجرا» از دلایل شهرت افراد می‌گوید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳

مستند رادیویی «ماجرا» از دلایل شهرت افراد می‌گوید

«ماجرا» عنوان یكی از برنامه های جدید رادیو صباست كه در قالب مستند گزارشی به بررسی دلایل شهرت افراد می پردازد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا،رادیو صبا در برنامه مستند «ماجرا» با شعار هر نام آوری ماجرایی دارد به بررسی دلایل شهرت و محبوبیت فرهیختگان و برزگان ایران زمین می پردازد.

«ماجرا» عنوان یکی از برنامه های جدید رادیو صبا است که در قالب مستند گزارشی به بررسی دلایل شهرت افراد و ماجرا های معروف می پردازد.

در این برنامه لیلا علاقمند به عنوان گزارشگر با طرح یک سوال به ماجراجویی می پردازد و گزارشی مستند از علت معروف شدن ماجرا تقدیم مخاطبان می کند.

انیسه شمس اللهی تهیه کننده این برنامه گفت: برنامه مستند «ماجرا» در هر قسمت به همت گزارشگر برنامه روایتی مستند از یک ماجرای معروف یا شهرت یکی از مشاهیر به شنوندگان ارائه می کند.

وی افزود: این برنامه روز سوم آبان به مناسبت سالروز درگذشت فریدون مشیری به بررسی شعری مشهور از این شاعر اختصاص پیدا کرده. شعر «کوچه» که با مطلع بی تو مهتاب شبی، باز از آن کوچه گذشتم… در بین مردم مشهور است. در این مستند برای اولین بار با علی آبان (محمد علی شفایی) نویسنده کتاب «از کوچه تا پرواز، تحلیل و گزیده اشعار فریدون مشیری» مصاحبه شده است. علی آبان در آخرین روزهای زندگی فریدون مشیری با ایشان دیدار داشته و درباره کتابی که متاسفانه قبل از درگذشت فریدون مشیری موفق به چاپ آن نشد، با ایشان صحبت کرده است. پس از مرگ فریدون مشیری با پسر ایشان بابک مشیری برای مجوز چاپ اشعار ایشان به مشکل برمیخورد و متاسفانه کتاب با وجود استقبالی که در زمان چاپ از آن شده، به چاپ دوم نمی رسد. علی آبان با شناختی که از اشعار و شخصیت فریدون مشیری دارد در این مستند تحلیلی کوتاه از این شعر ارائه می دهد و مقدمه ی کتابش که به گفته ی خودش تصویری از آخرین دیدارش با فریدون مشیری است برای مخاطبان می خواند.

«ماجرا» روزهای دوشنبه و پنجشنبه ساعت ۱۴:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه راهی آنتن صبا می شود.

رادیو صبا را روی موج اف ام ردیف ۱۰۵٫۵ مگاهرتز بشنوید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است