«هزاره شعر» شبکه چهار با اجرای رشید کاکاوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۷

«هزاره شعر» شبکه چهار با اجرای رشید کاکاوند

برنامه «هزاره شعر» شبکه چهار سیما این هفته دوشنبه ساعت ۲۳:۳۰ راهی آنتن می‌شود.

به گزارش صبا، «هزاره شعر» عنوان مجله شبانه و ادبی شبکه چهار است که دوشنبه شب ها ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما و این هفته استثنائاً به دلیل پخش ویژه برنامه سوره، ۲۳:۳۰ پخش می شود.

مجری‌کارشناس این برنامه، رشید کاکاوند شاعر و ترانه‌سرا است. کاکاوند در هر قسمت از «هزارۀ شعر» با یکی از استادان حوزۀ شعر و ادبیات فارسی به گفتگو می‌نشیند و صفحه‌هایی از کتابِ «هزارسال شعر فارسی» را ورق می‌زند.

«هزارۀ شعر» می‌خواهد روشن کند شاعران بزرگ زبان فارسی مانند فردوسی، مولوی، سعدی و حافظ و سایر بزرگان، چه لطفی در سخن خود داشتند که تا به امروز سروده‌هایشان عزیزترین میراث فرهنگی ما ایرانیان باقی ‌مانده ‌است. همچنین غبار فراموشی را از دیوان شاعران کمتر شناخته شده می‌زداید تا در گنجینه‌های مخفی‌تر شعر فارسی را روی مخاطبان ایرانی باز کند.

علاوه بر گفتگو که بخش محوری «هزارۀ شعر» است، بخش‌های «مناجات»، «عشق»، «ایران» و «حکایت» نیز در این برنامه گنجانده شده است تا آهنگ برنامه، بینندگان را با خود همراه کند. بخش «مناجات»، با اجرای اشعار مناجات گونه فرهاد جم، بخش «عشق»، با اجرای اشعار فهیمه مومنی همراه خواهیم بود.

اشعاری که در این دو بخش خوانده می‌شود، از شاعران ناشناخته و شناخته شدۀ آن دورۀ زمانی و زبانی شعر فارسی است که در گفتگوی کاکاوند و مهمان برنامه به آن پرداخته می‌شود. در بخش «ایران»، زهیر توکلی دربارۀ وضعیت شعر در نسبت با مفهوم ایران و ایرانی در دورۀ مورد بحث صحبت خواهد کرد و در آخر، در بخش «حکایت» که بخش پایانی برنامه است، لاله صبوری حکایتی منظوم از شاعران بزرگ فارسی را برای بینندگان بازگو خواهد کرد.

این برنامه به تهیه کنندگی مجید غفاری و کارگردانی سیدجواد حسینی ساخته شده است و از سوم آبان هزار و چهارصد، هر دوشنبه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکۀ چهار خواهد رفت. در قسمت اول این برنامه، گفتگوی رشید کاکاوند با وحید عیدگاه عضو هیات علمی دانشکدۀ ادبیات دانشگاه تهران را در کنار بخش‌های «مناجات»، «عشق»، «ایران» و «حکایت» خواهیم دید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است