داوران جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۲

داوران جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی شدند

داوارن بخش‌های مختلف پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی شدند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، از سوی دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان داوران بخش‌های آزاد و آیینی و سنتی و همچنین بخش‌های ویژه جشنواره جشنواره‌ها، دگرگونه‌های اجرایی و کودک و نوجوان این رویداد معرفی شدند.

سعید اسدی، فرهاد قائمیان و محسن اردشیر زاده داوری دو بخش آزاد و آیینی و سنتی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را برعهده دارند.

سعید اسدی

اسدی متولد سال ۱۳۵۲ درکرمانشاه است. او دارای مدرک دکترا در رشته تئاتر و سینما از دانشگاه تهران، مدرس دانشگاه، نمایشنامه‌نویس و پژوهشگر تئاتر است که هم اکنون مدیر دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی‌ است. مدیریت کمیته انتخاب سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سال ۱۳۹۰ عضویت در هیات داوران چندین دوره انتخاب کتاب سال و کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران، عضویت در هیات داوران و بازخوانان چندین دوره از جشنوارهای ملی و بین‌المللی تئاتر سوره، ماه، حقیقت، تجربه و تئاتر دانشگاهی ازسوابق اجرایی اسدی است. او همچنین تاکنون راهنمایی حدود صد پایان‌نامه دانشگاهی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سینما و تئاتر را برعهده داشته است.

فرهاد قائمیان

بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون متولد سال ۱۳۴۴ در اردبیل است. او از سنین کودکی و با تشویق خانواده تئاتر را آموخت و سپس وارد سینما و تلویزیون شد. قائمیان از سال ۱۳۷۰با بازی در فیلم‌های کوتاه فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد و با فیلم «دمرل» به کارگردانی یدالله صمدی به سینمای حرفه‌ای راه یافت. پس از آن در سال ۱۳۷۹ به فعالیت در تلویزیون پرداخت و در حرفه‌های مختلفی همچون بازیگر، تهیه‌کننده، مدیر تولید و طراح صحنه و لباس ایفای نقش کرد. فرهاد قائمیان علاوه بر فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی، بازیگری و کارگردانی تئاتر را نیز در کارنامه هنری خود دارد. او سال ۷۷ برای بازی در فیلم «هیوا» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجرشد. منتقدان سینما در سال ۱۳۸۰، وی را برای بازی در فیلم «قارچ سمی» ملاقلی‌پور جزو ده بازیگر برتر سینمای ایران معرفی کردند.

محسن اردشیرزاده

اردشیرزاده متولد ۱۳۶۰ در آمل است. وی نویسنده، کارگردان، بازیگر و طراح صحنه است. اردشیرزاده در سینما شاگرد اصغر فرهادی و در تئاتر شاگرد دکتر قطب‌الدین صادقی و اسماعیل پرقوه بود. او با همراهی همسرش گروه تئاتر «سونر» را به راه انداختند. گروه تئاتر «سونر» در اکثر فستیوال‌های بین‌المللی و مطرح ایران شرکت کرده و جوایز زیادی را کسب کرده است، از جمله کسب ۴ جایزه از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برای نمایش «خوشه برنج» و همچنین برنده جایزه ویژه از جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران است.

داوری بخش‌های ویژه جشنواره جشنواره‌ها، دگرگونه‌های اجرایی و کودک و نوجوان پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان توسط سیمین امیریان، سیروس همتی و علیرضا استادی انجام می‌شود.

سیمین امیریان

نویسنده، کارگردان، مترجم، پژوهشگر و مدرس دانشگاه است. وی مدرک دکترای خود را در رشته نمایش دراما از دانشگاه یوام (UM) مالزی کسب کرده و دوره کارشناسی ارشد و کارشناسی را در رشته ادبیات نمایشی دانشکده سینما و تئاتر، دانشگاه هنر و دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران به پایان رسانده‌است.

امیریان تجربیات هنری خود را از سال ۱۳۶۵ با مجسمه‌سازی و نقاشی شروع کرد. در سال ۱۳۷۰ به عنوان انیماتور و عروسک‌ساز در صدا و سیما مشغول به کار شد. وی بعد از ورود به دانشگاه تهران فعالیت نوشتن را به طور جدی آغاز کرد. وی تاکنون بیش از۳۰ اثر را به رشته تحریر درآورده که تعدادی از آن‌ها به زبان انگلیسی ترجمه شده‌اند.

سیروس همتی

همتی متولد ۱۳۵۱ تهران، بازیگر تئاتر و سینما، کارگردان، نمایشنامه‌نویس و طراح صحنه است. او از ۱۷ سالگی وارد تئاتر شد و تجربه کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی و طراحی صحنه دارد. تحصیلات او کارشناسی ریاضی از دانشگاه تربیت معلم است. تخصص او طراحی صحنه، نویسندگی، کارگردانی و بازیگری است و بازی او در فیلم سینمایی «مارمولک» به کارگردانی کمال تبریزی بیش از پیش مورد توجه و علاقه هنردوستان قرار داد.

علیرضا استادی

استادی متولد ۱۳۵۲ در شهرری است. او دانش‌آموخته نمایش از دانشکده هنر و معماری و بازیگر تئاتر و سینما است. وی بازیگری سینما را ازسال ۱۳۷۷بافیلم «هیوا» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور آغاز کرده است و با فیلم بعدی همین کارگردان به نام «نسل سوخته» این مسیر را ادامه داد.

پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از ۵ تا ۱۰ آبان ماه به دبیری عبید رستمی در شهرستان مریوان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است