ترجمه و انتشار نمایشنامه «یانکی و نویسنده» از نویسنده مطرح مکزیکی در ایران | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۵

ترجمه و انتشار نمایشنامه «یانکی و نویسنده» از نویسنده مطرح مکزیکی در ایران

«یانکی و نویسنده» نمایشنامه‌ای از «سابینا برمن»، نویسنده، سینماگر و روزنامه‌نگار مطرح مکزیکی است که با ترجمه رضا عابدین‌زاده توسط انتشارات آرادمان منتشر شده است.

به گزارش صبا، نمایشنامه «یانکی و نویسنده» نوشته سابینا بِرمن با ترجمه رضا عابدین‌زاده با طرح جلدی به همکاری مشترک سهیلا دیزگلی و معصومه میرزایی توسط انتشارات آرادمان منتشر شد.

نویسنده این کتاب سابینا بِرمن متولد سال ۱۹۵۵، نمایشنامه‌نویس، شاعر، رمان‌نویس و روزنامه‌نگار، یکی از مهم‌ترین چهره‌های ادبی-فرهنگی مکزیک است که تا به حال چهار بار جایزه‌ ملی تئاتر را برای نمایشنامه‌هایش و دو بار جایزه‌ ملی روزنامه‌نگاری را به‌دست آورده‌است و از مهم‌ترین آثار او «یانکی»، «معما» و «مرگ ناگهانی» را می‌توان نام برد.

برمن در نوشتن فیلمنامه با آلفونسو کوارون، الخاندرو گونسالس ایناریتو، کریستین  ِکلر و آرتورو ریپستاین در سینما همکاری‌هایی داشته است.

او یک‌بار برای فیلمنامه‌ «Alejandro Aunt » برنده‌ جایزه‌ آریل از مهم‌ترین جایزه‌ سینمایی در مکزیک شده‌است. علاوه بر نمایشنامه‌ها از او چندین مجموعه‌ شعر و مقالات فراوان در مجلات و روزنامه‌ها نیز به چاپ رسیده است. «یانکی و نویسنده» با نام اصلی یانکی یکی از نمایشنامه‌های مهم برمن است. او نخستین بار برای همین اثر، جایزه‌ ملی تئاتر مکزیک را به‌دست آورد.

نمایشنامه «یانکی و نویسنده» جدیدترین اثر ترجمه شده توسط رضا عابدین‌زاده است که در ۸۶ صفحه به‌بهای ۳۵ هزار تومان در انتشارات آرادمان انتشار یافته‌است.

پایان پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است