مشق‌شب‌هایی که محمد احصایی در روزگار کرونایی نوشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۵
صبا گزارش می‌دهد؛

مشق‌شب‌هایی که محمد احصایی در روزگار کرونایی نوشت

نمایشگاه «مشق شب‌های محمد احصایی» عصر جمعه ۱۴ آبان ماه در گالری گلستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، نمایشگاه «مشق شب‌های محمد احصایی» با کیوریتوری بهزاد حاتم عصر جمعه ۱۴ آبان ماه در گالری گلستان افتتاح شد.

این نمایشگاه چهارمین «دیدار هنرمند» است که بهزاد حاتم، منتقد هنری برگزار می کند و در کنار آن از کتاب نفیس «مشق شب‌های محمد احصایی» که شامل آثار این‌نمایشگاه است از سوی نشر نظر و گالری ۱۰ به چاپ رسیده و رونمایی شد.

وقتی در یک روز بارانی وارد گالری کوچک و جمع‌‌وجوری که لیلی گلستان آن را اداره می کند، می‌شویم در ابتدای ورود با ۲ کتاب از آثار محمد احصایی مواجه می‌شویم که امکان خرید این کتاب‌ها با امضای استاد برای حاضران در گالری فراهم است.‌

همچنین تابلویی روی دیوار نصب است که حکایت از شکل‌گیری این مشق‌شب‌ها از زبان خود هنرمند دارد.

متن این تابلو بدین شرح است: «نه ده سالی قرآن نوشته بودم. دستم نستعلیق ننوشته بود. دلم برای نستعلیق تنگ شده بود. کرونا هم آمده بود. گفتم بشینم مشق بنویسم. مشق شب.
این نه سیاه مشقه. نه مشق پاک‌نویسه…
میشه بهش گفت یک نوع ذکر…
ذکر تصویری کلمات.
چیز جدیدی پیدا شده بدون حضور من. بدون تصویر من. چیز غریبه و نویی‌ست. وقتی از این‌ها فاصله می‌گیرم، می‌بینم چیز مدرنیه.»

استاد محمد احصایی نیز خود در افتتاحیه این‌ نمایشگاه حضور داشت و محمود شالویی سرپرست معاونت هنری، سید مجتبی حسینی دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سیدمحمد بهشتی شیرازی، بهمن نامورمطلق، محمود اسعدی و … از جمله حاضران در گالری بودند.

همچنین ۷ آبان ماه نمایشگاه عکس های ۵۰ ساله سید محمد احصائی به نام «گنج بازیافته» در این گالری برپا بود که شامل عکس‌های این هنرمند از موزه های بزرگ دنیا بود و در این عکس‌ها که در سال ۱۳۴۸ گرفته شده مواجهه مخاطبان با آثار هنری را ثبت کرده است.

نمایشگاه مشق شب های محمد احصایی تا ۲۶ آبان ماه در گالری گلستان به نشانی تهران، دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای بازدید از این‌ نمایشگاه مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است