صحنه همیشه دلتنگ ساشا کشوادی/ «اتاق» از ۱۶ آبان به صحنه برمی‌گردد

به گزارش صبا به نقل از مشاور رسانه‌ای، پس از درگذشت ناگهانی ساشا کشوادی نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «اتاق»، این نمایش با چند روز تاخیر روی صحنه خواهد رفت.
انوشه زاهدی تهیه کننده نمایش درباره این اتفاق پیامی را صادر کرد که در ادامه متن کامل آن از نظرتان می‌گذرد: «به نام خدا
حدود سه سال و نیم پیش با آقای ساشا کشوادی آشنا شدم. جوانی هنرمند، سرشار از انرژی، فعال و لبریز از شور و شوق زندگی و همینطور استعداد فراوان. از همان ابتدای آشنایی متوجه شدم که مهمترین دغدغه‌اش در هنر، معضلات جامعه و هدف اصلی‌اش نشان دادن این مشکلات و کمک گرفتن از هنرش برای رفع بهتر آنهاست.
همکاری اول ما به نمایش «واگیر ندارد» باز می‌گردد؛ یک نمایش مستند در مورد بیماران ایکتیوز  با هدف آگاهی دادن به مردم در مورد این بیماری و همچنین نشان دادن مشکلات و معضلات آنان در جامعه. برای این اثر حدود هشت ماه از طریق انجمن ایکتیوز با بیماران  مصاحبه و در اصل زندگی کرد و حاصل کار بسیار تاثیرگذار بود.
پس از چند همکاری مشترک دیگر،  امسال با نمایشنامه اتاق غافلگیرم کرد. چراکه به دلیل شرایط کرونایی موجود، امسال قصد تهیه کنندگی اثری را نداشتم ولی بعد از خواندن نمایشنامه فقط چند کلمه برایش نوشتم، “صد در صد هستم روی من حساب کن”.
نمایش اتاق حاصل سه ماه مصاحبه و تحقیق ایشان در بخش آی سی یو کرونا بود و متن نمایشنامه در مورد مشکلات کادر درمان در دوران کرونا و همینطور شهدای سلامت می‌باشد. برای این اجرا از حدود دو ماه و نیم قبل با وجود تمام محدودیت‌ها و ریسک‌های ناشی از بحران، تمرینات گروه آغاز شد و بالاخره آن چیزی که انتظارش را داشت شکل گرفت اما در کمال ناباوری و تاسف، دو روز مانده به اجرا به دلیل ایست قلبی، ساشای عزیزمان آسمانی و ما و تمام عزیزانش داغدار شدیم.
با وجود فشار روحی و غم سنگینی که روی تک تک ما بود، به عنوان تهیه کننده اثر تصمیم گرفتم نگذارم تمام زحمت‌های ایشان به هدر برود و نگذاریم اجراها متوقف شود. بعد از صحبت با گروه، تمام عوامل هم از این مساله استقبال کردند و با یک انرژی باورنکردنی تمام قد پای کار ایستادند و با لطف و همراهی تک تک آنها و همینطور همکاری مدیریت تماشاخانه سپند اجراها با پنج روز وقفه، از روز ۱۶ آبان ماه روی صحنه خواهد رفت.
من و تمام اعضای گروه برای روی صحنه رفتن آخرین اثر و یادگاری ساشای عزیز با تمام توان انرژی گذاشتیم و امیدواریم بتوانیم این آخرین خواسته و اثر این هنرمند مردمی و بزرگوار را به بهترین شکل روی صحنه ببریم.
در آخر اینکه صحنه همیشه دلتنگ ساشا کشوادی عزیز خواهد بود و داغ رفتنش بر دل تک تک ماها خواهد ماند.»
انتهای پیام/