تحلیل آثار بانوی روزنامه‌نگار ایتالیایی-کوبایی در رادیو نمایش | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۴

تحلیل آثار بانوی روزنامه‌نگار ایتالیایی-کوبایی در رادیو نمایش

پنجشنبه این هفته در برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش، آثار آلبا دسس پدس تحلیل و بررسی می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، پنجشنبه این هفته در برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش، آثار آلبا دسس پدس نویسنده و روزنامه‌نگار زن ایتالیایی تحلیل و بررسی می‌شود.

آلبا دسس پدس نویسنده‌، روزنامه‌نگار و شاعر ایتالیایی-کوبایی که یکی از رهبران جنبش فمینیستی بود که ادبیات و زندگی ایتالیایی را در طول قرن بیستم را با آثارش تحت تاثیرقرار داد.

او ترکیبی از قدرت و مبارزه بود. رفتارها، عقاید و فعالیت‌های ضد فاشیستی او خیلی زود در مدرسه آشکار شد و باعث شد این روزنامه‌نگار بارها طعم  زندان رفتن را بچشد. او فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان روزنامه‌نگار در دهه‌ی ۱۹۳۰ شروع کرد.

به طور کلی آثار این بانوی نویسنده را می‌توان نمایانگر وضعیت زنان قرن بیستم ایتالیا دانست. آلبا دسس پدس در داستان‌های خود چالش‌ها و مسائل خانوادگی و اجتماعی زنانی که تحت سیطره قوانین مردانه، فاشیسم و ایدئولوژی‌های افراطی بوده‌اند در زمینه ادبیات داستانی روایت کرد.

پنجشنبه ۲۰ آبان ساعت ۲۱ در برنامه «هزارتوی داستان» بهناز بستان‌دوست داستان «دفترچه پس‌انداز» نوشته آلبا دسس‌پدس را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت.

گویندگی زندگینامه این نویسنده را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه‌کنندگی آن برعهده ژاله محمدعلی است.

این برنامه دوشنبه ۲۴ آبان ماه ساعت ۲۱:۰۰ بازپخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است