شورای تنظیم شیوه‌نامه رده‌بندی سنی آثار سینمایی مسیر قانونی را طی نکرده بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۶
مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی به صبا گفت:

شورای تنظیم شیوه‌نامه رده‌بندی سنی آثار سینمایی مسیر قانونی را طی نکرده بود

یزدان عشیری درباره درخواست ابطال کل شیوه‌نامه (آیین نامه) رده بندی سنی آثار سینمایی از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری توضیح داد.

یزدان عشیری مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی و امور سمعی بصری در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، درباره شکایت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور سینمایی و امور سمعی و بصری مبنی بر درخواست ابطال کل شیوه‌نامه (آیین نامه) رده بندی سنی آثار سینمایی توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری مطرح کرد: شورای تنظیم شیوه نامه رده بندی سنی آثار سینمایی از شروع شکل گیری مسیر و مجاری قانونی را طی نکرده بود و اصلا بحث شکایت در کار نیست.

او افزود: سازمان سینمایی در دوره قبل که این شورا را در پاسخ به مطالبه ای که از سوی افکار عمومی و رسانه ها ایجاد شده بود، تشکیل داد در حالیکه شکل گیری این جنس از شوراها که جنبه نظارتی و ارشیابی یا رده بندی سنی و  همه موارد مشابه را دارند، باید برای رسیدن به یک مصوبه قانونمند، از مجاری قانونی بگذرند و دیوان عدالت اداری بابت همین موضوع حق رده بندی سنی در سینما را از این شورا سلب کرد.

عشیری  تاکید کرد: بخشی از نظارت بر این موارد جزو ماموریت های شورای پروانه نمایش هست که در دوره جدید قطعا با توجه به بازنگری ای که نسبت به آیین نامه های پروانه های ساخت و مجوز وجود دارد، این بخش از ملاحظات و قوانین نیز  مورد توجه قرار می گیرد و تامین می شود.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی در پایان گفت: از آنجا که آیین نامه ها نیاز به بازنگری دارند، عملکرد شورای رده بندی سنی آثار سینمایی برای ادامه کار باید مورد بررسی قرار بگیرد و چنانچه آیین نامه‌های مربوط به پروانه نمایش نتواند در این بخش نیازها را تامین کند، شورای رده بندی آثار سینمایی با طی کردن مصوبات قانونی می تواند به کار خود ادامه دهد.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است