معرفی برترین برنامه‌های «رادیو صبا» در فصل گذشته/ جشنواره طنز از راه می‌رسد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۵

معرفی برترین برنامه‌های «رادیو صبا» در فصل گذشته/ جشنواره طنز از راه می‌رسد

با اعلام نتایج ارزیابی فصلی برنامه‌های رادیو صبا باحضور مدیر شبکه در جمعی از برنامه‌سازان از برترین‌ها تجلیل و تشکر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، حمیدرضا افتخاری مدیر شبکه رادیویی صبا در جمعی از برنامه‌سازان این شبکه از عوامل برترین برنامه‌های ارزیابی شده شبکه در فصل گذشته (تابستان) قدردانی کرد. افتخاری در ابتدای این جلسه ضمن ابراز خوشحالی برای برگزاری این جلسه و حضور در جمع برنامه‌سازان گفت: این گونه جلسات باید به طور دوره‌ای برگزار شود، اما پاندمی کرونا مانع آن شده بود.

مدیر شبکه رادیویی صبا گفت: برای ارتقای کیفیت برنامه‌سازی در پایان هر فصل برنامه‌های شبکه مورد ارزیابی کیفی و کمی قرار می‌گیرد و نتایج این ارزیابی تعیین‌کننده وضعیت حضور یا حذف برنامه از جدول پخش شبکه در فصل بعدی است و در پایان هر فصل از برگزیدگان این ارزیابی تقدیر می‌شود.

وی با اشاره با شعار جدید سازمان، یعنی هویت محوری و عدالت گستری تصریح کرد: خوشبختانه رادیو صبا ظرفیت‌های زیادی برای تحقق این شعار دارد و لازم است برنامه‌ها در تولید به این موضوع توجه کنند، زبان طنز زبان مناسبی برای انعکاس مطالبات مردمی است و ما باید به معنی واقعی صدای اقشار مختلف باشیم و مطالبه‌گری را سرلوحه کار قرار دهیم، همچنین به هویت اسلامی-ایرانی خود توجه داشته باشیم.

 مدیر شبکه اشاره کرد: در رادیو صبا همه سوار بر یک قایق هستیم و باید برای ارتقا کیفی به ارتقا محتوای برنامه‌ها فکر کرد، که این نیز با تلاش در جهت ارائه ایده‌های جدید و کار گروهی میسر می‌شود.

افتخاری خطاب به برنامه‌سازان گفت: با توجه به گسترش رسانه‌ها در ابعاد مختلف زمان تمرکز صرف روی آنتن شبکه به پایان رسیده است، با توجه به تحولاتی که در رسانه و فضای مجازی صورت گرفته برای اینکه یک برنامه و یک برنامه‌ساز در خلال این تغییرات حذف نشود باید به‌روز باشد و به صورت ۳۶۰ درجه‌ای برنامه‌سازی کند.

او خاطرنشان کرد: برنامه‌سازی نباید تنها مبتنی بر آنتن شبکه باشد، بخشی از پیام یک برنامه باید از طریق آنتن منتقل شود و بخشی دیگر از طریق فضای مجازی و حتی رادیو نما. یک برنامه نباید روی آنتن تمام شود باید قابلیت اشتراک‌گذاری در فضای مجازی و دنبال کردن داشته باشد.

افتخاری درباره محتوای برنامه‌سازی توضیح داد: وظیفه ما تزریق امید در جامعه است، پس باید از سیاه‌نمایی دوری کنیم و ما باید صدای مردم باشیم ولی از مطلق گویی بپرهیزیم که باعث سیاه‌نمایی می‌شود. به یاد داشته باشید که رادیو صبا از شبکه‌های مهم معاونت صدا است در جامعه ضرورت نیاز مردم به شادی و نشاط از هر چیز بالاتر است و ما با طنز و شوخی بهترین و مهمترین ابزار را داریم که پیام‌‌ را به گوش مخاطب برسانیم.

مدیر شبکه در ادامه به سایت تعاملی جدید شبکه اشاره کرد و گفت: الان که بستر تعامل با مخاطبان فراهم شده بهتر است برنامه‌سازان و عوامل برنامه به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و ما در جهت بهبود کیفیت خدمات ارائه شده در سایت از پیشنهادهای جدید همه عوامل استقبال می‌کنیم. هریک از برنامه‌سازان باید در صفحه برنامه خود در سایت فعال باشد. هر برنامه‌ساز باید بر روی این هدف متمرکز شود، که برنامه بیشترین مخاطب را در زمان پخش خود را جذب کند و برای این هدف برنامه‌ریزی کند و کاستی‌های برنامه را برطرف کند.

افتخاری در این جلسه گفت: من از تمام حضار این جمع از تهیه‌کننده و نویسنده و گزارشگر توقع ایده‌ها و طرح‌های جدیدی دارم. ما باید متناسب با نیاز مخاطب برنامه‌سازی داشته باشیم حتی در مناسبت‌ها که وقتی برنامه‌سازی متناسب با نیاز مخاطب شبکه صورت گیرد باعث جذب مخاطب می‌شود.

بالاترین مقام شبکه خطاب به گویندگان و مجریان شبکه گفت: صیانت از زبان فارسی از نان شب برای ما واجب‌تر است، رسانه مرجعی برای تمام اقشار جامعه است لطفا در پاسداشت زبان فارسی کوشا باشید.

در پایان مدیر شبکه صبا از برگزاری جشنواره طنز در شبکه خبر داد و در این باره گفت: به زودی فصل جدید «زیر چتر لبخند» راهی آنتن می‌شود که جزییات آن متعاقبا اعلام می‌شود.

به گواه نتایج ارزیابی برنامه «یخ در بهشت» به عنوان بهترین برنامه شبکه در این فصل معرفی شد و از مهدی استاد احمد به عنوان تهیه‌کننده این برنامه تقدیر و تشکر شد. سعید بیابانکی نیز در این ارزیابی برای اجرای برنامه «شب سعید» به عنوان بهترین کارشناس مجری فصل معرفی شد و  مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین بر اساس نتایج ارزیابی‌های صورت گرفته بهترین گوینده خانم و آقا شبکه در این فصل معرفی شدند، که از فریبا باقری به عنوان گوینده برتر خانم بخاطر اجرای برنامه «صباهنگ» تقدیر شد و لوح تقدیر بهترین مجری آقا توسط مدیر شبکه به مهدی پر، به خاطر اجرای پرهیجان «مسابقه دوراهی» تعلق گرفت.

علاوه بر این در ارزیابی آتیم‌های موجود در برنامه‌ها، آتیم پشت صحنه در برنامه «صبح صبا » به عنوان آیتم برگزیده معرفی شد و جایزه بهترین آیتم‌ساز به امیرحسین رنگرز تعلق گرفت. در ارزیابی نویسندگی برنامه‌ها نیز نویسندگی برنامه «دکترصبا» بیشترین نمره را کسب کرد و از وحید کمالی‌زاده برای نگارش این برنامه تقدیر شد. برنامه «بر بوی زلف یار» در این ارزیابی بهترین تهیه‌کننده رادیویی را داشت و از زهرا قاعدی به عنوان تهیه‌کننده این برنامه تجلیل شد.

 این مراسم که در فضایی طنز و باحضور برنامه‌سازان و عوامل برنامه‌های این شبکه برگزار شد، برنامه‌سازان در جمعی صمیمی طنازانه مطالبات خود را از مدیر شبکه درخواست کردند. 

رادیو صبا را می‌توانید روی موج اف ام ردیف ۱۰۵٫۵ مگاهرتز بشنوید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است