دیپلم افتخار جشنواره «اوهای» به «گرگم و گله می‌برم» رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۶

دیپلم افتخار جشنواره «اوهای» به «گرگم و گله می‌برم» رسید

پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین دیپلم افتخار فیلم‌های انیمیشن بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی «اوهای» آمریکا را دریافت کرد.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین، موفق به دریافت دیپلم افتخار فیلم‌های انیمیشن بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی «اوهای» آمریکا شد.

این پویانمایی هشت دقیقه‌ای برگرفته از داستانی با همین نام نوشته‌ افسانه شعبان‌نژاد از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با تکنیک انیمیشن دیجیتال در امور سینمایی کانون تولید شده است.

فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره در پنج بخش داستانی بلند و کوتاه، مستند بلند و کوتاه و انیمیشن داوری شد.

برهمین اساس انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین از تولیدات سال ۲۰۱۸ کانون پرورش فکری و انیمیشن «خرچنگ» به کارگردانی شیوا صادق اسدی از تولیدات ۲۰۲۰ کانون به بخش مسابقه فیلم‌های انیمیشن این جشنواره راه یافتند.

این دو فیلم کوتاه تاکنون با حضور در جشنواره‌های بین‌المللی، جوایز زیادی را در کارنامه خود ثبت کردند.

فیلم‌های «بله، مردم» از کشور ایرلند، «چتر» از کشور برزیل، «بی نهایت» از کشور ایتالیا، «زیبایی» از کشور آلمان، «کلیشه» از کشور کره جنوبی، «سوغات، سوغات» از کشور فرانسه، «خرگوش بیرون کلا» از کشور آمریکا، «پرنده آزاد» از کشور کانادا، «فرم بدون شکل» از کشور آمریکا، «چشمان کاملا باز» از کشور فرانسه، «خرچنگ» و «گرگم و گله می‌برم» از ایران، «کلران» از کشور اسپانیا، سیزده انیمیشن راه یافته به بخش مسابقه فیلم‌های انیمیشن بودند که «بله مردم» جایزه بهترین فیلم و «گرگم و گله می‌برم» دیپلم افتخار این بخش را کسب کردند.

این رویداد به مدت ۱۰ روز با به نمایش درآمدن بهترین فیلم‌ها، فرصت معرفی و آشنایی کارگردانان نوظهور با دست‌اندرکاران صنعت سینما در آمریکا، توزیع کنندگان و دیگر هنرمندان مهیا شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم «اوهای» آمریکا در بیست‌ودومین دوره خود به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا از ۱۳ تا ۱۷ آبان ۱۴۰۰ (۴ تا ۸ نوامبر ۲۰۲۱) به صورت حضوری و نیز به‌شکل مجازی از ۱۸ تا ۲۳ آبان ۱۴۰۰ (۹ تا ۱۴ نوامبر) در ایالت کالیفرنیا آمریکا برگزار شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است