چراغ اجرای سیاه‌بازی «رختشورشاه» با حضور هنگامه مفید روشن می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۲

چراغ اجرای سیاه‌بازی «رختشورشاه» با حضور هنگامه مفید روشن می‌شود

نمایش «رختشورشاه» به کارگردانی علی یدالهی روز سه‌شنبه 25  آبان با حضور هنگامه مفید به طور رسمی افتتاح می‌شود.

به گزازش صبا، نمایش کمدی سیاه بازی «رخشورشاه» یه کارگردانی علی یدالهی که کاری از گروه تئاتر دژاوو است و در شیوه اجرایی دو گونه نمایش ایرانی مجلس زنانه و سیاه بازی را تلفیق کرده است روز سه شنبه ۲۵ آبان ساعت ۱۹ با حضور هنگامه مفید اجرای خود را در تالار محراب جشن می‌گیرد.

هنگامه مفید شاعر، ترانه سرا، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر و تئاتر عروسکی به آیین تئاتر سنتی شمع اجرای نمایش «رختشورشاه» را خواهد افروخت.

 علی بیک محمدی، جواد انصافی، نگار مقدسی، کاظم برزگر، آزیتا نوری وفا، مجتبی گوهرخای، آرزو کریمی زند، سمانه ابن علی، شقایق بهرامی و الناز میرزا در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

«رختشورشاه» نوشته بابک لطفی خواجه پاشا است که توسط  فرهاد نقدعلی بازنویسی شده و به روز قبل از تاج‌گذاری احمدشاه می‌پردازد.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «انسی‌معزالدوله می‌خواهد با احمد‌شاه ازدواج کند اما شاه فرار می‌کند و به رختشورخانه کاخ پناه می‌برد و در آنجا مخفی می‌شود که خود زمینه ساز ماجراهای دیدنی دیگری است.»

 علی جباری سرپرستی گروه اجرای موسیقی زنده نمایش را بر عهده دارد و در این گروه کمانچه را علی جباری، تار را میثم ابراهیمی و تنبک را پریا زندی می‌نوازند.

از دیگر عوامل این اثر عبارتند از طراح لباس و حرکت نوید فرح مرزی، طراح صحنه و پوستر و بروشور علی یدالهی، طراح نور اکبر شجاعی، نقاشی صحنه ناصر عزیزی، عکاس اختر تاجیک، دستیاران کارگردان پرهام محبیان، منشی صحنه فهیمه کرمی، روابط عمومی زهرا شایان فر، مدیر صحنه بردیا یدالهی، ساخت دکور جواد مرآتی.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت تیوال نسبت به خرید بلیت این نمایش اقدام کنند.

«رختشورشاه» هر روز غیر از شنبه‌ها در سالن استاد جعفر والی مجموعه تئاتر محراب ساعت ۱۹ روی صحنه است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است