اگر میخواهید یک نمایش ببینید هرگز به تماشای «او دو» ننشینید! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰
آرمان شیرالی نژاد در گفتگو با صبا:

اگر میخواهید یک نمایش ببینید هرگز به تماشای «او دو» ننشینید!

آرمان شیرالی نژاد کارگردان نمایش «اودو» این اثر را مبتنی بر ریتم های ترکیبی با تمایل به اجرایی فیزیکال و ترسیم جهانی متمایز معرفی کرد.
آرمان شیرالی نژاد کارگردان نمایش «او دو» که از ۱۵ الی ۳۰ آذرماه در سالن ارکیده پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره اجرای این نمایش گفت: داستان این اجرا برداشتی آزاد از زندگی شخصی و فعالیت‌های کاری خبرنگار مشهور ایتالیایی اوریانا فالاچی است.
او افزود: «اودو» در کنار اقتباس‌هایی که از زندگینامه‌ واقعی فالاچی شده‌ است ایده‌هایی تازه را نیز به عنوان چاشنی در خود جای‌ داده است.
کارگردان نمایش «مختلفیم»درباره ایده های اجرایی اثر مطرح کرد: ایده‌هایی چون فرم‌های فیزیکال، عناصر دیداری و تجسمی بی‌بدیل و همچنین خرده داستان‌ها و کاراکترهایی تخیلی در کنار شخصیت‌های حقیقی درام این اجرا را که به‌ نوعی مستند است، کامل می‌کند.
تهیه کننده و طراح نور نمایش «نمایش گرگ‌ها در آشپزخانه» اظهار کرد: «اودو» مبتنی بر ریتم های ترکیبی با تمایل به اجرایی فیزیکال و ترسیم جهانی متمایز با استفاده از سازه به جای دکور و نورپردازی ویژه که در ارتفاعی خاص انجام می‌شود، است. پیشنهاد می‌کنم اگر می‌خواهید یک نمایش ببینید هرگز به تماشای «او  دو» ننشینید!
شیرالی نژاد با تاکید بر اینکه این نمایش به دنبال تجربه‌ای جدید در تئاتر است، بیان کرد: قطعا شرایط به شکل قبل نیست و رفته رفته شرایط برای تئاتر و تئاتری‌ها به دشواری قبل نخواهد بود. فکر می‌کنم سالن‌ها با همین روند و نزدیک شدن به جشنواره بین المللی تئاتر فجر با استقبال بیشتری از حضور تماشاگران روبه رو خواهند شد به ویژه که این روزها اجراهای خوبی روی صحنه است و اجراهای خوبی هم از کارگردانان خوب در نوبت‌ هستند.
یکی از نویسندگان نمایش «او دو» با اشاره به اینکه به حضور چهره های مطرح بازیگری سینما در تئاتر اعتقادی ندارد، اظهار کرد: هرگز حضور چهره های سینما تضمین قطعی برای فروش خوب هیچ اجرایی نبوده و نیست. خوشبختانه با گرم شدن تنور سریال های متنوع برای پلتفرم ها اشخاصی که با اهداف دیگری به دنبال تئاتر بردن روی صحنه بودند رویکردشان را عوض کرده و به آن سو روانه شدند.
آرمان شیرالی نژاد در پایان با اشاره به اجرای موفق نمایش «مختلفیم» که در سال گذشته  رکورد فروش در دوران کرونا را شکست، بیان کرد: فکر می‌کنم اول توکل به خدا و دوم تلاش صد در صد است که نتیجه مطلوب را حاصل می‌کند و هزینه‌ها باید در جای درستش صرف شود. به این ارقام و اعداد و رکوردها هم دلخوش نیستم چراکه اعداد نمایانگر کیفیت یک اجرا نیست و برای من مهم این است که متمرکز بر اجراهای پیشین نبوده و بیشتر تمرکز را روی اجراهای پیش رو داشته باشم.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است