عیب یابی پکیج دیواری و نحوه برطرف کردن آن | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۵

عیب یابی پکیج دیواری و نحوه برطرف کردن آن

در این مطلب شما را به صورت کامل با عیب یابی های پکیج آشنا می کنیم و به راهکارهای رفع آن هم خواهیم پرداخت.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، علائم خراب شدن پکیج دیواری شامل نشانه های متعددی می باشد. اگر پکیج دیواری منزلتان خراب شده است و خود را با نشانه ها و علائمی نشان می دهد، ما در این بخش یک راهنمای کلی برای شما مخاطبین لیست کرده ایم که با مطالعه آن می توانید بر بسیاری از مسائل آگاهی پیدا کنید. در این صورت نیازی نیست که دیگر با کوچک ترین مسائل به سراغ تعمیرکار بروید. اگر می خواهید خودتان به حل یکسری از مسائل و مشکلات پکیج در خانه بپردازید و دست به آچار شوید، ما را در این بخش همراهی کنید.

راهنمای کامل عیب یابی پکیج

در این مطلب شما را به صورت کامل با عیب یابی های پکیج آشنا می کنیم و به راهکارهای رفع آن هم خواهیم پرداخت. از جمله مشکلات متداول پکیج های دیواری شامل موارد زیر هستند:

  1. پکیج روشن نمی شود

اولین علائم خراب شدن پکیج دیواری روشن نشدن آن است. وقتی که با همچین مشکلی روبرو گشتید، چند مورد را نیاز است که بررسی کنید. اولین گام بررسی گاز پکیج است که شاید بسته باشد و باید آن را باز کنید تا دستگاه کار کند. فشار آب دستگاه را چک کنید که اگر کم و یا قطع باشد، باز هم پکیج روشن نمی گردد.

  1. صداهای غیر عادی پکیج

آیا شده تا به حال صداهای آزاردهنده ای از پکیج خود بشنوید؟ اگر این مشکل را دارید، شاید پکیج خود را هواگیری نکرده اید، بنابراین همین حالا اقدام به هواگیری نمایید. البته عملکرد نامناسب رتور نیز باعث به وجود آمدن این مشکل می شود که حتما نیاز به تعویض دارد.

  1. فشار آب کم است

زمان هایی که حس می کنید فشار آب کم شده و پکیج عملکرد درستی ندارد یا مشکل از پمپ می باشد و یا اینکه لوله های آب نشتی داده اند. اگر پمپ مشکلی نداشته باشد، بنابراین باید به تعویض لوله ها بپردازید.

  1. نشانه زرد بودن شعله پکیج

یکی دیگر از علائم خراب شدن پکیج دیواری که در اکثر مواقع نیز ممکن است با آن روبرو شده باشیم، مشکل زرد بودن شعله پکیج است. در وهله اول پیشنهاد ما این است که شعله را به خوبی بررسی کنید تا کثیف نباشد و کاملا آن را تمیز نمایید. مشکل بعدی می تواند مکش دودکش باشد که در این مواقع به تخلیه و تعویض نیاز دارد. سومین علت نیز عدم وجود هوا در محیط است که باعث زرد شدن شعله می گردد. از دریچه هایی که در اطراف آن تعبیه شده استفاده کنید تا مشکل برطرف شود.

  1. علت حالت انفجاری روشن شدن مشعل

یکسری مشکلات در پکیج ها وجود دارد که موجب حالت انفجاری روشن شدن مشعل می شود. برای بررسی و رفع این مشکل بهتر است در وهله اول به بررسی ورودی گاز پکیج بپردازید که گاهی در صورت نوسان گاز این مشکلات به میان می آید. در این صورت باید ورودی گاز را بررسی کنید. مورد بعدی می تواند به خاطر خرابی الکترود جرقه زن باشد که باید تعویض شود.

در این مواقع گاز درون پکیج تجمع می یابد که از علائم خراب شدن پکیج دیواری بوده و در هنگام روشن شدن حالت انفجاری دست می دهد. اگر این موارد مشکل شما نبود، بنابراین به فاصله استاندراد الکترود جرقه زن تا مشعل توجه کنید که بین ۵ تا ۳ میلی متر باید باشد. گاهی اوقات الکترود جرقه زن سالم است، اما فاصله این دو تنظیم نمی باشد.

  1. دودکش مدام قطع می شود

چرا دودکش مدام قطع می شود؟ آیا می توان این مشکل را در خانه خود نیز برطرف نمود؟ به احتمال زیاد دودکش شما مسدود شده است. باید آن را باز کنید و خروجی دودکش را نیز مورد بررسی قرار دهید. در مواقعی هم نیاز است که دودکش به طور کلی تعویض شود.

  1. آب پکیج گرم نمی شود

آیا پکیج خود را هرساله هواگیری می کنید؟ اگر این کار را به طور منظم انجام می دهید، بنابراین فشار گاز و آب ورودی را بررسی کنید. اگر این دو عملکرد خوبی نداشته باشند، پکیج نیز در تامین آب گرم مصرفی درست عمل نخواهد کرد. این علائم خراب شدن پکیج دیواری بسیار شایع است و در مواقعی نیز رسوب گیری مدار موجب گردش آب نمی شود. در چنین حالتی پکیج به رسوب زدایی نیاز دارد که به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

 

زمانی که آب پکیج بیش از حد داغ است چه کنیم؟

از جمله علائم خراب شدن پکیج دیواری داغ شدن بیش از حد استاندارد آب است. ما می توانیم این مشکل را به علت دمای بالای پکیج بدانیم. اگر دمای پکیج بالا بود آن را در سطح پایین تر تنظیم کند تا حالت استانداردی بیابد. از مسدود نبودن مسیر آب نیز اطمینان کسب کنید. در اکثر مواقع مسدود شدن لوله‌ها یا فیلتر آب باعث کم شدن حجم آب در مدار و در نهایت داغ شدن بیش از حد آن می گردد.

 

آیا دیر آمدن آب گرم نیز مشکل محسوب می گردد؟

در برخی از موارد زمانی که آب گرم را باز می کنیم دقایقی طول می کشد که پکیج آب را گرم کند. این موضوع نمی تواند از علائم خراب شدن پکیج دیواری باشد و نیازی نیز به تعمیرکار ندارد. برخی از پکیج های دیواری سرعت عمل بالایی ندارند تا به راحتی آب گرم را در اختیارتان قرار دهند. ما به شما مخاطبین توصیه می کنیم که اگر پکیج دیواری با عکس العمل سریع می خواهید دستگاه هایی تهیه نمایید که از پمپ گردش آب و یا مخزن ذخیره برخوردار باشند.

کلام آخر

همه ما می دانیم که پکیج دیواری یک دستگاه پیچیده ای است که در صورت عیب یابی آن باید دقت بالایی داشت. در برخی از مواقع ما با یکسری از علائم خراب شدن پکیج دیواری و مشکلات آن ها روبرو می شویم که افراد خود نیز می توانند به تعمیرات پکیج بپردازند. دیجی امداد رسان در این مقاله به راهنمایی مشکلات اصلی و متداول پکیج ها پرداخت که با کمی دقت و تجهیزات لازم به درستی می توان آنان را برطرف کرد. امیدواریم این راهنما بتواند به شما عزیزان کمکی کرده باشد. هرگاه با مشکل جدی برخورد کردید، می توانید از متخصصان ما کمک بگیرید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است