«بارانا» روایتی ضدجنگ با ستایش صلح جهانی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۰
شاهین زوار در گفتگو با صبا:

«بارانا» روایتی ضدجنگ با ستایش صلح جهانی است

کارگردان فیلم کوتاه «بارانا» از روند تولید و ساخت این اثر سخن گفت.

شاهین زوار کارگردان فیلم کوتاه «بارانا» در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا با اشاره به موضوع این اثر عنوان کرد: فیلم کوتاه«بارانا» درباره مهاجران افغان و تبعات جنگ در کشور افغانستان است و در قالب فیلم کوتاه و به شکل داستانی روایت می شود.

وی افزود: این اثر در شهریور ماه ۱۴۰۰ در یک باشگاه پرورش اسب در منطقه قرچک فیلمبرداری شد و با پایان مراحل تدوین و صداگذاری برای ارسال به جشنواره های بین المللی آماده شده است.

کارگردان فیلم کوتاه «اینجا صدایی از ما نیست» اظهار کرد: پخش خارجی این اثر برعهده کمپانی RAW است و در حال حاضر حدود ۹۵ درصد موارد مرتبط را پخش اثر حل شده و مشکلی نیست فقط منتظر شروع پخش هستم.

زوار بیان کرد: با توجه به اینکه اگر فیلم در سینماهای هنر و تجربه اکران داشته باشد مساله جشنواره های خارجی دستخوش یکسری تغییرات و مشکلات می شود فعلا قصد اکران در هنر و تجربه را ندارم.

این کارگردان مطرح کرد: قصد اکران خصوصی برای این اثر را دارم ولی با توجه به اینکه در حال حاضر مدیر اجرایی نمایش «چیزی شبیه زندگی» به کارگردانی علیرضا مهران هستم قطعا زمان دیگری را انتخاب خواهم کرد.

مدیر اجرایی نمایش «چیزی شبیه زندگی» ادامه داد: مناسب بودن شرایط اجتماعی و پایان جشنواره فیلم فجر یعنی در اواخر بهمن ماه به نظر فرصت بهتری برای اکران خصوصی است تا هنرمندان و دوستانی که مایل هستیم تا برای تماشای فیلم از آنها دعوت کنیم نیز درگیر نباشند.

این فیلمساز گفت: برای بهار ۱۴۰۱ با یکی از پلتفرم های اینترنتی گفتگو شده و برای دیده شدن کار از طریق آن اقدام می شود.

زوار با بیان اینکه نکته جالب اثر را نگارش فیلمنامه پیش از حضور طالبان و جنگ افغانستان دانست و گفت: طرح کلی این اثر از من و علیرضا مهران بود و فاطیما ابوحمزه نگارش آن را برعهده داشت البته که مبحث ضد جنگ بودن و صلح جهانی در فیلم توسط فاطمه ابوحمزه نوشته شد.

مدیر تولید نمایش «تله موش» بیان کرد: نوشتن فیلمنامه یک ماه زمان برد و خب قبل از این هم ایده و طرح هم زمان برد تا با ایده نهایی برسیم.

شاهین زوار در پایان اظهار کرد: ما اصلا خبر نداشتیم که قرار است طالبان حکومت را در افغانستان در دست بگیرد و یک ماه قبل از حضور طالبان در افغانستان فیلمنامه را نوشته بودیم و در حال بازنویسی های نهایی برای یکسری سکانس ها و پلان ها بودیم که با حضور طالبان همگی ما با توجه به موضوع فیلم و ربط مستقیم به حضور حال حاضر طالبان در افغانستان شگفت زده شدیم.

علیرضا مهران، مهسا مهجور، دریا وهاب و امین محمودی به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این اثر عبارتند از سام فرخزاد تهیه کننده، ساسان نداف تدوینگر، مجید کشاورز مدیر فیلمبرداری، رسول داوری دستیار یک فیلمبردار، میثم فخرایی دستیار یک کارگردان و برنامه ریز، آیناز شجری دستیار دوم کارگردان، صنم سزمد منشی صحنه، امیر سالار، محمدجواد درخشان، مجید عابری، محمد نوروزی امور فنی و نور، مجید کشاورز پشتیبانی فنی، علیرضا پاک نهاد مدیر صدابرداری، امید کریم دستیار صدا، سارا اسکندری طراح گریم، شاهین فتحی دستیار گریم، شادی بیات طراح لباس، حانیه روحانی دستیار لباس، علی سنگینی طراح صحنه، جواد بهبودی، محمدحسین خپسروی، محمد یاسین فاضلی و آرزو صفی یاری دستیاران صحنه، مهرداد ترکاشوند عکاس و فیلمبردار پشت صحنه، سحر نزهت سرشت گرافیست و مجری طرح، عرفان ابراهیمی صداگذاری، سیامک سلطانی مدیر تولید، علیرضا جهانی جانشین تولید.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است