جلسه کارگروه دین و اندیشه حوزه ایرانیان خارج کشور با مدیر شبکه جام‌جم/ توجه به نیازهای دینی ایرانیان خارج کشور | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۵

جلسه کارگروه دین و اندیشه حوزه ایرانیان خارج کشور با مدیر شبکه جام‌جم/ توجه به نیازهای دینی ایرانیان خارج کشور

جلسه مشترکی میان مدیر شبکه جام‌جم و ریس کارگروه دین و اندیشه ایرانیان خارج کشور برگزار شد.

به گزارش صبا، در آستانه برگزاری اولین نشست شورای عالی ایرانیان خارج کشور بعد از ۱۴ سال جلسه مشترکی بین حسن ملکی مدیر شبکه جام جم و سید مفید حسینی کوهساری رییس کارگروه دین و اندیشه ایرانیان خارج کشور برگزار شد.

مدیر شبکه جهانی جام­‌جم ضمن ابراز خرسندی از اینکه پس از حدود یک دهه تعطیلی، به زودی نشست شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با حضور رییس جمهوری برگزار می­‌شود، گفت : ایرانیان خارج از کشور در حال حاضر هم نیاز به توجه دولت و سایر قوا برای حمایت از آنها در کشورهای میزبان دارند و هم از توانایی­‌های مالی و علمی بالایی برخوردارند که به آنها فرصت فعالیت و سرمایه گذاری در کشور را می دهد.

وی ایرانیان خارج کشور را سفیران فرهنگی کشور دانست که در صورت جلب اعتماد و همراهی آنها، می­‌توانند در مقام دیپلماسی عمومی ایران در اقصی نقاط جهان باشند.

ملکی از کم­‌توجهی به نیازها و دغدغه­‌های مهاجران ایرانی در چند دهه گذشته انتقاد کرد و افزود: نتیجه این کم توجهی دور­افتادن بخشی از ایرانیان خارج از کشور از فرهنگ، هویّت، باورهای دینی و زبان مادری خود شده است. از این رو سیاستگذاری از سوی شورای عالی ایرانیان خارج ز کشور به کمک نهادهایی چون حوزه­‌های علّمیه برای معرفی معارف اسلام ناب و آموزهای مذهب تشیّع و نیز پاسخگویی منطقی و اثرگذار به شبهات دینی هموطنان مقیم در کشورهای مختلف دنیا می­‌تواند زمینه مناسبی را برای تقویت روحیه دینی و معنویت­‌گرایی ایرانیان خارج از کشور فراهم آورد.

وی در پایان آمادگی شبکه جهانی جام­‌جم را برای تولید و پخش برنامه­‌هایی با همکاری حوزه های علمیه اعلام کرد.

در ادامه حجت­‌الاسلام والمسلمین سیدمفید حسینی­‌‌ کوهساری دبیر کارگروه تخصصی دین و اندیشه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور هم ضمن ارائه اطلاعاتی از فعالیت­‌های علمی و پژوهشی، تألیفات، پایان­‌نامه­‌ها، مقالات و نشریات منتشر شده از سوی حوزهای علمیه سراسر کشور بیان کرد: در همکاری با شبکه جهانی جام­‌جم می­‌توانیم فصل جدیدی از خدمت­‌رسانی حوزه های علمیه و طلاب و روحانیون به ایرانیان خارج از کشور را آغاز کنیم.

ربیس مرکز ارتباطات و امور بین­‌الملل حوزه­‌های علمیه نیازهای دینی ایرانیان خارج کشور را مهم عنوان کرده و نسبت به ایجاد فضایی صمیمانه­‌تر میان هم­وطنان خارج از کشور با ایران در دولت سیزدهم ابراز امیدواری کرد.

در پایان مقرر شد با ایجاد کار­گروهی مشترک، زمینه­‌های همکاری میان حوزه­‌های علمیه با شبکه جهانی جام­‌جم در زمینه­‌هایی چون معرفی کارشناسان مجرب دینی، کرسی­‌های آزاداندیشی با موضوعات دینی و مذهبی و نظایر آن احصاء و در قالب تفاهم نامه­‌ای به امضای دو طرف برسد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است