خواناتر بنویس تا بهتر تو را در خط ببینم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۳

خواناتر بنویس تا بهتر تو را در خط ببینم

نمایشگاه چیدمان «خواناتر بنویس تا بهتر تو را در خط ببینم» از ۱۰‌ دی تا ۱ بهمن ماه در گالری محسن برپا است.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، مریم‌ پسیان و سارا سرخیل نمایشگاه چیدمان خود را به نام «خواناتر بنویس تا بهتر تو را در خط ببینم» در پاسیوی گالری محسن در معرض تماشا قرار می‌دهند.

این نمایشگاه امروز جمعه ۱۰ دی ماه افتتاح شده و تا ۱ بهمن ماه ادامه دارد.

در بیانیه این‌ نمایشگاه می‌خوانیم: «مریم پسیان و سارا سرخیل که هر دو فعالیت خود را از حوزه­ هنر و مد آغاز کرده ­اند، با تاسیس گروه «فردا» با شناخت دغدغه­ های روزمره، مجموعه­ هایی با تمرکز بر آینده ­نگری درباره زندگی مکانیکی، تکنولوژی، شناخت و زیبایی درونی طراحی کرده ­­اند. از نگاه آن­ها لباس فقط برای پوشیده شدن نیست و می ­تواند ضمن بروز شخصیت فردی هرکس، به او جسارت غیرمعمولی بودن نیز بدهد.

در پروژه­ «خواناتر بنویس تا بهتر تو را در خط ببینم» مریم و سارا سعی می­ کنند در رویکردی بینارشته­‌ای، با ارائه­‌ ساختارهایی مانند کرم­چاله‌­ها -ساختاری فرضی که نقاط نامتجانس در فضا-زمان را به هم پیوند می‌­دهد- در آثار خود میان­‌بُری در فضا-زمان بنا کنند. در این پروژه­‌ چندوجهی، حک شدن کلمات نامه­‌ها در بافت لباس‌­ها می‌­تواند بستر مناسبی باشد برای ماندگار شدن اطلاعات و آگاهی موجود درون آن‌­ها که تا حالا از چرخه­ ی خوانش به دور مانده ­اند. صدای خفته ­ی نامه ­ها می‌­تواند با پوشیده شدن بر تن فرد در شهر جریان پیدا کند، هویت منحصربه‌­فرد خود را بازیابد و به بقا ادامه دهد.

چیدمان اتاق شماره‌­ یک با عنوان «تِسِرَکت» گویی دست­ه‌ای خود را دراز کرده تا اطلاعات و داده‌­ها را به دست مخاطب دهد تا از سرازیری نسیان جان سالم به در ببرند. در اتاق بعدی اما داستان متفاوت است، در «بایگانی» نامه­ هایی نگهداری می­‌شوند که هیچ‌­وقت به دست صاحبان­شان نرسیده‌­اند و حالا نیز زمان آن نرسیده که به تعالی خوانش برسند. انگار ایجاد وقفه­‌ آگاهانه در این فرآیند، همانند تعلیق نامه­‌ها در تمام این سال­ ‌‌ها عمل می‌­کند تا شاید در پروژه­‌های آینده‌­ گروه فردا، این کلمات به دنیای ما راه پیدا کنند.

در اتاق شماره‌­ سه که «آکاشیک» -آرشیو کائنات که محل ثبت هر فکر، کلام و عملی است که در گذشته، حال و آینده اتفاق می­افتد- نام دارد، فضایی تعامل­ محور شکل گرفته است که مخاطب در آن به واسطه ای می­‌ماند که با سرک کشیدن در حرف­‌های صاحبان اصلی نامه، مانند نامه­ رسانی کنجکاو در روند خوانش سهیم است. چیدمان به ­گونه‌­ای طراحی شده است که گاهی انتقال معنا را به تعویق می‌اندازد  یا حتی این فرآیند را ناشدنی می ­سازد.

در پاسیو که محور اصلی پروژه است، آستین­ های پارچه­ ای متعدد این چیدمان می­‌خواهند پایانی باشند برای انتظار طولانی نامه­ های معلق­ مانده در ابعاد زمان و کلمات حک ­شده در این آستین ­ها به دنبال راهی برای ابراز و هویت‌­یابی خود هستند.

بخش اول نمایش «خواناتر بنویس تا بهتر تو را در خط ببینم» در گالری محسن در فضای «پاسیو» و «اتاق»های پروژه­‌های محسن برگزار می‌­شود و بخش دوم آن که شامل لباس‌­های تک ­نسخه از «فردا دیزاین» است در آواپلت ارائه خواهد شد.»

علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با مراجعه به گالری محسن واقع در تهران، ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ از نمایشگاه «خواناتر بنویس تا بهتر تو را در خط ببینم» بازدید کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است