تئاتر کشف جهان افرادی است که آنرا به تصویر کشیدند/ «عقب افتاده» یک کمدی اجتماعی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۹
وحید منافی در گفتگو با صبا:

تئاتر کشف جهان افرادی است که آنرا به تصویر کشیدند/ «عقب افتاده» یک کمدی اجتماعی است

وحید منافی بازیگر و کارگردان نمایش «عقب افتاده» درباره روند تمرین تا اجرای این نمایش سخن گفت.

وحید منافی کارگردان نمایش «عقب افتاده» که از ۱تا ۲۱ دی ماه در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان روی صحنه می رود در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا عنوان کرد: این اثر کمدی دارک اجتماعی است که در یک مرکز انرژی درمانی رخ می دهد.

او افزود: در این موسسه مردم را به سمت و سویی می برند که با انرژی مثبت به زندگی نگاه کنند ولی در این مسیر رییس مرکز و دونفر از مراجعان دچار چالشی می شوند که منجر به شکل گیری کمدی می شود.

بازیگر نمایش «فان فار» اظهار کرد: متاسفانه ساعتی که برای اجرای نمایش برای ما در نظر گرفته شد خیلی زمان مناسبی نیست ولی با این وجود مخاطبان برای تماشای نمایش به سالن می آیند و استقبال از کار تاکنون خوب بوده است.

او افزود: ایده این کار زمانی که نمایش «حسن کچل» را اجرا می بردم به ذهنم رسید و با حامد مقدسی نگارش آن را شروع کردیم.

کارگردان نمایش «عقب افتاده» اظهار کرد: در ابتدا قصد داشتم با طرح این کار فیلم سینمایی بسازم که با افزایش قیمت ها برآورد بودجه کار بسیار بالا بود و تصمیم گرفتم تا نمایش آن را روی صحنه ببرم.

منافی با اشاره به مدت زمان طولانی تمرین کار بیان کرد: تمرین این نمایش حدود ۳ سال زمان برد  از سال ۱۳۹۸ که کار را شروع کردیم تحت تاثیر شرایط جامعه کار چندین بار تعطیل شد و بعد از آن با شروع همه گیری ویروس کرونا تعطیلی ها شدت یافت.

بازیگر نمایش «قصه مردی که مو نداشت» توضیح داد: هر دوماه یکبار با صرف وقت و هزینه ای که به دلیل شرایط کرونا افزایش پیدا کرده بود تمرین کردیم و با تعطیلی های پیاپی مواجه شدیم و چندین بار تمرین ها به دلیل ابتلای من و دیگر عوامل گروه به کرونا، کنسل شد تا بالاخره به اجرا رسیدیم.

او افزود: متاسفانه سالن ها زحمات گروه را نادیده گرفتند اکثر سالن ها برای بستن قراردادی به صورت درصدی مبلغ ۹۰ درصد سالن و ۱۰ درصد گروه را پیشنهاد می دادند.

بازیگر سینمایی «بدون تاریخ بدون امضا» با اشاره به هدفش از اجرای این نمایش خاطرنشان کرد: اولین هدف من از اجرای کار قدردانی از گروه نمایشی ام است که در چنین شرایطی مرا همراهی کردند و دومین هدف هم شاد کردن دل مخاطبان با یک اجرای خوب بوده است.

کارگردان نمایش «چه کسی شلیک کرد» بیان کرد: تئاتر نیاز جامعه ماست و هنرمندان باید سعی کنند تئاتر را در سبد کالای مردم جای دهند به همین دلیل قیمت بلیت های کار را تا حد ممکن پایین تر از مبالغ همیشگی در نظر گرفتیم تا مخاطبان دغدغه هزینه نداشته  باشند.

وحید منافی در پایان گفت: همانطور که برای کشف مناطق مختلف به سفر می رویم و وقت می‌گذاریم تئاتر هم کشف جهان پیرامون افرادی است که آنرا به تصویر کشیدند.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است