آثار کارگاه «نقش سربند» در نگارخانه مشهد به نمایش در آمد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۱

آثار کارگاه «نقش سربند» در نگارخانه مشهد به نمایش در آمد

نمایشگاه «نقش سربند» 11 تا 15 دی ماه در نگارخانه رضوان مشهد برپا است.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نمایشگاه «نقش سربند» به همت انجمن تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح با همکاری آستان قدس رضوی در نگارخانه رضوان مشهد به مدت یک هفته میزبان علاقه‌مندان است.

محمد حبیبی مدیر انجمن تجسمی انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به برگزاری نمایشگاه «نقش سربند» گفت: بعد از برپایی کارگاه سه‌روزه نقاشی که با حضور ۱۳ هنرمند از سراسر کشور در حرم مطهر رضوی صورت گرفته است آثار خلق‌شده در این کارگاه از روز شنبه ۱۱ دی‌ماه به مدت یک هفته در نگارخانه رضوان‌شهر مشهد در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به جزئیات برگزاری کارگاه سه‌روزه «نقش سربند» برای تولید پرتره‌های شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: این کارگاه هنری با سخنانی از کاظم چلیپا درباره شهید قاسم سلیمانی آغاز شد و او با بحث اسطوره‌سازی در هنر نقاشی مکاتب مختلف، هنرمندان حاضر در این کارگاه سه‌روزه را شخصا همراهی کردند.

او ادامه داد: در کارگاه «نقش سربند» هنرمندان جوان در کنار پیشکسوتان حضور فعالی داشتند، هنرمندانی چون کاظم چلیپا، محمد اسدی جوزانی، مهدی امینی، علی بحرینی، عباس برزگر گنجی، روح‌الله پروین، عباس تارخ، علیرضا ذاکری، حسن رزمخواه، حسین عصمتی آمرآباد، عباس گودرزی، اکرم محمودی و احمد منصوب که از استان‌های مختلفی چون کشور در مشهد مقدس حضور یافته بودند، در این کارگاه حاضر بودند.

حبیبی در پایان خاطرنشان کرد: کارگاه نقاشی از روز چهارشنبه ۸ دی تا پایان جمعه ۱۰ دی در رواق دارالمرحمه به میهمانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) آغاز شد و از روز شنبه نیز آثار در نگارخانه رضوان مشهد برای عموم به نمایش گذاشته‌شده است.

آثار تولیدشده در کارگاه «نقش سربند» در نمایشگاهی با همین عنوان طی روزهای ۱۱ الی ۱۵ دی‌ماه در نگارخانه رضوان واقع در کوه سنگی ۱۷ به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است