پرداخت‌های مالی عوامل برنامه «کلبه عمو پورنگ» انجام نشده است/ اولویت اولم برای فعالیت صداوسیماست | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۶
آقاجانزاده در گفتگو با صبا:

پرداخت‌های مالی عوامل برنامه «کلبه عمو پورنگ» انجام نشده است/ اولویت اولم برای فعالیت صداوسیماست

تهیه‌کننده برنامه «کلبه عمو پورنگ» درباره مشکلات و حاشیه‌هایی که پس از اتمام برنامه هم ادامه دارند، گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، «کلبه عمو پورنگ» با پخش ۱۴۰ قسمت، دوم دی ماه، آخرین قسمت خود را به مخاطبان برنامه ارائه داد. این برنامه به کارگردانی احمد درویشعلی‌پور و تهیه‌کنندگی مسلم آقاجانزاده اولین پخش خود را در سیزده قسمت در نوروز ۱۴۰۰ تجربه کرد.

مسلم آقاجانزاده تهیه‌کننده مجموعه «کلبه عمو پورنگ» در ۲۹ تیر ماه در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلوزیون صبا، مطرح کرده بود که هنوز قراردادی با ما بسته نشده و حتی یک ریال هم از این برنامه حمایت مالی نشده است. قول‌هایی برای رفع این مشکل به ما داده شده اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

این برنامه در آخرین فصل خود با حواشی بسیاری مانند توقف ضبط برنامه به دلیل شرایط کرونا، عدم واکسیناسیون عوامل برنامه، عدم عقد قرارداد به موقع و جلوگیری از پخش برنامه به دلیل ممیزی‌هایی در حوزه موسیقی و ترانه، رو به رو بود. اما با وجود اتمام این برنامه، حواشی آن هنوز پابرجاست که نارضایتی عوامل برنامه را به همراه داشته است.

حال در پی پیگیری‌های خبرنگار صبا، این تهیه کننده درباره ادامه همکاری با صدا و سیما و تولید فصل جدید «کلبه عمو پورنگ» بیان کرد: امکان ساخت فصل بعدی برنامه «کلبه عمو پورنگ» در شرایط حاضر به هیچ وجه مشخص نیست. برای ایام نوروز و دیگر مناسبت‌ها هیچ برنامه‌ای نداریم.

وی افزود: علت این بلاتکلیفی در ساخت و عدم برنامه ریزی برای تولید قسمت جدید برنامه «کلبه عمو پورنگ» را می‌توان عدم تسویه حساب صدا و سیما با برنامه دانست. اعضای گروه با وجود تولید و پخش ۱۴۰ قسمت از «کلبه عمو پورنگ» و زحماتی که در یک سال گذشته کشیدند، هنوز به حق و حقوق خود در حوزه مسائل مالی دست نیافته‌اند‌.

آقاجانزاده با اشاره به اینکه اعضای گروه «کلبه عمو پورنگ» منتظر تسویه حساب برنامه هستند، گفت: تا زمانی که هزینه‌های این برنامه پر مخاطب تسویه نشود، نمی‌توان برای تولید برنامه جدید طرح و برآوردی ارائه داد.

وی افزود: گروه برنامه سازی ما که از سال ۸۰ با برنامه «کودک و نوجوان»، همراه خانواده‌ها و کودکان نسل‌های مختلف بوده، اولویت اولش را صدا و سیما قرار داده است.

آقاجانزاده بیان کرد: ما توانسته‌ایم با وجود ۲۰ سال فعالیت در حوزه رسانه، هسته‌ مرکزی برنامه را به خوبی حفظ کنیم و به عنوان یک برند در صدا و سیما مطرح شویم. البته تمام این موفقیت‌ها را مدیون اعتماد صدا و سیما هستیم، اما متاسفانه در هر دوره از مدیریت صدا و سیما، اولویت بندی‌های خاصی را مد نظر دارد که متاسفانه حوزه کودک و خانواده در دوره‌های گذشته، به صورت جدی، مد نظر مسئولین نبود و امیدوارم که در دوره جدید خلاء درک اهمیت و اولویت بندی حوزه کودک و خانواده، مورد توجه قرار گیرد.

این تهیه کننده ادامه داد: هنوز هیچ برنامه و طرحی برای فصل جدید ارائه نداده‌ام و مسئولین صدا و سیما هم از بنده چنین طرحی را درخواست نکرده اند؛ طبیعی است که به عنوان یک تهیه کننده، تا زمانی که مشکلات مالی برنامه گذشته حل نشده است، نباید به سراغ تولید برنامه جدید بروم.

وی افزود: شرایط به گونه‌ای است که انگار قدمت و مخاطب بالای برنامه‌ها و البته توجه به حوزه‌های پر اهمیت مانند حوزه کودک و خانواده، برای مسئولین صدا و سیما اهمیتی ندارد.

آقاجانزاده، تهیه کننده برنامه «کلبه عمو پورنگ» گفت: متاسفانه در نظرسنجی‌های صدا و سیما، برنامه «کلبه عمو پورنگ» در هیچ حوزه‌ای شرکت نکرده بود، نه حوزه برنامه‌های کودک و نوجوان، نه حوزه برنامه‌های نمایشی و نه برنامه‌های شاخص. این در صورتی است که رکورد ۴۰ میلیون بازدید در تلوبیون، به زودی توسط برنامه ما شکسته خواهد شد.

این فعال رسانه‌ای درباره دلایل موفقیت این برنامه پربیننده بیان کرد: جامعه مخاطب ما همان طور که می‌دانید، کودک و خانواده است. رمز موفقیت ما در طول این ۲۰ سال و خصوصا در برنامه «کلبه عمو پورنگ» ترکیب آموزش و سرگرمی برای مخاطب است.

در پایان تهیه کننده برنامه «کلبه عمو پورنگ» بیان کرد: در فصل اخیر این مجموعه برنامه‌هایی با رویکرد تحکیم روابط کودکان و خانواده و پرداختن به مفاهیم سبک زندگی، تشویق به حفظ محیط زیست، رعایت مسائل شهری، احترام به قوانین شهری و آموزش مسائل اجتماعی، روانشناسی، فرهنگی و سواد رسانه‌ای به مخاطبان کودک و بزرگسال، عرضه کردیم و امیدواریم که رضایت عموم مخاطبان را جلب کرده باشیم. در بحث تخصصی مسائل روانشناسی، طرحواره‌های روانشناسی را مطرح کردیم. طرحواره‌ها، عواملی هستند که شخصیت کودک را در آینده شکل می‌دهند. طرحواره‌هایی که در برنامه مطرح شد با حضور کارشناسان حوزه روانشناسی، تنظیم شده بود.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است