پوستر اولین جشنواره «عصر رویش» رونمایی شد/ جشنواره‌ای برای شناسایی استعداد‌های مردمی | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۸

پوستر اولین جشنواره «عصر رویش» رونمایی شد/ جشنواره‌ای برای شناسایی استعداد‌های مردمی

پوستر اولین جشنواره فرهنگی هنری «عصر رویش» با حضور مدیرعامل موسسه نویدآوران ۱۴ و جمعی از نمایندگان نهاد‌های فرهنگی منطقه ۱۴ تهران رونمایی شد.

به گزارش صبا، نشست رسانه‌ای اولین جشنواره فرهنگی‌ هنری «عصر رویش» به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی امروز سه‌شنبه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهید محلاتی با حضور نمایندگانی از آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران و شورایاری سرای محله منطقه ۱۴ و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.

محمدمهدی حسن‌زاده مدیرعامل موسسه نویدآوران ۱۴ در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره «عصر رویش» یک ماه است که از هشت دی‌ماه آغاز شده و تا هشت بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت البته این مدت یک ماهه قابل تمدید هم خواهد بود.

او ادامه داد: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره با حضور داوران سرشناس به مدت دو هفته داوری خواهد شد و سرانجام آثار برگزیده این جشنواره اواخر بهمن‌ماه معرفی و صاحبان آثار برگزیده با اهدای جوایز ارزنده تقدیر خواهند شد.

حسن‌زاده بیان کرد: این جشنواره با مشارکت و همت نهاد‌های فرهنگی هنری منطقه ۱۴ تهران از جمله آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری منطقه ۱۴ تهران و بنیاد فرهنگی‌ هنری شهید همت سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ برگزار می‌شود.

مدیرعامل موسسه نویدآوران ۱۴ خاطرنشان کرد: این جشنواره در رشته‌های مختلف برنامه‌ریزی شده و عموم مردم، هنرمندان و دانش‌آموزان می‌توانند در آن شرکت کنند.

حسن زاده ادبیات مقاومتی، اقتصاد مقاومتی، محله و خانواده اسلامی، جهاد، خدمت، اخلاص، ایثار و ازخودگذشتی، شکوه و بالندگی ایران و گام دوم انقلاب اسلامی را از موضوعات محوری این جشنواره برشمرد.

علیرضا امیدی دبیر این جشنواره نیز گفت: با توجه به اینکه واژه مردم از کلیدواژه‌های مهم حاج قاسم بود لذا این جشنواره در همین راستا تعریف شد و عنوان جشنواره مردمی را به خود اختصاص داد و  هدف از برگزاری این جشنواره کشف و شناسایی استعداد‌های مردمی و مساعدت به رشد آن‌هاست.

امیدی تصریح کرد: دریافت آثار ارسالی از هشتم دی‌ماه توسط دبیرخانه مجازی این جشنواره آغاز شده است و تا هشتم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و این زمان قابل تمدید است.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری عصر رویش با بیان اینکه راه‌های ارتباطی با این جشنواره پیام‌رسان‌های ایتا، تلگرام و اینستاگرام باعنوان asrerouyesh است، مطرح کرد: فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای، خوانندگی، پوستر و داستان مصور، عکس، نماهنگ و فتوکلیپ، موشن‌گرافی، تئاتر، داستان کوتاه و ستون ادبی، نقاشی و کاریکاتور، دلنوشته، شعر و ترانه، سرود و تواشیح از عناوین مهم این جشنواره مردمی است که عموم مردم می‌توانند آثار خود را به آن ارسال کنند.

در ادامه این مراسم با حضور نمایندگان نهاد‌های فرهنگی منطقه ۱۴ که در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند از پوستر اولین دوره جشنواره فرهنگی‌ هنری «عصر رویش» رونمایی شد.

نمایندگان نهاد‌های فرهنگی شرکت کننده در این نشست از همکاری سازمان‌های مربوطه خود برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره خبر دادند.

نماینده شورایاری سرای محله شهرداری منطقه ۱۴ در این مراسم عنوانن کرد: از تمام ظرفیت‌های خود در محله‌ها در راستای اطلاع‌رسانی این جشنواره استفاده خواهیم کرد و امیدواریم بعد از معرفی آثار برگزیده و شناسایی استعداد‌های برتر زمینه برای پیشرفت و توسعه این استعداد‌ها فراهم شود چون علاوه بر تجلیل دیده شدن این آثار مهم‌ترین دغدغه شرکت‌کننده‌هاست.

نماینده آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: آموزش و پروش منطقه ۱۴ از ۲۳۷ مدرسه، ۷۵ هزار دانش‌آموز و چهار هزار کادر آموزشی و اداری بهره‌مند است که ظرفیت خوبی برای این جشنواره محسوب می‌شود.

او خاطرنشان کرد: تاکنون سه هزار اثر مختلف در مجموعه ما جمع آوری شده است که آن‌ها را در اختیار دبیرخانه این جشنواره قرار خواهیم داد.

نماینده بنیاد فرهنگی هنری شهید همت نیز در پایان مراسم اعلام کرد که بعد از معرفی استعداد‌های برتر این بنیاد آمادگی دارد که امکانات خود را در اختیار آن‌ها قرار دهد و از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود برای تبلیغ آثار تولیدی آن‌ها استفاده کند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است