محدودیت ۲۴ ساعته ناشران برای ارسال بسته را لغو کنند/ ناهماهنگی در سامانه پست | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۰
بهزاد نجفی در گفتگو با صبا:

محدودیت ۲۴ ساعته ناشران برای ارسال بسته را لغو کنند/ ناهماهنگی در سامانه پست

مدیر انتشارات ایهام با اشاره به مشکلات ثبت سفارشات در سایت نمایشگاه مجازی کتاب و مشکلات پستی گفت که باید محدودیت ۲۴ ساعته ناشران برای ارسال بسته‌ها را بردارند.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، دومین‌ دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. این در حالی‌ست که ناشران و مخاطبان حاضر در اولین دوره نمایشگاه مجازی با مشکلات مختلفی ازجمله سیستم نمایشگاه و پست کتاب‌ها مواجه بودند. در همین راستا سراغ برخی از ناشران رفتیم تا از تجربیات خود برای برگزاری بهتر دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بگویند.

بهزاد نجفی مدیر انتشارات ایهام در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: سال گذشته سایت نمایشگاه مجازی کتاب برای مخاطبانی که می‌خواستند کتاب بخرند، بسیار مشکل داشت به طور مثال روز اول نمایشگاه سایت بسته شد و روز دوم هم سایت به طور کامل در دسترس نبود. آن تجربه نشان می دهد که سروری که برای سایت استفاده می‌کنند باید قوی باشد تا با این‌ حجم از مراجعه مخاطبان به سایت و سفارشاتی که انجام می‌شود ناگهان دچار اختلال نشود.

او درباره محدودیت زمانی ناشران برای ارسال بسته‌های پستی تشریح کرد: اما مشکل بعدی که مربوط به ناشران است مربوط می‌شود به پنل‌هایی که به ناشران اختصاص دادند که گاهی درست کار نمی‌کرد و سفارش‌ها به درستی ثبت نمی‌شدند از طرفی ناشران برای ارسال بسته‌های پستی فرصت ۲۴ ساعته داشتند به این صورت که بارکدی می‌دهند و ۲۴ ساعت بعد بارکد می‌سوزد.

وی افزود: در شرایطی که سامانه به درستی سفارش‌ها را ثبت نمی‌کند این محدودیت ۲۴ ساعته واقعا آزاردهنده است. به نظرم این محدودیت زمانی را باید از روی بارکدها بردارند زیرا این زمان‌بندی‌ها برای وقتی است که همه چیز روی برنامه و اصول خاصی انجام می‌شود.

سامانه پست ناهماهنگ است

این ناشر درباره مشکلات سامانه پست کتاب اظهار کرد: مشکل اصلی سامانه پست کتاب ناهماهنگی‌ست یعنی مامور پست یا کسی که برای جمع‌آوری کتاب می‌آمد، معمولا کتاب‌ها را جمع‌آوری نمی‌کرد مثلا مامور پست برای تحویل دو‌بسته سفارش به انتشارات نمی‌آمد.

او ادامه داد: به هرحال خانه کتاب و ادبیات با سامانه پست قرارداد بسته است که در این صورت مامور پست باید برای تحویل بسته‌های کم هم می‌آمد. این مشکلات در حالی بود که ما فقط ۲۴ ساعت وقت برای ارسال کتاب داشتیم.

این ناشر درباره معرفی کتاب‌‌ها در سامانه نمایشگاه مجازی توضیح داد: توصیحات کتاب معمولا در سایت ناشران در دسترس است اما در سایت نمایشگاه مجازی کتاب اینگونه نیست. متاسفانه سایت طراحی حوبی ندارد و شما وقتی وارد سایت نمایشگاه مجازی کتاب می‌شوید فقط یک گزینه جستجو می‌بینید و باید بدانید که چه چیزی می‌خواهید بخرید درنتیجه کتابتان را جستجو می‌کنید و می‌خرید.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: شاید در نهایت برای معرفی کتاب یک پرینت بی‌کفیت از چند صفحه اول کتاب در دسترس باشد. به این نرتیب نمایشگاه مجازی کتاب حالت نمایشگاهی ندارد و مخاطبان نمی‌توانند وارد سایت شوند و با کتاب‌ها و ناشران جدید آشنا شود. این مشکلات نمایشگاه مجازی کتاب است که اصلا قابل مقایسه با نمایشگاه حضوری نیست.

ندا زنگینه

بیشتر بخوانید:

نمایشگاه مجازی کتاب برای ناشران مفید و برای کتابفروشان خسارت است/ دردسرهای فراوان با پُست

ویرایش نشدن داده‌های خانه کتاب مشکل‌سازست/ حیات ناشران در گروِ حیات کتابفروشی

در نمایشگاه مجازی کتاب در حق ناشران کوچک‌تر جفا می‌شود/ طرح چند پیشنهاد

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است