«کافه کتاب» را دهه هشتادی‌ها ساخته‌اند/ معرفی نویسندگان نوجوان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۷
امیررضا افتخاری در گفتگو با صبا:

«کافه کتاب» را دهه هشتادی‌ها ساخته‌اند/ معرفی نویسندگان نوجوان

تهیه کننده برنامه «کافه کتاب» می گوید ایم اولین برنامه تلویزیونی که‌ با یک گروه نوجوان برنامه‌ساز تهیه و تولید شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، برنامه «کافه کتاب» اولین برنامه در تلوزیون است که‌ با یک گروه نوجوان برنامه‌ساز با محوریت کتاب، در حوزه نوجوان تهیه و تولید شده است.

«کافه کتاب» برنامه‌ای ۱۳ قسمتی است با موضوع پرورش توانایی قلم زدن در نوجوانان است که به ادبیات حوزه نوجوان می پردازد و سه قسمت ابتدایی آن در هفته کتاب و کتابخوانی روی آنتن شبکه امید رفت.

این برنامه به تهیه‌کنندگی امیررضا افتخاری و کارگردانی حسین رضا بیانوندی و اجرای مشترک فاطمه محمدی فر و محمدرضا محمدی به گفتگو با صاحب‌نظران و فعالان حوزه‌ نوجوان و معرفی نوجوانان نویسنده و آثار آنان پرداخته است.

امیررضا افتخاری تهیه کننده برنامه «کافه کتاب» در گفتگو با خبرنگار صبا گفت: برنامه «کافه کتاب» به طور تخصصی حوزه‌های مختلف ادبیات نوجوان را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد و با معرفی نویسندگان نوجوان، آنها را تشویق به قلم زدن می‌کند و با حمایت از نوجوانانی که به موفقیت در حوزه‌ فعالیت خود دست یافته اند، دیگر نوجوانان را هم به کشف و شکوفایی استعدادشان تشویق می‌کند.

وی افزود: «کافه کتاب» در سیزده قسمت بیست دقیقه‌ای تولید شده و هر قسمت دنبال یک موضوع و چالش جدید برای ذهن نوجوانان می‌گردد. سه قسمت از این برنامه در هفته‌ کتاب و کتابخوانی از شبکه امید پخش شد و ۱۰ قسمت باقی مانده این برنامه به زودی از شبکه امید پخش خواهد شد.

افتخاری با اشاره به اینکه نکته جالب توجه این برنامه تهیه و تولید آن توسط نوجوانان دهه هشتادی است، توضیح داد: گروه برنامه‌ساز «کافه کتاب» و مدیران شبکه معتقد هستند که نوجوانان بهتر از هر قشر دیگری گروه همسالان خود را می‌شناسد و می‌توانند برای نوجوان برنامه تولید کنند.

این تهیه کننده دهه هشتادی در پایان گفت: قصد داریم پس از پخش کامل فصل اول برنامه «کافه کتاب»، در صورت استقبال مخاطبان، فصل دوم این برنامه را به همراه تغیرات محتوایی در شبکه امید تهیه و تولید کنیم.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است