نمایش ۳۸ اثر در بخش تجسم هنر جشنواره تجسمی فجر در استان آذربایجان شرقی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۸

نمایش ۳۸ اثر در بخش تجسم هنر جشنواره تجسمی فجر در استان آذربایجان شرقی

مدیر هنری نمایشگاه چهاردهمین جشنواره تجسمی فجر استان آذربایجان شرقی، از نمایش 38 اثر متعلق به 10 هنرمند در این استان در بخش تجسم هنر جشنواره خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری جشنواره، بخش استانی چهاردهمین جشنواره تجسمی فجر با عنوان تجسم هنر همزمان با برگزاری جشنواره در پایتخت، در استان های دیگر کشور هم برگزار می شود. در این بخش کیوریتورهای استانی با توجه به توانمندی استان در هنرهای تجسمی نمایشگاهی را آماده خواهند کرد.

کبری رادپور مدیر گالری یاسمی ارشاد آذربایجان شرقی و مدیر هنری استان در جشنواره هنرهای تجسمی فجر از نمایش آثار هنرمندان این استان، در مرکز تبریز خبر داد و در این‌باره گفت: در بخش استانی چهاردهمین جشنواره تجسمی فجر و در استان آذربایجان شرقی، با مرکزیت تبریز، ۳۸ اثر از ۱۰ هنرمند در شاخه‌های مختلف هنری، برای شرکت در این بخش انتخاب شدند.

او برگزاری نمایشگاه استانی در حاشیه جشنواره تجسمی فجر را یک اتفاق مثبت خواند و عنوان کرد: بدیهی است که نمایش هنر، می‌تواند بر روح و روان افراد تأثیرگذار باشد زیرا اساسا فرهنگ و هنر ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. از نگاهی دیگر، برگزاری این نمایشگاه، فرصتی برای علاقه‌مندان به هنر است که بتوانند فضایی نزدیک به نمایشگاه تهران را تجربه کرده و هنر را به شکلی ملموس‌تر لمس کنند.

مدیر هنری آذربایجان شرقی ادامه داد: علاوه بر تبریز، شهرهای اطراف استان نظیر آذرشهر، بناب، مرند و برخی دیگر از شهرها نیز به دلیل داشتن امکانات لازم برای نمایش آثار، یعنی گالری‌های استاندارد و مناسب به صورت مستقل نمایشگاه‌هایی در راستای جشنواره خواهند داشت و خوشبختانه هم‌راستا با بخش مرکزی، فعال هستند.

این گالری‌دار درباره فعالیت هنرهای بین‌رشته‌ای در این استان، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که با شیوع بیماری کرونا و عملا پررنگ شدن قرنطینه در شکل‌های مختلف، افراد بیشتری به سمت هنرهای تجسمی سوق پیدا کردند. بر همین مبنا نیز، امسال استان آذربایجان شرقی، هنرمندان بسیار زیادی در شاخه‌های مختلف هنری دارد اما با توجه به نوپا بودن شاخه‌های بین رشته و نیازمندی به تسلط هنرمند بر یک یا چند هنر مختلف، می‌توان گفت که این عرصه در استان هنوز چندان پررنگ نیست البته در بخش چیدمان محیطی، ۲ اثر در نمایشگاه این دوره از جشنواره حضور دارد و برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.

او افزود: به طور کلی استقبال هنرمندان نقاش در این دوره از جشنواره و در سطح استان، پررنگ‌تر بود اما در نمایشگاه این دوره از جشنواره، علاوه بر نقاشی، در سایر بخش‌ها نظیر سفال و سرامیک، کاریکاتور، گرافیک، مجسمه سازی، نگارگری، تصویرسازی، خوشنویسی، عکس و چیدمان محیطی نیز آثاری از هنرمندان به نمایش گذاشته می‌شود.

رادپور در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه جشنواره فجر در استان، برای من اتفاقی مثبت است زیرا به دلیل کرونا، مدت‌ها گالری‌های شهر بسته بودند. حتی خود من نیز ناچار به تعطیلی آموزشگاه نقاشی‌ام شدم اما فکر می‌کنم که این رویداد آغاز بسیار خوبی برای هنر در استان است و می‌تواند نقش مهمی در روند هنر و فرهنگ مردم بازی کند.

نمایشگاه آثار استان آذربایجان شرقی در بخش تجسم هنر جشنواره هنرهای تجسمی فجر، از ۱۵ الی ۳۰  بهمن ماه در گالری یاسمی واقع در خیابان امام، نرسیده به چهار راه آبرسان، خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه اول، نگارخانه استاد علی اکبر یاسمی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000