قطعی برق در یک روستای دورافتاده داستان‌ساز می‌شود/ «دِرب» یک فیلم تجربی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۸
سیدهادی محقق در گفتگو با صبا:

قطعی برق در یک روستای دورافتاده داستان‌ساز می‌شود/ «دِرب» یک فیلم تجربی است

سیدهادی محقق نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «دِرب» این اثر را فیلمی با نگاه هنر و تجربه معرفی کرد.

سیدهادی محقق نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «دِرب» که در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره داستان این اثر عنوان کرد: «دِرب» داستان یک مامور برق را روایت می کند که پس از اطلاع از قطعی برق روستای «دِرب» برای وصل کردن برق این روستای تک و دورافتاده اقدام می کند.

او افزود: من دوستی دارم که رییس اداره برق یک منطقه در شهرستان دهدشت است و الهام اصلی برای پرداختن به موضوع فیلم به آشنایی من با او و کارش برمی‌گردد.

کارگردان فیلم «برادران سرزمین من» عنوان کرد: در نگارش فیلمنامه «دِرب» دوستانی به من کمک کردند ولی در نهایت نگارش نسخه نهایی با خودم بود.

کارگردان فیلم «بردو» مطرح کرد: فیلمنامه این اثر تحقیق محور نبود اما براساس یک سری شرایط فیلمنامه نیاز به تغییراتی داشت که به همین دلیل نگارش متن آن حدود دو الی سه سال زمان برد.

کارگردان فیلم «آیرو» اشاره کرد: حدود یک ماه زمان پیش تولید کار بود و نزدیک به ۴۰ روز فیلمبرداری کار در روستای دِرب شهرستان دهدشت طول کشید.

کارگردان فیلم «ممیرو» خاطرنشان کرد: کار از نظر بصری با توجه به تعداد بازیگران و فضاهایی که در آن فیلمبرداری شده است، بسیار خلوت به نظر می رسد. خود من و چند نفر از دوستان هنرمند شهرستان دهدشت در این فیلم جلوی دوربین رفته ایم و هیچ بازیگر شناخته شده یا به قول معروف چهره ای در آن حضور ندارد.

او اظهار کرد: نگاه اصلی ما در ساخت این اثر نگاه به هنر و تجربه بوده است و به همین دلیل با در نظر داشتن شرایط پس از پایان چهلمین جشنواره فیلم فجر برای اوایل سال ۱۴۰۱ آن را در سینماهای هنر و تجربه اکران می کنیم.

این کارگردان ادامه داد: خوشبختانه شرایط کرونا تاثیری در روند مراحل پیش تولید و تولید فیلم نداشت که قطعا یکی از دلایل مهم این موضوع تعداد کم بازیگران و همچنین فیلمبرداری در مناطق کم سرنشین و روستایی دهدشت بود.

سیدهادی محقق در پایان گفت: درباره چگونگی استقبال از کار در چهلمین جشنواره فیلم فجر نمی توان حرفی زد ولی امیدوارم مهر فیلم به دل مخاطبان بیفتد و آن را دوست داشته باشند چراکه قطعا رضایت آنها بزرگترین دلیل و دلخوشی گروه فیلمساز است.

هادی محقق، محمد اقبالی، عبدالله نوری، امیرعباس اسکندری، حمدالله عزیزی، ماهتاب عزیزی، طلوع خان‌جهان بازی، امیر مهدی نوری، یاور تخشا، عیسی خیبرمنش، محمد علوی، گلی جان فتحی، روح‌الله برزگر، مهدی بهشتی پور، مریم بهشتی پور، حسین اسکندری و محمد واصلی از بازیگران این فیلم هستند.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از نویسنده و کارگردان: سید هادی محقق، تهیه کننده: سید رضا محقق، مدیر فیلمبرداری: منصور عبدرضایی، مدیر صدابرداری: امیرمهدی نوری، مدیر تولید: عیسی خیبرمنش، تدوین: فرشاد عباسی، صداگذاری: حسین قورچیان، طراح صحنه و لباس: عیسی خیبرمنش، دستیاران کارگردان: مهدی بهشتی، قباد جمشید نژاد، دستیار اول فیلمبردار: قباد جمشیدنژاد، دستیار صدابردار: اسماعیل رضوی زاده، عکاس: امیرمهدی نوری، اصلاح رنگ: سامان مجد وفایی، دستیار تولید: محمد علوی، مشاور امور برق: حسین اسکندری، حمل و نقل: یاور تخشا.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است