تاکید بر تلفیق فرهنگ و هنر با محیط زیست در شبکه جهانی جام‌جم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۷

تاکید بر تلفیق فرهنگ و هنر با محیط زیست در شبکه جهانی جام‌جم

نشست مشترک مدیر شبکه جهانی جام جم با معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی جام جم، نشست مشترک حسن ملکی مدیر شبکه جهانی جام جم با نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با هدف جلب همکاری ها و مشارکت های ایرانیان خارج کشور در موضوع حفاظت از محیط زیست برگزار شد.

در این نشست که روز یکشنبه با حضور تعدادی از مدیران شبکه جهانی جام جم و سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد بازنمایی واقعیت­‌های محیط زیست ایران در قالب های مختلف برنامه سازی به‌ویژه مستند مورد تاکید قرار گرفت.

نورالله مرادی ضمن اشاره به دغدغه­ های مقام معظم رهبری و رییس جمهور درباره مسائل و موضوعات مرتبط با محیط زیست گفت: طبق نظر پیمان جبلی، رییس صدا و سیما محیط زیست به­ عنوان محیط فیزیکی و صدا و سیما به عنوان محیط فرهنگی با همکاری می­توانند چهره زیبایی از ایران زیبا را به نمایش بگذارند.

او افزود: استفاده بهینه از صاحب­نظران محیط زیست خارج از کشور و تجربیات مخاطبان شبکه جهانی جام جم و همچنین دریافت مشاهدات آنها از شیوه ­های نوین کشورهای محل زندگیشان می­تواند مانند سپری در برابر  هجمه ­های رسانه­‌ای صورت گرفته و سیاه ­نمایی­‌های معاندان و دشمنان ایران باشد زیرا اینطور به نظر می­رسد که دشمنان بعد از موضوع هسته­‌ای، موشکی و حقوق بشر در حال زمینه‌سازی برای شکل دیگری از دشمنی با کشور بوده و هدف آنها ترویج حس ایران گریزی و ایران ستیزی است.

در ادامه این جلسه تعدادی از مدیران شبکه و سازمان محیط زیست به طرح دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در زمینه همکاری های مشترک پرداختند.

حسن ملکی مدیر شبکه جهانی جام جم ضمن اشاره به افزایش جمعیت جهان، گسترش شهرها، استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی و توسعه فعالیت صنایع آلاینده و تاثیرات آن بر تخریب محیط زیست عنوان کرد: از تقریبا ۵۰ سال قبل اغلب کشورهای دنیا دریافتند که در صورت ادامه این روند شرایط زیست محیطی و منابع طبیعی مورد نیاز نسل های آتی با چالش جدی مواجه خواهد شد لذا با برگزاری نشست های مختلف جهانی و منطقه ای در زمینه حفاظت محیط زیست توجه به توسعه پایدار را در دستور کار قرار دادند.

ملکی افزود: موضوع محیط زیست برای ایران هم از این جهت که در دین اسلام بر آن تاکید شده و هم به دلیل سرعت بالای تخریب محیط زیست در کشور از اهمیت زیادی برخوردار است با اینحال تا دو دهه قبل و حتی در برخی موارد هم اکنون نگاهی فانتزی و تشریفاتی به مقوله محیط زیست وجود دارد، این در حالی است که سرمایه‌گذاری در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار می توانست مانع بسیاری از چالش های دو دهه اخیر از جمله پدیده ریزگردها، آلودگی هوا، کم آبی، خشک شدن دریاچه ها، رودخانه ها و تالاب ها و تخریب جنگل ها و مراتع و به تبع آن زیستگاه‌های جانوران شود.

او مشارکت مردم در عرصه های گوناگون را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: مردم در هر عرصه ای که پا گذاشتند و کمک و مشارکت کردند آن حوزه شکوفا شده است، پس طبیعتا اقدام شایسته سازمان حفاظت محیط زیست و مرادی در برجسته کردن مشارکت عمومی می تواند آثار فراوان و پربرکتی داشته باشد.

حسن ملکی ایرانیان خارج کشور را هموطنانی دلسوز معرفی کرد که آماده اند در هر عرصه ای از جمله حفاظت از محیط زیست به میهنشان خدمت کنند.

مدیر شبکه جهانی جام جم ایجاد یک گروه مشورتی از صاحب نظران محیط زیست ایرانی داخل و خارج کشور را به عنوان گام نخست ضروری دانست که می تواند مبنای بسیاری از برنامه سازی های شبکه شود.

این مدیر رسانه در پایان با توجه به ظرفیت­‌های موجود در شبکه جام جم در راستای تولید و برنامه سازی محورهایی را که می تواند برای همکاری بین این شبکه و سازمان حفاظت محیط زیست مورد توجه قرار گیرد، به شرح زیر نام برد.

  • تهیه و تولید برنامه ­های مستند مشترک از محیط زیست ایران در حوزه­های مختلف از جمله: حفظ گونه­ های جانوری و فعالیت­ های صورت گرفته در حوزه حیات وحش
  • تهیه و تولید برنامه­ های مستند حوزه گونه­ های گیاهی و اقدامات انجام شده و در دست اقدام در راستای حفظ، گسترش و احیای محیط زیست
  • معرفی ظرفیت­‌ها و فرصت­‌های سرمایه ­گذاری در حوزه محیط زیست با عناوین مختلفی چون: اقتصاد و صنایع سبز، گردشگریِ محیط زیست و ظرفیت­‌های امنیتی ایجاد شده
  • دعوت از ایرانیان خارج کشور برای کمک به صیانت از محیط زیست شهرها و روستاهای زادگاه خود در ایران
  • معرفی پیشگامان و چهره ­های فعال در محیط زیست با اشاره به سوابق و فعالیت‌های آنها
  • اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از واقعیات موجود محیط زیست به ایرانیان خارج از کشور در جهت از بین بردن دغدغه­ ها و سیاه­ نمایی­‌های صورت گرفته
  • فعال کردن خبرنگاران افتخاری شبکه جهانی جام جم در سرتاسر دنیا برای انعکاس تجربیات زیست محیطی کشورهای مختلف
  • دعوت از صاحب­نظران و اندیشمندان حوزه محیط زیست جهت حضور در برنامه‌­های شبکه جهانی جام جم
  • به تصویر کشیدن فعالیت­‌های شبانه روزی محیط بانان سراسر کشور، به‌­ویژه شهدای محیط بان و قدردانی از آنها
  • معرفی و حمایت از مستند سازان استانی  و آموزش کارشناسان خبره در زمینه روایت محیط زیست روایتگران محیط زیست

در پایان این نشست استمرار جلساتی از این قبیل و همچنین تشکیل کارگروه­‌هایی برای پیشبرد اهداف، راهبردها و پیگیری مصوبات مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000