«ساعت بی‌عقربه» روایتِ مرگ و تجربه مرگ است بی‌آنکه مرده باشیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۴
معرفی کتاب؛

«ساعت بی‌عقربه» روایتِ مرگ و تجربه مرگ است بی‌آنکه مرده باشیم

کتاب «ساعت بی‌عقربه» نوشته کارسون مکالرز با ترجمه حانیه پدرام به همت نشر بیدگل منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «ساعت بی‌عقربه» نوشته کارسون مکالرز با ترجمه حانیه پدرام به همت نشر بیدگل به چاپ رسید.

در توضیح این کتاب آمده است: «ساعت بی‌عقربه تلخ‌ترین نوشتۀ کارسون مکالرز با موضوع تبعیض نژادی، تنهایی و عدالت است. نویسنده در رمان‌های قبلی خود نیز هیچ‌گاه از این مضامین غافل نبوده است.

مکالرز به شیوه‌ای هنرمندانه زندگی سه قهرمان اصلی داستانش و روابط بین آن‌ها را برای خوانندگان شکل می‌دهد: مالون، یک داروساز ۴۰ ساله که مبتلا به سرطان خون است و منفعلانه برای مرگ قریب‌الوقوعش انتظار می‌کشد. فاکس کلِین، قاضی شهر و نماینده سابق کنگره که باورهای ارتجاعی و نژادپرستانه دارد و شرمن پیو، پسربچه‌ای بااستعداد و آبی‌چشم، که شخصیت سیاه‌پوست رمان است.

«ساعت بی‌عقربه،» روایتِ تغییر و تغییرناپذیری است؛ روایتِ مرگ و تجربۀ مرگ بی‌آنکه مرده باشیم. مکالرز می‌گوید: این رمانی‌ست دربارۀ واکنش‌ و مسئولیت‌پذیری انسان در برابر زندگی خودش.»

در قسمتی از متن این کتاب می‌خوانیم: «بین عشق و نفرت دوپاره شده بود، اما مرز میان عشق و نفرتش پیدا نبود. اولین‌بار بود که احساس می‌کرد با مرگ فاصلۀ چندانی ندارد. ولی وحشتی که وجودش را پر کرده بود به‌خاطر آگاهی از مرگ خودش نبود. این وحشت از نمایشی اسرارآمیز نشئت می‌گرفت که در حال اجرا بود، گرچه مالون نمی‌دانست این نمایش چطور پیش خواهد رفت. از فرط وحشت از خودش می‌پرسید که در ماه‌های ارزشمندی –چند ماه دیگر؟– که تا مرگش باقی مانده چه خواهد شد. بله، او مردی بود که به ساعتی بی‌عقربه چشم دوخته بود.»

کتاب «ساعت بی‌عقربه» در نوبت چاپ اول در ۴۲۹ صفحه و با قیمت ۱۲۸ هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است