«آن‌ها» نمایشی با عشق برای قدردانی از کادر درمان است/ اجرای مونولوگ آسان نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۰
کیانوش ایازی در گفتگو با صبا:

«آن‌ها» نمایشی با عشق برای قدردانی از کادر درمان است/ اجرای مونولوگ آسان نیست

کیانوش ایازی نویسنده و کارگردان نمایش «آن ها» درباره روند تولید این نمایش سخن گفت.

کیانوش ایازی نویسنده و کارگردان نمایش «آن ها» که از ۲ تا ۲۴ دی ماه در سالن ماه حوزه هنری روی صحنه است در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا در مورد ایده این نمایش گفت: چند ماهی از همه گیری ویروس کرونا گذشته بود و در فضای مجازی ویدیوهایی از خستگی کادر درمان و رقصیدن آنها برای روحیه دادن به یکدیگر منتشر شد که برای من آن رقص ها و شرایط واقعا غم انگیز بود و متاسفانه بسیاری از پرستاران و کادر درمان را با ابتلا به ویروس کرونا از دست دادیم، پس تصمیم گرفتم برای قدردانی از آنها نمایشی روی صحنه ببرم.

او افزود: چند ماه پیش به پیشنهاد محمد لارتی طرح و متن این نمایش را نوشتم و در ادامه راه با خانم غفاری جزییات را پرورش دادیم تا متن نمایش «آن‌ها» شکل گرفت.

کارگردان نمایش «شبیه شکست» اظهار کرد: این نمایش تک پرسوناژ یا تک بازیگر است و نمایش تک پرسوناژ به مراتب سخت تر از نمایش‌های پر بازیگر روی صحنه می رود و آسان نیست.

کارگردان نمایش «زیپ» ادامه داد: با توجه به تک پرسوناژ بودن اثر سعی کردم با فضاسازی و استفاده از نکات خلاقه فضا را متفاوت کنم.

کارگردان نمایش «آن ها» مطرح کرد: طراحی دکور یک باکس است که به صورت تداعی کننده فضای یک اتاق ایزوله بیمارستان ساخته شده و دور تا دور سرُم قرار دادم تا نشانه حضور بیماران در آنجا باشد.

بازیگر نمایش «کرگدن» توضیح داد: با پیشروی نمایش و پر شدن کف اتاق از سرُم به نشانه از بین رفتن بیماران اوج فاجعه را نشان می دهم.

این کارگردان درباره استقبال مخاطبان گفت: معتقدم کاری که از دل برآید  لاجرم بر دل نشیند و خوشبختانه نظر مخاطبان نسبت به کار چه به صورت حضوری و چه برطبق نظراتی که در سایت تیوال برای کار می نویسند، تاکنون خوب بوده است.

کیانوش ایازی در پایان گفت: از تماشاگرانی که نمایش «آن ها» را برای تماشا انتخاب کردند، سپاسگزارم. من این نمایش را با عشق ساختم و این عشق را در هر اجرا حس کردم و آن را به تمام عزیزانی که بدون هیچ چشم‌داشتی از جانشان به خاطر ما گذشتند، تقدیم می کنم.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است