پانزدهمین دوره حراج تهران فردا چکش می‌خورد/ معرفی گران‌ترین آثار حراج | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۰

پانزدهمین دوره حراج تهران فردا چکش می‌خورد/ معرفی گران‌ترین آثار حراج

پانزدهمین دوره حراج تهران فردا جمعه 24 دی ماه با 80 اثر از 60 هنرمند ایرانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، پانزدهمین دوره حراج تهران فردا جمعه ۲۴ دی ماه در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار می‌شود.

در این دوره از حراج تهران ۸۰ اثر از ۶۰ هنرمند ایرانی حضور دارد و از هنرمندان حاضر در این دوره می‌توان به محمد احصایی، احمد اسفندیاری، ایرج اسکندری، توکل اسماعیلی، پروانه اعتمادی، نصرالله افجه‌ای، هانیبال الخاص، یعقوب امدادیان، ناصر اویسی، رضا بانگیز، بهمن بروجنی، حمید پازوکی، هوشنگ پزشک‌نیا، فرامرز پیلارام، ژازه تباتبایی، صادق تبریزی، محمدعلی ترقی‌جاه، پرویز تناولی، صداقت جباری، هادی جمالی، قاسم حاجی‌زاده، منصوره حسینی، بهمن دادخواه، بهروز دارش، رضا درخشانی، گارنیک درهاکوپیان، عبدالرضا دریابیگی، جعفر روح‌بخش، حسین زنده‌رودی، محمود زنده‌رودی، سهراب سپهری، مهدی سحابی، ابوالقاسم سعیدی، همایون سلیمی، جلال شباهنگی، حجت شکیبا، کوروش شیشه‌گران، عین‌الدین صادق‌زاده، بهجت صدر، مسعود عربشاهی، ناصر عصار، منیر فرمانفرماییان، منصور قندریز، حسین کاظمی، طلیعه کامران، پرویز کلانتری، علی گلستانه، پریوش گنجی، فریده لاشایی، لیلی متین دفتری، حسین محجوبی، بهمن محصص، سیراک ملکونیان، فرشید ملکی، عنایت‌الله نظری‌نوری، منوچهر نیازی، محسن وزیری مقدم، مهدی ویشکایی، هادی هزاوه‌ای و منوچهر یکتایی اشاره کرد.

اثر پرویز تناولی با نام «شاعر نشسته»

بر اساس کاتولوگ پانزدهمین دوره حراج تهران، اثر برنز پرویز تناولی به نام «شاعر نشسته» با کمینه و بیشینه ۱۲ـ ۱۴ میلیارد تومان بیشترین قیمت تخمین زده شده را به خود اختصاص داده است.

پس از آن اثر نقاشی‌خط حسین زنده‌رودی با کمینه و بیشینه ۸ تا ۹ میلیارد تومان و اثر منیر فرمانفرمائیان با کمینه و بیشینه ۸-۹ میلیارد تومان در رتبه دوم بیشترین قیمت تخمین‌زده شده حراج قرار دارند.

همچنین اثر بهمن محصص با کمینه و بیشینه ۵-۶ میلیارد تومان، اثر نقاشی‌خطر محمد احصایی به نام «قاصدک» با کمینه و بیشینه ۴-۵ میلیارد تومان و اثر کوروش شیشه‌گران با کیمنه و بیشینه ۴-۵ میلیارد تومان جزو گران‌ترین آثار قیمت‌گذاری شده در این دوره هستند.

پانزدهمین دوره حراج تهران با اضافه کردن بندی به قرارداد مسئولیت اصال آثار را به عهده گرفته است. این بند بدین شرح است: «کلیه آثار ارایه‌شده در حراج تهران توسط کارشناسان معتبر بررسی و اصالت و انتساب آن‌ها به پدیدآورنده اثر مورد بررسی قرار می‌گیرد. در خصوص آثار کلاسیک، عنداللزوم بررسی توسط کارشناسان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری صورت خواهد گرفت. علی ای‌حال با توجه به آن که آثار ارایه‌شده در حراج به مدت ۳ روز جهت رویت متقاضیان در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد، متقاضیان این امکان را جهت بررسی‌های کارشناسی متعارف از جانب کارشناسان منتخب خود در مدت مزبور دارا می‌باشند.

اثر حسین زنده‌رودی با نام « لا+لا+صر»

با حسن نیت ادامه بند ۹ ناظر بر اصالت آثار هنری مندرج در کاتالوگ که اشاره به دعوای حقوقی احتمالی فی‌مابین فروشنده و خریدار است را حذف و تعهد می‌نماید در این زمینه، شرایط عمومی حراج تهران که در سایت و قرارداد‌های حراج تهران آمده، ملاک قرارداد خواهد بود.»

مجموعه حراج تهران در سال ۱۳۹۱ به صورت نهادی مستقل و خصوصی شکل گرفت و معرفی بهترین نمونه های هنر مدرن و معاصر ایران، از هنرمندان پیشگام و نام آشنا گرفته تا جوانان، به مجموعه‌داران هنری و مخاطبان جهانی و تقویت بازار داخلی هنر که زمینه و بستر اصلی بازار جهانی است، از اهداف اصلی حراج تهران معرفی شده است.

چهاردهمین دوره حراج تهران ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ با مجموع فروش ۴۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان به کار خود پایان داده بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500