«رادیکال هفت ممیز هفت» یک نمایش دوزبانه است/ اجرای محدود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۳
محمد حاتمی در گفتگو با صبا:

«رادیکال هفت ممیز هفت» یک نمایش دوزبانه است/ اجرای محدود

محمد حاتمی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر، «رادیکال هفت ممیز هفت» را اثری با موضوعی جهانی معرفی کرد.

محمد حاتمی بازیگر و کارگردان تئاتر که نمایش «رادیکال هفت ممیز هفت» به کارگردانی او از ۲۵ دی تا ۵ بهمن ماه در سالن نقطه عطف روی صحنه است در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: نمایش «رادیکال هفت ممیز هفت» روایتی از داستانی اجتماعی و جهان‌شمول است. این اثر کاملا در فضای معاصر شکل گرفته و برای مخاطبان همین عصر و نسل است.

کارگردان نمایش «هگزا شهر دوشیزگان» اظهارکرد: نمایش «رادیکال هفت ممیز هفت» را مریم تاجیک نویسنده ایرانی نوشته است اما مکان قصه در جای دیگری غیر از ایران رقم می خورد یعنی در اصل موقعیت مکانی این داستان در ایران نیست و  من و آشا محرابی در نقش هایی متفاوت و به عنوان شخصیت هایی با ملیتی غیر ایرانی به ایفای نقش می پردازیم.

بازیگر نمایش «کافه طره» اظهار کرد: از زمان نگارش نمایش «رادیکال هفت ممیز هفت» تا زمان تمرین ، آماده‌سازی و اجرای این اثر یک پروسه سه ماهه را پشت سرگذاشتیم.

بازیگر نمایش «هیچ در هیچ» افزود: طرح نمایشنامه از من و آشا محرابی بود ولی مریم تاجیک نویسندگی و دراماتورژی آن را برعهده گرفت و تقریبا می توانم بگویم که درباره نگارش متن تعاملی بین هر سه نفر ما وجود داشت تا این کار به شکل اصلی و آنچه روی صحنه می‌بینید، درآید.

موضوع نمایش چالش اصلی بشریت است

کارگردان نمایش «پالت» درباره موضوع نمایش «رادیکال هفت ممیز هفت» بیان کرد: موضوع این نمایش عشق است؛ بزرگترین چالش اصلی بشریت، اما ابن بار در جغرافیایی پر از بحران و آشوب می گذرد.

کارگردان نمایش «سه گانه اورنگ» اشاره کرد: «رادیکال هفت ممیز هفت» اتفاقی را روایت می کند که همه ما آن را به چشم می‌بینیم و  این اتفاق جهان را تحت شعاع قرار داده است، به همین دلیل، هم موضوع و هم نوع اجرای واقعگرایانه کار جذابیت دارد.

کارگردان نمایش «پرواز ایکار» مطرح کرد: باید به این نکته اشاره کنم که در این روزها وقتی از رویداد و اتفاقی که جهان را تحت تاثیر قرار داده سخن می گوییم بلافاصله کرونا به ذهن می‌رسد در حالیکه داستان نمایش ما به کرونا ربطی ندارد و از عشق سخن می گوید.

بازیگر نمایش «آهسته با گل سرخ» با اشاره به فعالیت های اخیر خود بیان کرد: نمایش «رادیکال هفت ممیز هفت» اولین اثری است که بعد از همه گیری کرونا تمرین آن را شروع کرده و به صحنه می برم اما قبل از همه گیری کرونا دو کنسرت-نمایش یکی در هتل اسپیناس و یکی در برج میلاد کارگردانی کردم و البته نمایش «دیگری» را نیز در تالار حافظ روی صحنه بردم که علاوه بر کارگردانی به عنوان بازیگر هم در آن اثر به ایفای نقش پرداختم.

بازیگر نمایش «شمس پرنده» با اشاره به تاثیر کرونا در استقبال مخاطبان توضیح داد: استقبال از این اثر نیز قطعا مثل دیگر نمایش های روی صحنه خواهد بود و همانطور که دیگر گروه های نمایشی با رعایت پروتکل های بهداشتی به اجرا می پردازند ما نیز چنین خواهیم کرد.

«رادیکال هفت ممیز هفت» تنها برای ۱۰ شب اجرا روی صحنه است

کارگردان نمایش «آرامسایش» خاطرنشان کرد: اجرای نمایش «رادیکال هفت ممیز هفت» تنها برای ۱۰ شب در موسسه آموزشی نقطه عطف سینما تئاتر که در نیاوران قرار دارد روی صحنه است.

کارگردان کنسرت نمایش «هفت شهر عشق» مطرح کرد: این اثر یک نمایش دوزبانه است که ابتدا در ایران و  به زبان فارسی اجرا می شود و سپس در خارج از کشور به زبان انگلیسی روی صحنه خواهد رفت.

کارگردان نمایش «دیگری» توضیح داد: ما  نمایش «رادیکال هفت ممیز هفت» را در سالن های دیگر هم اجرا خواهیم کرد ولی انتخاب سالن نقطه عطف در منطقه نیاوران به دلیل این است که برای مخاطبان امکانی به وجود بیاید تا در مناطق مختلف شهر به تئاتر دسترسی داشته باشند.

بازیگر نمایش «بازار عاشقان» اشاره کرد: محوریت اجراهای تئاتر در اطراف چهارراه ولیعصر و سالن های موجود در این محدوده آنجا را به بازار تئاتر تبدیل کرده است مثل بازار طلافروش ها، پارچه فروش ها و … چهارراه ولیعصر نیز به نوعی بازار تئاتر است و اکثر اجراها در آن محدوده متمرکز شده و به نظرم خوب است تا در مناطق دیگر نیز به عرضه تئاتر به عنوان یک کالای فرهنگی بپردازیم.

محمد حاتمی در پایان گفت: نمایش «رادیکال هفت ممیز هفت» برای اجرا در شهرهای مختلف آماده است و برای روی صحنه بردن این اثر در شهرستان هایی مثل اصفهان، شیراز، بندرعباس و البته خیلی شهرستان های دیگر برنامه ریزی شده است.

عکس از آوینا تئاتر

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است