روایت مدیر رادیو جوان از بازگشت فرزاد حسنی/ «قرن حادثه» از دربار پهلوی می‌گوید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۴
تشریح برنامه‌های دهه فجر در گفتگو با صبا؛

روایت مدیر رادیو جوان از بازگشت فرزاد حسنی/ «قرن حادثه» از دربار پهلوی می‌گوید

مدیر رادیو جوان در تشریح ویژه برنامه‌های دهه فجر این رسانه یکی از برنامه‌های شاخص را «قرن حادثه» معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، رادیو و تلویزیون هر ساله به مناسبت دهه فجر ویژه برنامه‌هایی را در کنداکتور شبکه‌های خود قرار می‌دهد. شبکه رادیویی جوان هم با توجه به نزدیک شدن به چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر، ویژه برنامه‌هایی را برای این دهه در نظر گرفته است که علیرضا مقصودی مدیر شبکه رادیویی جوان جدول پخش این شبکه رادیویی در دهه فجر را اینگونه اعلام کرد: ضمن حفظ برنامه‌های پرمخاطب رادیو جوان، ویژه برنامه‌هایی را طراحی کرده ایم که شامل برنامه‌هایی چون ویژه برنامه مستند «قرن حادثه»، جُنگ «میدان آزادی»، «منحصر به فرد» و «سایه روشن» است.

وی افزود: رادیو جوان قرارست در دهه فجر امسال به ارتباط با شهرها و روستاهای کشور اقدام کند و امسال نمی‌خواهیم انقلاب را تنها در تهران ببینیم و سعی ما این است که با مجموعه‌ها و تشکل‌های مردمی که در سراسر کشور وجود دارند، از ظرفیت‌های انقلاب اسلامی مطلع شویم و هم این که خدماتی را که نظام انجام داده است برای مخاطبان بازگو کنیم.

نقاط تاریک در «قرن حادثه»

مقصودی در معرفی ویژه برنامه «قرن حادثه» بیان کرد: برنامه مستند «قرن حادثه» به بررسی بعضی از نقاط تاریک تاریخ یک قرن اخیر ایران می‌پردازد و این برنامه با حضور روایتگرانی که متعصب به رژیم گذشته هستند تولید شده و آرشیوی نیست.

این مدیر رادیویی بیان کرد: مستند «قرن حادثه» ناگفته‌هایی از درون دربار پهلوی و فسادهای رایج در آن، سیستم های نظامی و اطلاعاتی مانند ساواک و… برای مخاطبان نسل چهارم انقلاب بازگو خواهد کرد.

به گفته ویف و این برنامه هر روز از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۰۰ از رادیو جوان پخش خواهد شد. «قرن حادثه» با حضور استادان و کارشناسانی چون، موسی حقانی، خسرو معتضد، جواد منصوری و… پخش خواهد شد.

ویژه برنامه «نسل جدید، نسل قدیم» 

مقصودی درباره دومین ویژه برنامه رادیو جوان در دهه فجر بیان کرد: برنامه «نسل جدید، نسل قدیم» با هدف در کنار هم قرار دادن دو طیف از جوانان نسل اول انقلاب و نسل جدید تولید شده است. طیف جوانان موثر در زمان انقلاب که سرنوشت کشور را تغییر دادند و یک طیف جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب که گام اول را پشت سر گذاشته و در گام دوم انقلاب نقش آفرین هستند در این برنامه رادیویی حضور دارند.

این مدیر فرهنگی افزود: «نسل جدید، نسل قدیم» از تمامی ظرفیت‌های برنامه سازان سراسر کشور استفاده می‌کند و قصد دارد صدای تمامی جوانان قدیمی و امروزی کشور باشد. برنامه «نسل جدید، نسل قدیمی» با ساختارهای نوین مستند گزارش در برنا‌مه‌های رادیویی تولید شده است.

جُنگی به نام «میدان آزادی»

وی در مورد ویژه برنامه جُنگ شادی رادیو جوان گفت: ما یک ویژه برنامه جُنگ شادی در نظر داریم که عنوان آن «میدان آزادی» است و هر روز بین ۱۰ تا ۱۱ صبح پخش می‌شود. این برنامه می تواند مخاطبان را با پیشرفت‌های عینی انقلاب اسلامی در حوزه علم و فناوری آشنا کند.

مقصودی با اشاره به اینکه جوان‌های مختلف و معروف در این برنامه حضور پیدا می‌کنند، توضیح داد: از واژه سلبریتی استفاده نمی‌کنم زیرا یک جوان نخبه دانشگاهی می‌تواند آدم معروفی نباشد ولی در تعاریف برنامه شخصیت او مهم و کارآمد باشد و این یعنی ما در رادیو جوان تعریف‌مان از آدم‌های معروف صرفاً یک سلبریتی مشهور نیست.

این برنامه «منحصربه فرد» است!

مدیر شبکه رادیویی جوان درباره دیگر ویژه برنامه شبکه رادیویی جوان گفت: برنامه «منحصربه فرد» هر شب در دهه فجر از ساعت ۲۱:۰۰ تا ۲۱:۴۵ از رادیو جوان پخش می‌شود. محوریت این برنامه در قالب مصاحبه و گفتگوی فرزاد حسنی مجری برنامه با مهمانان است.

وی افزود: ما در سال‌های گذشته با سران کشور، بر سر میز گفتگو می‌نشستیم، اما این بار با یک گفتگوی کاملاً جدی با رویش‌های انقلاب همراه خواهیم بود و رویش‌هایی که در فضای هنر، سیاست، اقتصاد، فرهنگ، حوزه علمیه و دانشگاه فعال هستند، انتخاب کرده‌ایم.

مقصودی تاکید کرد: تلاشمان در برنامه «منحصربه فرد» نگاهی نو به نسل دوم انقلاب است، برای همین مساله از حضور افرادی چون حسن روزی طلب، علی محمد مودب، حسن مقصودی، وحید یامین‌ پور، حسین یکتا، بهروز شعیبی، محد امین توکلی زاده، صادق شهبازی، مرتضی فیروزآبادی، حجت الاسلام حامد کاشانی و یاسر جبرائیلی استفاده خواهد شد.

«سایه روشن» با محوریت پرسش و پاسخ یک نوجوان با یک پیرمرد

وی درباره آخرین ویژه برنامه رادیو جوان در دهه فجر با نام «سایه روشن» به خبرنگار صبا گفت: برنامه «سایه روشن» با محوریت پرسش و پاسخ یک نوجوان با یک پیرمرد تولید شده است. این گفتگو دو نفره درباره تفاوت معیشت، روابط خارجی، آموزش، درمان و… موضوعات مهمی که عموما با ایران فعلی و قبل انقلاب می‌پردازد. این برنامه کوتاه است و چندین بار در روز پخش می‌شود.

این مدیر رادیویی پس از مرور ویژه برنامه‌‌های رادیو جوان در دهه فجر در بخش دیگر صحبت هایش مطرح کرد: حفظ، صیانت و ارتقای ظرفیت‌های رسانه وظیفه ما است. نافی اشکالات اهالی رسانه نیستیم ولی معتقدیم که اگر اصلاحی بخواهد صورت بگیرد درون همین رسانه باید اتفاق بیفتد. سیاست جدید رئیس سازمان صدا و سیما استفاده از تمام ظرفیت‌ها در رسانه ملی است و اینکه افراد را از فعالیت در رسانه محروم کنیم، نگاهی سلیقه‌ای است.

مقصودی در پایان درباره بازگشت افراد فعال رسانه‌ای که به هر دلیلی از صدا و سیما فاصله گرفته اند، گفت: حضور رئیس صدا و سیما راه را برای حضور فعالان رسانه‌ای که سال‌هاست به هر بهانه‌ای از رادیو و تلویزیون دور بوده اند هموار کرده است. فرزاد حسنی به خانه خودش برگشته است، ایشان با رادیو جوان شروع کرد و علاقه‌‌‌ ویژه‌ای هم به رادیو جوان دارد. فرزاد حسنی در حال حاضر مجری برنامه «چه فرصتی چه شبی» است که مورد استقبال مخاطبان جدید و قدیمی این برنامه با سابقه قرار گرفته است.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است