مخاطبان «خنداننده شو» دیگر به هر اجرایی نمی‌خندند/ فصلِ سختی داریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۸
مجید افشاری در گفتگو با صبا:

مخاطبان «خنداننده شو» دیگر به هر اجرایی نمی‌خندند/ فصلِ سختی داریم

به اعتقاد یکی از مربیان «خنداننده شو 3»، محدود بودن سوژه‌های استندآپ به همراه شناخت بیشتر مخاطبان «خندوانه» از نوع اجراها باعث شده که این فصل از برنامه سخت‌ترین فصل آن باشد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، فصل سوم مسابقه «خنداننده شو» در برنامه «خندوانه» شبکه نسیم با اجرای امیرعلی نبویان و داوری رامبد جوان، حسن معجونی و امیرمهدی ژوله در شرایطی در حال پخش است که بر خلاف دو فصل قبلی خود، داوران این مسابقه نقش مربیگری شرکت کننده‌ها را بر عهده ندارند و مربیان افراد دیگری هستند.

چهار مربی مسابقه استعدادیابی «خنداننده شو ۳» غیر از یزدان فتوحی که با مجموعه «خنده بازار» شناخته می‌شود، سه مربی دیگر آن مجید افشاری، میثم درویشان‌پور و ابوطالب حسینی، هستند که فینالیست دو فصل اول «خنداننده شو» بودند.

تغییر مربی‌های این مسابقه برای برخی از مخاطبان قابل توجه بود و این تغییر بعضا باعث شده بود که رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی نقدهایی به مربی‌ها و کیفیت شرکت کننده‌های فصل سوم «خنداننده شو» وارد کنند، به همین دلیل خبرنگار صبا با مجید افشاری فینالیست فصل اول «خنداننده شو» و مربی فصل سوم این برنامه، درباره نقدها و کیفیت سوژه‌ استندآپ شرکت‌ کننده‌های این فصل «خنداننده شو» گفتگو کرد.

مجید افشاری مربی «خنداننده شو ۳» در پاسخ به این پرسش که انتخاب سوژه‌ها در این فصل از مسابقه با دو فصل اخیر چه تفاوتی دارد، بیان کرد: دوره‌‌های گذشته «خنداننده شو» شرایط برای انتخاب و اجرای سوژه‌ها فراهم‌تر بود، در حال حاضر به دلیل برخی از مسائل و شرایط، دست شرکت کننده‌ها در انتخاب سوژه‌‌ها به نسبت گذشته کمی بسته‌تر شده است که دلایل این اتفاق می‌تواند نزدیک بودن سال‌های برگزاری این مسابقه و حضور بهترین استندآپ کمدین‌ها در دو دوره‌ گذشته باشد.

شرکت کننده‌های دور سوم «خنداننده شو» عموما بااستعداد، خوش فکر، خلاق و بامزه هستند

وی با اشاره به اینکه احتمال داشت که با ساخت مسابقه با فاصله زمانی بیشتر، با نسل جدید و استعدادهای متفاوت‌تری رو به رو شویم، توضیح داد: به هر حال این برنامه در چهار سال با سه فصل همراه مخاطبان برنامه «خندوانه» بوده و طبیعی است که این برنامه‌‌ در انتخاب شرکت کننده، با سیر صعودی همراه نباشد؛ البته شرکت کننده‌های دور سوم «خنداننده شو» عموما بااستعداد، خوش فکر، خلاق و بامزه هستند.

افشاری با اشاره به اینکه برخی از سوژه‌ها که در این فصل اجرا می‌شوند تکراری بوده و سوژه‌های این دوره از «خنداننده شو» بکر نیست، گفت: تقصیر تکراری بودن سوژه‌ها را نمی‌توان صرفا بر دوش شرکت کننده‌های گذاشت. شرکت کننده‌ها درباره سوژه‌هایی صحبت می‌کنند که بارها توسط افراد مختلف استندآپ شده است، از طرفی رواج استندآپ کردن در برنامه‌های مختلف تلویزیونی و اینترنتی به غیر از «خنداننده شو» باعث شده که بسیاری از سوژه‌ها برای مخاطب و داوران تازگی نداشته باشد.

سخت‌ترین فصل «خنداننده شو»

وی به چالش‌های جدی که شرکت کننده‌‌ها در «خنداننده شو» با آن درگیر هستند اشاره و بیان کرد: فصل سوم «خنداننده شو» به نسبت دو فصل اخیر خود بسیار سخت‌تر شده است که یکی از دلایل آن نحوه انتخاب سوژه‌ها است که توضیح دادم، نکته بعدی تفاوت مربی‌ها و داورها در این فصل از برنامه است. داورها بدون شناخت قبلی از شرکت کننده و اطلاع از متن و سوژه آن‌ها، تنها به اجرا نمره می‌دهند و مخاطب برنامه «خنداننده شو» هم که بعد از دو فصل تبدیل به کارشناس در حوزه استندآپ شده است، سختگیرانه‌تر به اجرا شرکت کننده نگاه می‌کند و در رای گیری به آنها نمره می‌دهد.

فینالیست «خنداننده شو ۱» افزود: مخاطب این فصل در جایگاه داور قرار دارد و این برنامه برای او صرفا یک برنامه سرگرمی نیست، سطح آشنایی مردم با استندآپ بالا رفته و شناخت اجرای خوب و بد از لحاظ فنی برای مخاطب بیشتر شده است. مخاطب فعلی «خنداننده شو» دیگر به هر اجرایی نمی‌خندد و پای گیرنده خود نشسته است و مانند داور با دقت به اجراها نگاه می‌کند و سخت گیرانه‌تر به آ‌ن‌ها می‌خندد.

این مربی در پاسخ به نقدهایی که به انتخاب مربی‌های «خنداننده شو ۳» وارده شده است، توضیح داد: هر دو حالتی که مربی‌ شرکت کننده‌ها یک بازیگر سرشناس باشد و یا افرادی که تخصصی استندآپ اجرا می‌کنند، قابل دفاع است. قطعا تجربه‌ بازیگرانی چون، فرهاد آئیش، اشکان خطیبی، رامبد جوان و… در نوع اجرای شرکت کننده‌ها تاثیر گذار بوده است، اما تخصص هیچ کدام از مربی‌های دو دوره اول «خنداننده شو» اجرای استندآپ نبوده است و آنها بازیگران موفقی در ژانر کمدی بوده اند؛ اما این فصل از برنامه با مربی‌هایی همراه است که روی همین صحنه اجرا کرده‌اند، موفق بوده اند و به عنوان استندآپ کمدین و بازیگر مجموعه‌های طنز در حال فعالیت حرفه‌ای هستند.

افشاری ادامه داد: هر دو شکل انتخاب داورها از نظر من جواب داده است، اما این نکته را باید در نظر گرفت که مربی‌ها در هر سه فصل مسابقه قرار نبوده که به جای شرکت کننده‌ها اجرا کننند؛ تمام نکته‌های آموزشی، نوع بیان سوژه‌ها، نحوه مدیریت استرس و زمان و… توسط مربی به شرکت کننده‌ها انتقال داده می‌شود، در آخر استعداد و توانایی خود شرکت کننده‌ها است که سطح آن‌ها در استندآپ مشخص می‌کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مردم از فصل سوم «خنداننده شو» لذت ببرند و خطاب به مخاطبان برنامه «خنداننده شو ۳» گفت: من و تمامی عوامل برنامه «خنداننده شو» با مدیریت رامبد جوان تلاش می‌‌کنیم در عین کشف بهترین استعدادها، لحظه‌های خوشی را برای شما ایجاد کنیم و اینکه از شما خواهش می‌کنم که شرایط شرکت کننده‌ها را برای انتخاب سوژه‌ها درک کنند و کمتر به آن‌ها سخت بگیرند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است