بازدید مسئولان نمایشگاه مجازی کتاب از پُست/ بار اصلی سامانه روی «جستجوی موضوعی» است | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۷

بازدید مسئولان نمایشگاه مجازی کتاب از پُست/ بار اصلی سامانه روی «جستجوی موضوعی» است

علی رمضانی رییس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در جمع خبرنگاران به تشریح سه روز این نمایشگاه پرداخت.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، صبح امروز سه‌شنبه ۵ بهمن ماه علی رمضانی رییس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، رمضانعلی سبحانی‌فر معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولان برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با حضور در دفتر پستی شهید یوسفیان از فرآیند پستی ارسال مرسولات بازدید کردند.

سپس علی رمضانی با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش‌های آنان پاسخ داد. او ابتدا عنوان کرد: همان‌طور که امروز شاهد بودیم، ناشران در این دوره از نمایشگاه مجازی کتاب بسیار نسبت به بسته‌بندی مناسب کتاب‌ها اهمیت داده‌اند و شرکت ملی پست هم برای رساندن این بسته‌ها به دست مردم تلاش می‌کند. ما هم امیدواریم‌ این بسته‌ها در کوتاه‌ترین زمان و به سلامت به دست مخاطبان برسد. دوستان مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست ایران نیز در مراکز حضور دارند و اگر بسته‌بندی مرسولات نیاز به اصلاح داشته باشد آن را ترمیم می‌کنند یا بسته را به ناشران برمی‌گردانند.

او ادامه داد: نمایشگاه مجازی کتاب یک فرصت خوب در اختیار ناشران قرار داد تا آثار خود را به تمام مناطق کشور ارسال کنند و مردم هم به صورت برابر در این نمایشگاه امکان خرید دارند، زیرا فاصله فیزیکی حذف شده است و افراد از منزل خود کتاب را سفارش می‌دهند و درب منزل هم بسته را تحویل می‌گیرند و این مساله که کتاب تولیدشده به دست مخاطب برسد، همواره دغدغه ناشران کشور بوده است و نمایشگاه مجازی کتاب توانست با حذف فاصله فیزیکی این محصولات ناشران را به دست مخاطبان برساند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران مطرح کرد: در این چند روز اخیر با توجه به استقبال چشمگیر مردم از نمایشگاه مجازی کتاب، به لطف خدا سامانه‌ نمایشگاه نیز برخلاف سال گذشته به خوبی پاسخگو بوده است و بدون بروز مشکل جدی مردم کتاب‌های خود را انتخاب و خریداری کرده‌اند. من فکر می‌کنم با این شرایط ما امسال نسبت به سال گذشته افزایش تعداد بسته‌ها را خواهیم داشت ضمن اینکه ناشران کشور هم امسال نسبت به سال گذشته استقبال بیتشری از نمایشگاه مجازی کتاب تهران داشته اند و به تبع آن تعداد مجموع منشورات کشور حدود ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و این مساله نشان می‌دهد ناشران نسبت به نمایشگاه کتاب واکنش جدی نشان می‌دهند.

او افزود: ارسال بسته‌ها از روز گذشته شروع شده است و شرکت ملی پست ایران مجموعه کار نمایشگاه مجازی کتاب را به دست مخاطب می‌رساند، البته ناشران هم باید در موضوع رساندن بسته‌های کتاب به شرکت پست تلاش کنند باتوجه به اینکه پیک (زمان اوج) خرید کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران در ساعت ۲۰ تا ۲۲ است و در آن ساعت ممکن است ناشران در دفاتر خود نباشند یا دفاتر پست در آن زمان تعطیل است، باید در این شرایط ابتدای صبح بسته‌ها را ارسال کنند تا با سرعت بیشتری به دست مخاطبان برسد.

علی رمضانی در پاسخ به خبرنگار صبا درباره تفکیک کتاب‌های خریداری شده توسط مخاطبان از ناشران مختلف در این ۳ روز، تشریح کرد: باید چند روز دیگر از نمایشگاه مجازی کتاب بگذرد تا بتوان تحلیل کرد که مخاطبان از کدام ناشران کتاب‌های بیشتری خریداری کرده‌اند و ما حتما در پایان دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران این آمار را اعلام خواهیم کرد. البته باید تاکید کنم که ما در نمایشگاه مجازی موضوع ناشر کوچک و ناشر بزرگ نداریم و هر ناشری که اثر قابل عرضه‌ای داشته باشند که در ۱۰ سال گذشته چاپ شده است، می‌توانند آثار خود را با فرصت برابری در نمایشگاه عرضه کنند و ما دیگر غرفه کوچک و بزرگ، جلو و عفب نداریم زیرا در این نمایشگاه همه امکانات برابر دارند. همچنین برخورد تصادفی مخاطبان با ناشران و کتاب‌ها نیز در نمایشگاه مجازی کتاب فراهم است زیرا درحال حاضر بار اصلی سایت نمایشگاه مجازی در جستجوها و استفاده از دسته‌بندی موضوعی است به این صورت که مردم دسته‌بندی موضوعی کتاب‌ها و سال انتشار کتاب را انتخاب می‌کنند و اتفاقا در این صفحه‌ها با کتاب‌ها و ناشران جدید آشنا می‌شوند.

در پایان این گفتگو مسئولان حاضر به مرکز پخش انتشارات حیدری مراجعه کردند و در گفتگو با محمد حیدری مدیرعامل انتشارات از نزدیک با روند کار ناشران در این نمایشگاه آشنا شدند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است