قطعه «مادر» برای اولین بار در تالار وحدت اجرا شد/ ادای احترام سالار عقیلی به جایگاه مادر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۵
صبا گزارش می‌دهد؛

قطعه «مادر» برای اولین بار در تالار وحدت اجرا شد/ ادای احترام سالار عقیلی به جایگاه مادر

کنسرت ویژه سالار عقیلی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، با اجرای قطعه «مادر» برای اولین بار در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، شب گذشته، پنجم بهمن ۱۴۰۰ به مناسبت هفته بزرگداشت جایگاه مادر و روز زن، سالار عقیلی همراه با گروه «راز و نیاز» در تالار وحدت روی صحنه رفت. این کنسرت به همت امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی برگزار شده بود.

کنسرت با حضور نوازندگان گروه «راز و نیاز» روی صحنه و کوک کردن ساز‌ها آغاز شد. از زمانی که نوازندگان روی صحنه حاضر شدند تا زمانی که سالار عقیلی با حضور روی صحنه اولین قطعه را اجرا کند، زمان زیادی سپری نشد. کنسرت با مدیریت و رهبری سالار عقیلی به قدری منظم برگزار شد که در تمام یک ساعتی که حاضران در سالن مشغول شنیدن اجرای قطعات بودند، زمان به سرعت سپری شد.

سالار عقیلی، کنسرت را با اجرای قطعه «تبریز در مه» آغاز کرد، قطعه‌ای که از ماندگارترین تیتراژهای مجموعه‌های تلویزیونی است. عقیلی به بهانه اجرای این قطعه از زنده یاد افشین یداللهی ترانه سرای این قطعه نام برد و از بابک زرین آهنگساز آن قدردانی کرد. این خواننده بعد از هر اجرا از ترانه سرا و آهنگساز قطعه قدردانی می‌کرد.

قطعه «حانیه» دومین قطعه‌ای بود که اجرا شد، دونوازی ویولن سانوا عندلیبی و امیر حسین طائی در این قطعه که به زیباترین شکل انجام شد، بارها توسط عقیلی مورد قدردانی قرار گرفت و حال و هوای کنسرت را کمی احساسی کرد. در ادامه با اجرای قطعه‌های «برادر جان» و «چه بگویم» که همگی با آهنگسازی فرید سعادتمند ساخته شده بودند، فضای احساسی سالن حفظ شد. این کنسرت در دو بخش اجرای قطعات احساسی و اجرای آثار خاطره انگیز و ملی میهنی همراه بود.

برای بار دوم یاد و خاطره افشین یداللهی با قطعه «ایران» زنده شد، قطعه‌ای که با آهنگسازی بابک زرین منتشر شده بود. بعد از این قطعه سالار عقیلی صحنه را ترک کرد و شاهد اجرای نوازندگان سازهای کوبه‌ای گروه «راز و نیاز» بودیم. سحاب تربتی نوازنده تنبک و روزبه زرعی نوازنده کاخن و سازهای کوبه‌ای چند دقیقه‌ای تمام حاضران در سالن را با ضرب سرانگشتان خود سحر کردند و فضای سالن را پر هیجان‌تر از گذشته به سالار عقیلی تحویل دادند.

قطعه «سرو زیر آب» ساخته فرید سعادت با شعر عباس محمدی قطعه بعدی بود که اجرا شد. پس از آن سالار عقیلی خطاب به حاضران در سالن گفت: «همان طور که می‌دانید سه روز پیش روز مادر بود، این روز را به خانم ها و مادران ایرانی و مادرانی که دلسوز هستند و قلبشان برای آینده فرزندانشان می‌تپد، تبریک عرض می‌کنم و به همین مناسبت قطعه «مادر» را برای اولین بار روی صحنه به احترام مادران اجرا می‌کنم.»

سالار عقیلی پس از آنکه این قطعه را برای اولین روی صحنه اجرا کرد، گفت: «هر زمان که برای انسان مشکلی پیش بیاید و اضطراب داشته باشد، هیچ آغوشی گرم‌تر از آغوش مادر برای او نیست؛ امیدوارم که همه مادران سرزمینم سالم و تندرست باشند.»

قطعه ماندگار «خوشه چین» با تحریرهای زیبای سالار عقیلی اجرا شد، قطعه‌ای که توسط زنده یاد روح الله خالقی ساخته شده بود و شعر آن را زنده یاد کریم فکور سروده بود.

آخرین قطعه این کنسرت اجرای «وطن» یا «ایران جوان» بود. این کنسرت که در سالن اصلی تالار وحدت اجرا شد، بعضا با صداهای نامفهوم و تنظیم نشده سالن همراه بود که اجرای منظم و دقیق سالار عقیلی و گروه «راز و نیاز» را تحت تاثیر قرار می‌داد.

اعضای گروه نوازندگی «راز و نیاز» در این کنسرت شامل امیر حوتیان پور پیانو، سانوا عندلیبی و امیر حسین طائی ویولن، داوود منادی ویولن سل، سحاب تربتی تمبک و
روزبه زرعی کاخن و سازهای کوبه‌ای بود.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است