واکنش مدیر تئاترشهر به قمه‌کشی در محوطه مجموعه/ دستگاه های مرتبط نباید اجازه دهند هر بار چنین حادثه‌ای رخ دهد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۵
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

واکنش مدیر تئاترشهر به قمه‌کشی در محوطه مجموعه/ دستگاه های مرتبط نباید اجازه دهند هر بار چنین حادثه‌ای رخ دهد

ابراهیم گله دارزاده مدیر مجموعه تئاتر شهر درباره لزوم همکاری دستگاه های مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حفظ حریم این مجموعه و رفع بزه کاری در این منطقه سخن گفت.

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، با توجه به ضرب و شتم و قمه کشی روز گذشته جمعه هشتم بهمن ماه که در محوطه بیرونی مجموعه تئاتر شهر رخ داده است با ابراهیم گله دارزاده مدیر این مجموعه درباره اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از جان هنرمندان و عابران محوطه تئاتر شهر به گفتگو پرداختیم.

ابراهیم گله دارزاده مدیر مجموعه تئاتر شهر درباره این اتفاق بیان کرد: در همان لحظات اولیه حادثه قمه زنی، بلافاصه پلیس و اورژانس در محل حضور پیدا کردند.

او با اشاره به اینکه هماهنگی برای پیشگیری از اقدامات بزهکارانه و اعمال خشونت در محدوده تئاتر شهر باید بین چند دستگاه صورت بگیرد، توضیح داد: تمام کارهای تعیین حریم و نقشه، مطالعات و تمام اقداماتی که باید از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حفاظت از حریم تئاتر شهر صورت بگیرد مدت زمان زیادی است که به شکل صد در صد انجام گرفته است.

این مدیر هنری اظهار کرد: باقی ادارات و دستگاه ها هم باید با جدیت به این موضوع اهمیت بدهند چراکه به تنهایی امکان پیشبرد حفاظت و حفظ حریم وجود ندارد.

گله دارزاده توضیح داد: امیدوارم این حوادث باعث شود تا دیگر دستگاه های مسئول هم به خودشان بیایند و به فکر اقدام جدی برای پیشگیری از این قبیل اتفاقات باشند.

مدیرسابق مجموعه تالار محراب ادامه داد: قطعا دستگاه های مرتبط نباید اجازه بدهند هر بار چنین حادثه ای رخ بدهد تا پلیس برای دستگیری خلافکاران و بزهکاران وارد عمل شود.

او اشاره کرد: متاسفانه زمینه برای انجام اعمال بزهکارانه پیرامون تئاتر شهر مهیا شده است در حالیکه پیش از این اقدامات موثری انجام شده بود که به دلیل نبود بررسی در ایجاد تغییرات از سوی شهرداری در ادوار گذشته مجددا زمینه بزهکاری در این منطقه فراهم شد.

مدیر مجموعه تئاتر شهر توضیح داد: تا زمانی که ساختمان هایی در منطقه به اراذل و اوباش خدمات می دهند، شب خوابی به صورت منسجم و سازمان یافته در دیوارهای پیرامون محوطه صورت می گیرد و دیگر خلاف های سازمان یافته در اطراف این مجموعه دیده می شود باید مننتظر انجام اعمال بزهکارانه باشیم.

او بیان کرد: بعضی از دوستان معتقدند با کار فرهنگی امکان فرهنگسازی و جلوگیری از حادثه های بزهکارانه ایجاد می شود ولی به صورت واقع بینانه باید در نظر بگیریم تاکنون چقدر برنامه در طول سال در محوطه تئاتر شهر برگزار شده ولی باز هم هیچ تغییری در شرایط صورت نگرفته است.

این کارگردان و بازیگر تئاتر اظهار کرد: باید بدانیم که هنر قرار نیست بزهکاری را از بین ببرد، کار هنر پیشگیری است.

گله دارزاده در پایان گفت: امروزه با توجه به تیم تازه نفسی که در شهرداری مستقر شده است امیدواریم برطبق برنامه های جدید مشکلات این چند دهه که فضای تئاتر شهر را تحت تاثیر قرار داده است.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است