موافقت یا مخالفت حصارکشی تئاترشهر موضوع داخلی وزارت ارشادست/ دستفروشان را ساماندهی می‌کنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۴
یاسر علیزاده در گفتگو با صبا:

موافقت یا مخالفت حصارکشی تئاترشهر موضوع داخلی وزارت ارشادست/ دستفروشان را ساماندهی می‌کنیم

یاسر علیزاده شهردار ناحیه یک منطقه 11 درباره نقش شهرداری در موضوع حفظ حریم مجموعه تئاتر شهر سخن گفت.

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، با توجه به ضرب و شتم و قمه کشی روز جمعه هشتم بهمن ماه که در محوطه بیرونی مجموعه تئاتر شهر رخ داده است و گفتگویی با ابراهیم گله دارزاده مدیر این مجموعه درباره اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از جان هنرمندان و عابران محوطه تئاتر شهر داشتیم. ابراهیم گله دارزاده در آن گفتگو خواستار حمایت و اهمیت تمامی دستگاه های مرتبط برای حفظ حریم محوطه تئاتر شد لذا برای پیگیری هرچه بیشتر این موضوع با یاسر علیزاده شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱ درباره نقش شهرداری و نتیجه جلساتی که با مجموعه تئاتر شهر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اقدامی جدی برای کم شدن این قبیل معضلات در محوطه پیرامون تئاتر شهر داشتند به گفتگو پرداختیم.

یاسر علیزاده شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱ درباره موضوع حصارکشی محوطه تئاتر شهر عنوان کرد: در جلسات متعددی که تاکنون با حضور اعضای شهرداری، شورای شهر تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران مجموعه تئاتر شهر برگزار شده است بخشی از مجموعه هنری تئاتر شهر خواستار دیوارکشی و تعیین حریم این محوطه و بخشی دیگر مخالف این طرح بودند و هر کدام استدلال خودشان را داشته اند.

او با اشاره به ارایه طرح و نظرهای مختلف از سوی شهرداری و مجموعه تئاتر شهر افزود: طی برگزاری جلسات در سال های گذشته به لزوم ارایه طرح و ایده مورد توافق هنرمندان از طرف مجموعه تئاتر شهر برای بحث دیوارکشی یا هر طرح قابل اجرای دیگری برای حفظ  این حریم رسیدیم ولی هنوز طرح خاصی به ما نرسیده است و نظرات و پیشنهادها صرفا در حد جلسه باقی مانده اند.

شهردار ناحیه یک بیان کرد: البته لازم به ذکر است که در جلسات برگزار شده یکسری ایده و نظر ذکر شد که به تصویب نهایی نرسید و در آخرین جلسه ای که با حضور اعضای شورای شهر تهران با اعضای وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران مجموعه هنری تئاتر شهر داشتیم نتیجه براین شد تا دوستان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه تئاتر شهر طرح های مدنظرشان را بروزرسانی کنند و به ما ارایه بدهند که از آن جلسه تاکنون متاسفانه هنوز طرحی برای اینکه شهرداری بتواند برطبق آن نظر یا اقدامی انجام بدهد، دریافت نشده است.

این مدیر شهری توضیح داد: قطعا برای حل شدن مشکلات محوطه تئاتر شهر باید طرح هایی از سوی مجموعه و هنرمندان به دست ما برسد تا پس از ارایه نظر و موافقت سازمان زیباسازی شهرداری تهران در بخش اجرایی شهرداری وارد عمل شود.

او خاطرنشان کرد: درباره طرح دیوارکشی در اطراف محوطه تئاتر شهر هنوز شاهد موافقت و مخالفت هنرمندان در زمینه حصارکشی هستیم که این موضوع داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و شهرداری براساس رای و نظر نهایی دستگاه های مرتبط برای اجرایی کردن هر طرحی که تصویب شود صد در صد همکاری خواهد داشت.

شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱ تهران درباره کارتن خواب ها اظهار کرد: بحث کارتن خواب ها و زیست شبانه آنها مبحثی جداگانه است و قطعا برای کم رنگ شدن این آسیب اجتماعی به ویژه در اطراف محوطه تئاتر شهر نهادهای دخیل در این موضوع باید ورود کنند البته که تاکنون شهرداری بابت شرایط سرد زمستان و وظیفه ای انسانی که برعهده داشته و دارد اقداماتی برای انتقال کارتن خواب ها  به گرمخانه ها انجام داده است.

یاسر علیزاده در پایان گفت: در مورد نظافت فضای پیرامونی مجموعه تئاتر شهر اقدامات شهرداری به صورت ثابت و مستمر انجام می شود و در مورد دستفروشان اطراف محوطه برای ساماندهی هرچه بیشترشان اقدام خواهیم کرد تا با حفظ حریم پیرامون مجموعه تئاتر شهر برحفظ ارزش این مرکز هنری و فرهنگی بیفزاییم.

نگار امیری

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

قمه‌کشی اراذل و اوباش در یک قدمی تئاتر شهر/ باز هم خون ریخته شد

واکنش مدیر تئاترشهر به قمه‌کشی در محوطه مجموعه/ دستگاه های مرتبط نباید اجازه دهند هر بار چنین حادثه‌ای رخ دهد

تا پایان سال تئاترشهر را از این وضعیت درمی‌آوریم/ طرح ساماندهی امروز به دستمان رسید

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است