«سینمایش» تمام دوره‌های جشنواره فیلم فجر را بررسی می‌کند/ از متن تا حاشیه را پوشش می‌دهیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۶
حمید ترابیان در گفتگو با صبا:

«سینمایش» تمام دوره‌های جشنواره فیلم فجر را بررسی می‌کند/ از متن تا حاشیه را پوشش می‌دهیم

مجری برنامه تلویزیونی «سینمایش» که به پوشش رسانه‌ای چهلمین جشنواره فیلم فجر می‌پردازد درباره این برنامه توضیح داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، حمید ترابیان مجری و گوینده رادیو و تلویزیون که اجرای آیتم سینمایی برنامه «حالا خورشید» و اجرای برنامه «عطسه» از شبکه سه را در کارنامه خود دارد، بار دیگر با برنامه تلویزیونی «سینمایش» که به بررسی و پوشش جشنواره فیلم فجر می‌پردازد و از شبکه نمایش سیما پخش می‌شود، به عنوان مجری در تلویزیون حضور دارد.

حمید ترابیان در گفتگو با خبرنگار صبا درباره برنامه «سینمایش» گفت: من با توجه به اینکه علاقه مند به سینما هستم و درتمام این سال‌ها کم و بیش فعالیت سینمایی داشته‌ام و جشنواره‌ فیلم فجر را در عمده دوره‌ها دنبال کرده‌ام، اجرای این برنامه را به دلیل همین علاقه به سینما پذیرفتم و خوشحالم که در این برنامه با مردم همراه هستم.

وی افزود: تهیه کننده برنامه «سینمایش» مسعود نجفی است که سال‌ها در رادیو و تلویزیون برنامه‌سازی کرده است و با شناختی که از جشنواره و سینما دارد، قطعا برای من به عنوان مجری باعث دلگرمی است و البته علاقه من برای حضور در یک برنامه سینمایی باعث شد که در این برنامه حضور داشته باشم.

مجری برنامه «سینمایش» بیان کرد: عوامل برنامه «سینمایش» از تجربه بسیار خوبی در برگزاری جشنواره‌ها، حضور در سینما و برنامه‌سازی در تلویزیون برخوردار هستند و همین مساله باعث شده که شناخت کاملی از جشنواره فیلم فجر داشته باشند که بهترین برنامه را برای مخاطبان شبکه نمایش تهیه و تولید کنند.

این مجری اضافه کرد: برنامه «سینمایش» در کنار برنامه «هفت» جزو مفصل‌ترین برنامه‌هایی است که چهلمین جشنواره فیلم فجر را پوشش می‌دهد. برنامه «هفت» بیشتر به صورت تحلیلی به جشنواره می‌پردازد و ما به پوشش اخبار، حواشی واطلاعات جشنواره به همراه گفتگو با عوامل برنامه در خانه جشنواره خواهیم پرداخت.

ترابیان درباره آیتم‌های این برنامه توضیح داد: برنامه «سینمایش» با آیتم‌های متفاوتی با مخاطبان همراه است. «سینمایش» هر شب برنامه را به یک الی دو نفر از هنرمندان فقیدی سینما که دیگر در جمع ما نیستند تقدیم می‌کند و به بررسی آثار و تاثیرات آن‌ها بر سینما می پردازیم.

وی ادامه داد: «قاب ماندگار» هم به معرفی و بررسی برگزیدگان و هنرمندان دوره‌های گذشته جشنواره فیلم فجر می‌پردازد و با آن هنرمند درباره آن دوره و خاطرات جشنواره‌ای که در آن حضور داشتند گفتگو می‌کنیم که این گفتگوها قبل‌تر ضبط شده است.

این مجری تصریح کرد: آیتم دیگر «سینمایش»، «چهل سی» است که به بررسی چهل سیمرغ جشنواره فیلم فجر می‌پردازد. آیتم‌های دیگری هم در برنامه تهیه شده است که بیشترین ارتباط و اطلاعات را درباره این جشنواره به مخاطبان ارائه شود؛ مانند بیشترین حضورها، بیشترین سیمرغ‌ها و دیگر اطلاعات که برای مخاطب برنامه جذاب خواهد بود.

ترابیان مجری برنامه «سینمایش» بیان کرد: سال‌های گذشته به شکلی که الان برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی به جشنواره فیلم فجر می‌پردازند، امکان دسترسی مردم به اطلاعات و حاشیه‌های جشنواره وجود نداشت، به همین دلیل من و دیگر عوامل برنامه تلاش کردیم که به بهترین شکل جشنواره را برای مخاطبان مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور پوشش دهیم و امیدوارم که این برنامه مورد استقبال مردم قرار بگیرد.

وی در پایان اشاره کرد: برنامه «سینمایش» از ۱۱ بهمن همزمان با چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر تا شب پایانی این جشنواره، هر شب در ساعت ۲۱ از شبکه نمایش مدت ‌۹۰ دقیقه‌ پخش خواهد شد.

عکس از مهرداد اصفهانی است.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است