در جشنواره تجسمی فجر شرکت نکرده‌ام/ بدون اطلاعم پذیرفته شده‌ام! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۶
حسن روح الامین در یادداشتی نوشت؛

در جشنواره تجسمی فجر شرکت نکرده‌ام/ بدون اطلاعم پذیرفته شده‌ام!

حسن روح الامین طراح و گرافیست نسبت به اعلام نامش در لیست راه یافتگان به چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی اعتراض کرد.

به گزارش صبا، روز گذشته ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ اسامی هنرمندان راه یافته به چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اعلام شد و حسن روح الامین طراح و گرافیست طی یادداشتی با توجه به اینکه در این دوره از جشنواره حضور ندارد نسبت به اعلام نامش در لیست هنرمندان پذیرفته شده در این رویداد اظهار تعجب کرد.

متن یادداشت به شرح زیر است:

«به نام خدا

امروز یکی از دوستانم برایم پیام تبریکی فرستاد. به دلیل حضور در جشنواره تجسمی فجر! و این در حالی بود که بنده در این جشنواره حضور نیافته ام. پرسیدم و پیگیر شدم و متوجه شدم که نام بنده در این جشنواره قرار دارد. حال آنکه خودم بی خبرم.

این بی‌خبری به کنار سوال مهمتر و همراه با تاسف این است که چرا این رفتار غیرحرفه‌ای از سوی جشنواره اتفاق افتاده است؟! پاسخش نزد من نیست و برگزارکنندگان باید پاسخگوی این موضوع باشند.

اما برای اطلاع مخاطبان گرامی عرض می کنم که بنده این روزها در هیچ جشنواره ای شرکت نکرده ام مدتهاست به این اعتقاد رسیده‌ام که برای اشاعه اعتقادات شیعی و انقلابی مواجهه سازمانی و رویکرد جشنواره‌ای آفت است.

تشکل‌های هنری‌ای نیز که در این مسیر عمل می‌کنند به سبک رفتار بنده نزدیک نیستند. هنر محصول حرکت سازمانی نیست بلکه نتیجه روح خلاق و آزاد است. اگرچه خیلی اوقات در حالی که شما هیچ تهیه کننده‌ای هم ندارید مسئولان و جشنواره ها، باز محصول فردی را به نام خودشان فاکتور می کنند. این اعتراض به جشنواره، توهین به جشنواره نیست. بلکه تذکری درباره سلوک هنر است.

خداوند در مصحف شریف فرمودند وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ولی ما به این مهم رسیدیم که جمع در شرایط فعلی آسیب زا بود و نشد و در نتیجه به آیه ای دیگر عمل می‌کنیم قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَهٍ أَنْ تَقُومُوا لِلهِ مَثْنى وَ فُرادى.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است