هنر نمایش از موثرترین هنرها در انتقال مفاهیم است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۲
پیام استاندار یزد به جشنواره تئاتر فجر؛

هنر نمایش از موثرترین هنرها در انتقال مفاهیم است

مهران فاطمی استاندار یزد با اشاره به برگزاری آیین افتتاحیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر در این استان را فرصت مغتنمی برای معرفی این گنجینه بی‌بدیل فرهنگ و تمدن اسلامی‌ ایرانی به‌ویژه در بخش گردشگردی دانست.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مهران فاطمی استاندار یزد طی پیامی برگزاری افتتاحیه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در شهر یزد را فرصت مغتنمی برای معرفی این گنجینه بی‌بدیل فرهنگ و تمدن اسلامی‌ ایرانی به‌ویژه در بخش گردشگردی دانست.

متن پیام مهران فاطمی استاندار یزد خطاب به این رویداد به شرح زیر است:

«هنر نمایش به عنوان هنری مانا و مادر همواره دارای نقشی برازنده و هویت‌بخشی ارزنده در عرصه‌های فرهنگی و هنری بوده و در انتقال ناب‌ترین و شیوا‌ترین مضامین عالی در بخش‌های مختلف از پتانسیل و ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار است. بی‌جهت نیست که رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی(مدظله العالی) هنر تئاتر را نمایش‌دهنده ظریف‌ترین و لمس‌نکردنی‌ترین احساسات و عواطف بشری بیان می‌کنند.

تعامل و ارتباط تنگاتنگ با مخاطب، صراحت و صداقت بالا، ترکیب هنرهای گوناگون و جنس زنده این هنر منجر به آن گردیده است که امروز از هنر نمایش به عنوان یکی از موثرترین هنرها در انتقال مفاهیم و هدف هنرمند به جامعه مخاطبان یاد شود و در دنیای متکثر هنر امروز جایگاهی رفیع و متعالی را برای خویش بگشاید.

اینک که به لطف هنرمند یگانه هستی و به واسطه قابلیت‌های مثال‌زدنی سرزمین تاریخی دارالعباده یزد و مردمان انقلابی عزیز و هنرپرورش آیین افتتاحیه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خارج از پایتخت و به میزبانی شهر میراث جهانی یزد برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی فراهم آمده است تا در کنار زمینه‌سازی برای جهشی بلند در عرصه مستعد تئاتر استان و توسعه اقداماتی خلاقانه و مبتکرانه در مسیر تعالی روزافزون این هنر معرفی ویژگی‌های ممتاز و چشم‌نواز مردمان متدین، فرهنگ‌دوست، اخلاق‌مدار، سختکوش، قناعت‌پیشه و هنرپرور این سامان و قابلیت‌های مثال‌زدنی این گنجینه بی‌بدیل فرهنگ و تمدن اسلامی‌ایرانی به‌ویژه در بخش گردشگری نیز مدنظر قرار گیرد تا هنرمندان و مهمانان عزیز این جشنواره که از اقصی‌نقاط میهن عزیز اسلامی به دارالعباده یزد پای می‌گذارند هر یک به فراخور خویش، به عنوان سفیران صادقی در بیان و بازتاب توانمندی‌های این خطه عزیز از ایران اسلامی جلوه‌گر شوند.

اینجانب با قدردانی صمیمانه از همه هنرمندان شرکت‌کننده، عوامل و برگزارکنندگان خدوم و پرتلاش این جشنواره بین‌المللی صحت و سلامتی و موفقیت همه هنرمندان عزیز را در پرتو الطاف بی‌دریغ الهی و در راستای آرمان‌های بلند امام راحل عظیم‌الشان(ره) از درگاه هنرمند بی‌همتای آفرینش مسئلت نموده و سفری پرنشاط و میزبانی شایسته از هنرمندان مهمان و شرکت‌کنندگان عزیز در این رویداد مهم را در یزد این زیبای آرمیده در بستر کویر آرزومندم.»

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است