تشریح فرآیند ثبت آرای مردمی چهلمین جشنواره فیلم فجر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۳

تشریح فرآیند ثبت آرای مردمی چهلمین جشنواره فیلم فجر

مدیر سامانه سمفا درباره فرآیند ثبت کردن آرای مردمی برای فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر در این سامانه توضیح داد.

به گزارش صبا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر، احسان شاکری‌پور مدیر سامانه سمفا درباره فرآیند آرای مردمی در چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: باید در ابتدا بگویم که در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت بلیت‌ها با شماره تلفن همراه صورت می‌گیرد که هر شماره تلفن همراه تنها امکان خریداری دو بلیت از هر فیلم را دارد. این محدودیت به این دلیل ایجاد شده است که امکان تقلب به حداقل ممکن برسد.

او ادامه داد: برای اخذ کد رای، حتما تماشاگران باید در هنگام مراجعه به سینما، بلیت را از کیوسک چاپ بلیت یا گیشه به صورت چاپ شده دریافت کنند تا سامانه سمفا مطلع شود که مخاطب در سالن سینما حاضر شده است. ۹۰ دقیقه بعد از شروع اکران فیلم، کد رای به شماره تلفن همراه خریدار بلیت پیامک می‌شود و این پیامک که با سرشماره خدماتی است، به همه مخاطبان ارسال می‌شود، حتی کسانی که پیامک «تبلیغاتی» خود را مسدود کرده باشند.

شاکری‌پور خاطرنشان کرد: برای مثال در روز نخست جشنواره، حدود ۱۶ هزار بلیت چاپ شد که از آن میان، تنها تعداد انگشت شماری پیامک به دلیل ایراد مخابراتی به مخاطبان نرسید. سامانه به صورتی پیاده‌سازی شده است که مخاطبان در تلفن‌های همراه خود به راحتی امکان ثبت رای را داشته باشند.

او بیان کرد: بعد از ارسال کد شرکت در رای گیری به تلفن همراه، مخاطب روی لینک کلیک کرده و وارد مرحله بعدی می‌شود که در آن اطلاعات اثر قابل مشاهده است و در پایان صفحه می‌تواند رای خود را به‌صورت ستاره‌بندی ثبت کند.

مدیر سامانه سمفا در پایان اظهار کرد: بعد از دریافت کد شرکت در رای‌گیری برای کسانی که دو بلیت خریداری کردند، امکان ثبت رای مجدد نیز فعال می‌شود که می‌توانند رای خود را ثبت کنند، ضمن اینکه برای ثبت رای دوم امکان تغییر شماره همراه نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است