غیبت سریال‌های جدید در دهه فجر/ مبارزه‌های بانوی انقلابی از کنداکتور حذف شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۱
صبا گزارش می‌دهد؛

غیبت سریال‌های جدید در دهه فجر/ مبارزه‌های بانوی انقلابی از کنداکتور حذف شد

تلویزیون در دهه فجر انقلاب اسلامی، تا امروز هیچ اثر نمایشی جدیدی مرتبط با این مناسبت روی آنتن نبرده است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، در حالی که دهه فجر انقلاب اسلامی ۲ روز است که آغاز شده، اما شبکه‌های تلویزیون هیچ اثر نمایشی جدیدی مرتبط با این مناسبت پخش نکرده‌اند.

شبکه یک سیما پس از پایان پخش مجموعه «بعد از آزادی»، سریال «یک مشت پر عقاب» را با موضوع مبارزه های انقلابی روی آنتن فرستاده است که برای اولین بار در سال ۱۳۸۶ از این شبکه پخش شد و تاکنون بارها بازپخش شده است. این شبکه عصرها مجموعه «در چشم باد» را نیز پخش می‌کند که تا پایان ایام دهه فجر، به قسمت‌های مربوط به انقلاب اسلامی نخواهد رسید.

شبکه یک در سال جاری چند سریال تکراری مانند «زیرخاکی» و «زیرخاکی ۲» را در باکس اصلی سریال خود پخش کرده است.

شبکه دو سیما مجموعه پلیسی «نوار زرد ۲» را روی آنتن دارد که ۱۰ قسمت از آن باقی مانده و تا چند روز پس از پایان دهه فجر انقلاب اسلامی نیز باکس سریال این شبکه را در اختیار دارد.

شبکه سه سیما مجموعه «برف بی‌صدا می‌بارد» را روی آنتن دارد که بیش از ۵۰ قسمت از آن هنوز پخش نشده و تا تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ نیز به پایان نخواهد رسید. این شبکه همچنین سریال کمدی «پلاک ۱۳» را در باکس دوم روی آنتن برده که مضمونی مرتبط با صنعت بیمه دارد.

شبکه چهار سیما که سریال‌های تولیدی ندارد، مجموعه «گروه فالک» را روی آنتن می‌برد که پیش‌تر از شبکه‌های دیگر سیما بازپخش شده بود.

شبکه پنج سیما در حالی که مجموعه «خداحافظ مادر» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی، با موضوع مبارزات طاهره دباغ بانوی انقلابی را آماده پخش دارد، آن را روی آنتن نبرده و سریال تکراری خارجی «مامور انتقال» را شروع کرده است.

این در حالی است که شنبه ۱۰ بهمن ماه، پخش این سریال جدید در دهه فجر اطلاع‌رسانی شده بود و طبق پیگیری رسانه‌ها، زمان آغاز آن ۱۲ یا ۱۳ بهمن ماه اعلام شده بود. با این وجود و در حالی که تصویربرداری «خداحافظ مادر» به پایان رسیده است، سریال شیخ‌طادی بدون هیچ اطلاع‌رسانی از جدول پخش حذف شد و جای خود را به یک سریال تکراری خارجی داد.

بنا بر آنچه گفته شد، از پنج شبکه اصلی سیما، سه شبکه سریال‌های تکراری پخش می‌کنند و تنها یکی از این پنج شبکه، مجموعه‌ای مرتبط با انقلاب اسلامی دارد. این در حالی است که تنها سریال جدید تلویزیون درباره مبارزه های یک شخصیت انقلابی، بدون آن که علت آن اعلام شود، از کنداکتور شبکه پنج سیما کنار گذاشته شده است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است