رشد تمامی رشته‌های هنری وابسته به پیشرفت هنرهای تجسمی‌ست | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱
پیام وزیر ارشاد به چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر؛

رشد تمامی رشته‌های هنری وابسته به پیشرفت هنرهای تجسمی‌ست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به این رویداد پیامی ارسال کرد.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری جشنواره، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آستانه آغاز به کار چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پیامی به این جشنواره ارسال کرد:

پیام وزیر ارشاد به شرح زیر است:

اگر رشد ادبیات و داستان نویسی باعث ارتقاى هنرهای شنیداری می شود، بی گمان رشد تمامی رشته های هنری که در زمره هنرهای دیداری و بصری محسوب می شوند به شکل ملموسی وابسته به پیشرفت هنرهای تجسمی اند. از این روى، هر نوع فعالیتی که به اعتلاى هنرهای تجسمی کشور بینجامد، نتیجه اش در سایر هنرهای بصری قابل مشاهده خواهد بود. گرچه این امر میسر نمی شود مگر آن که هنرمند ایرانی به گذشته خود نظر کند و از میراث فرهنگی هنری گذشته همچون نگاره ها و نقش مایه های شگفت اسلامى – ایرانى بهره گیرد و با زبان زمانه ی خود و برای مخاطب آن ها را باز آفرینی نماید.

محمد مهدی اسماعیلی در پیام خود را اشاره به اهمیت مخاطب در هنر نوشته است: هنرمند می داند هنر بى مخاطب دوامی ندارد. هنرمندانی که برگرفته از رخدادهای جامعه و تجربیات خود آثار هنرى ارائه مى دهند، با نگاه انسانی و تعهد هنری خود، بزرگترین ذخیره برای هنر و داشته‌های فرهنگی و میراث هنری کشورمان محسوب می‌شوند که از رهگذر آفرینش‌های هنری، نسبت خویش با مردم و جامعه را زنده و پویا نگاه می‌دارند.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روزهای سخت کرونایی اشاره کرد و افزود: همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، چهاردهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر که با گذشت دو سال از شرایط سخت شیوع بیماری کرونا برگزار می شود، حاصل نگاه و اندیشه هنرمندان گرانمایه هنرهای تجسمی است و نقطه امیدی برای هنرمندان و مخاطبان این رویداد که با حضور مستمر در فرایند عرضه و ارائه اثر، پویایی و نشاط هنر را تضمین می‌کنند.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به تعداد بالای شرکت کنندگان در جشنواره هنرهای تجسمی گفت: مشارکت پرشمار پدیدآورندگان آثار تجسمی در شاخه های گوناگون و حضور تعداد قابل توجهی از هنرمندان برجسته کشور در کسوت دبیران و داوران جشنواره، می‌تواند نویدبخش رقابتی سالم و اندیشمندانه در عرصه هنرهای تجسمی باشد تا هنرمندان با اطمینان خاطر در این عرصه شرکت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان پیام خود از تمامی دست‌اندرکاران چهاردهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر و نیز استادان گرامی که به عنوان دبیر و داور در این دوره حضور داشته‌اند، تشکر کرد.

چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از جمعه ۱۵ بهمن ماه آغاز به کار می کند و تا ۳۰ بهمن در موسسه فرهنگی هنری صبا واقع در خیابان ولی عصر تقاطع خیابان طالقانی میزبان هنردوستان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است