پژمان جمشیدی: بر مبنای احساسم پیش می‌روم/ یادداشت‌های شما مرا دلگرم می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۸
در نشست خبری فیلم «بی مادر» عنوان شد؛

پژمان جمشیدی: بر مبنای احساسم پیش می‌روم/ یادداشت‌های شما مرا دلگرم می‌کند

نشست خبری فیلم سینمایی «بی‌مادر» ساخته سید مرتضی فاطمی با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، نشست خبری فیلم سینمایی «بی‌مادر» با حضور عوامل فیلم از جمله سید مرتضی فاطمی کارگردان، علی اوجی و محمدرضا مصباح تهیه کننده، محمود دهقانی طراح گریم، مسعود سلامی فیلمبردار و میترا حجار، پردیس پورعابدینی، پژمان جمشیدی بازیگران فیلم و سایر عوامل برگزار شد. اجرای این نشست بر عهده حامد مهربانی بود.

در ابتدای این نشست سید مرتضی فاطمی، کارگردان فیلم «بی‌مادر» درباره ایده این فیلم گفت: در لحظه‌ای که ایده این فیلم به ذهن من رسید، پرسشی فلسفی در ذهنم شکل گرفت و موقعیتی را تصویر می‌کردم که یک نوزاد بین ۲ مادر گیر کرده و سوالم این بود که این بچه کدام مادر را باید برای خود برمی‌گزیند.

او در ادامه درباره انتخاب امیر آقایی به عنوان بازیگر نقش اول مرد این فیلم اظهار کرد: انتخاب امیر آقایی مجموعه‌ای از پارامترها را برای ما به همراه داشت. جهان شخصی او به جهان دکتر امیر علی موذن نزدیک بود و از این جهت برای این کاراکتر انتخاب شد.

همچنین، پژمان جمشیدی درباره نقش خود در فیلم بی‌مادر گفت: نگاه من به سینما حرفه‌ای نیست و اگر احساس کنم فیلمنامه‌ای با نگاه من خوب است و نقشم را دوست دارم؛ قطعا در فیلم حضور خواهم داشت و حتما برمبنای احساسم پیش می‌روم.

پردیس پورعابدینی بازیگر این فیلم نیز درباره بازی به عنوان نقش مادر گفت: این کاراکتر بسیار از من دور بود چراکه نقش هم‌سن خودم را بازی نکردم. سعی کردم با کاراکتر قصه همراهی کنم و درکش کنم.

فاطمی کارگردان فیلم درباره همکاری با کودک خردسال در فیلم بیان کرد: وقتی امیررضا را دیدم در مقایسه با هم سن و سالان خود هوش بالایی داشت اما باید توجه داشت اگر کودک بااستعداد باشد شاید نتوان توانایی‌هایش را بروز دهد. با این حال او را بسیار دوست دارم و به یاد می‌آورم شب‌ها با امیررضا فوتبال بازی کردیم و در سن ۵ سالگی واقعا خوب درخشید.

او همچنین درباره موسیقی فیلم که برعهده بامداد افشار بود اظهار کرد: وقتی فیلم تمام شد گزینه‌های زیادی برای موسیقی وجود داشت، اما افشار درخشش خوبی پیشتر در فجر داشت و نبوغ و فهم بسیار خوبی دارد. در سکانسی از مادر فیلم، لالایی افغانستانی داریم و بامداد ایده‌ای از لالایی هراتی داشت و در نهایت موسیقی این فیلم ساخته شد.

محمدرضا مصباح تهیه‌کننده فیلم درباره اشکالات بی‌مادر گفت: در کل اصلاحاتی در فیلم انجام شد. ممکن است فیلم با اشکالاتی مواجه باشد اما فکر می‌کنم نتیجه کار قابل قبول بود و باید از همه عوامل برای ساخت این کار تشکر کنم.

اوجی نیز گفت: من از همه عوامل تشکر می‌کنم و به نظرم مدیرتولید جزو عواملی است که باید اسمشان نوشته شده و در جلسه حضور پیدا کند که متاسفانه امروز کنار ما روی سن نیستند.

پردیس پورعابدینی در پایان صحبت‌هایش گفت: من مادر نیستم اما به این اعتقاد دارم که درون ما زنان روح مادرانگی دمیده شده و بازی کردن در آخرین سکانس برایم بسیار سخت بود و هنوز هم درگیر آن لحظه هستم. وقتی فاطمی لالایی افغانستانی را برای ما گذاشت واقعا گریه کردم و درگیر آن حال و هوا هستم.

فاطمی درباره نزدیکی موضوع فیلم به رحم اجاره‌ای گفت: «این داستان در زمینه موضوعی به‌نام رحم اجاره‌ای روایت می‌شود اما موضوع ما فراتر از رحم اجاره‌ای بود پس سعی کردیم در دل مخاطب خود پرسش‌گری ایجاد کنیم.

مصباح درباره سلیقه هیات انتخاب برای حضور فیلمش در چهلمین دوره جشنواره فیل فجر گفت: سلیقه هیات انتخاب به این شکل بود که فیلم سینمایی «بی‌مادر» در جشنواره باشد و به سلیقه هیات انتخاب احترام می‌گذاریم و امیدواریم که سلیقه هیات انتخاب منطبق بر نگاه هیات داوری باشد.

فاطمی در ادامه گفت: معتقدم که سینما و فلسفه در نقطه خودپرسش‌گری برهم منطبق می‌شوند و بهترین محفل برای ایجاد این پرسش‌ها در بطن قصه‌ها است. نویسندگی یعنی فلسفه را به قصه تبدیل کنیم و کارگردانی یعنی هدایت قصه در اخلاق کاراکترها.

او درباره گریم بازیگران فیلم نیز اظهار کرد: به اعتقاد من گریم محمود دهقانی بسیار خوب بود.

اوجی در ادامه این بحث بیان کرد: گریمور کار برای هر گریمی که انجام می‌دهد دلایل و منطق خاص خود را دارد و خوشحال هستم که با ما همکاری کردند.

جمشیدی در پاسخ به این سوال که آیا به سیمرغ گرفتن در جشنواره امسال فکر می‌کند، گفت: من به سیمرغ گرفتن فکر نمی‌کنم و باید بازی همه عزیزان را نگاه کرد و بعد نظر داد. یادداشت‌های شما من را دلگرم می‌کند اما به سیمرغ فکر نمی‌کنم.

مصباح در پایان صحبت‌هایش در پاسخ به یکی از پرسش‌ها گفت: ما به سیاست‌های دولت خیلی فکر نمی‌کنیم و کار خود را به صورت مستقل انجام می‌دهیم. لازم می‌دانم از همه کسانی که در این کار با ما همکاری کردند، تشکر کنم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است