همه تحولات جشنواره تجسمی فجر به روایت معاون هنری/ جشنواره همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۳
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

همه تحولات جشنواره تجسمی فجر به روایت معاون هنری/ جشنواره همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره این جشنواره و اهمیت آن توضیح داد.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، چهاردهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر عصر جمعه ۱۵ بهمن ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد.

محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران درباره این دوره از جشنواره عنوان کرد: ما ۱۰ بخش را در حوزه هنرهای تجسمی داریم که این ۱۰ بخش هرکدام برگزیدگان خود را دارند، درواقع می‌خواهم بگویم جشنواره هنرهای تجسمی هم به لحاظ حضور استادان و هم به لحاظ حضور شرکت‌کنندگان یکی از گسترده‌‌ترین جشنواره‌های کشور محسوب می‌شود.

او درباره اهمیت هنرهای تجسمی و این جشنواره اظهار کرد: مجموعه هنرهای تجسمی مانند شیر آغوز برای دیگر هنرهاست زیرا ما در سینما، تئاتر و موسیقی نیازمند هنرهای تجسمی هستیم، بنابراین این جشنواره نیز برای مجموعه هنر کشور بسیار اهمیت دارد و به منزله ورزش دو و میدانی و ژیمناستیک برای دیگر ورزش‌هاست.

سالاری درباره تفاوت‌های این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دوره قبل بیان کرد: تفاوت این دوره از جشنواره با دوره قبل یکی در افزایش ۴۰ درصدی آثار و شرکت‌کنندگان است و دوم اینکه ما امسال در ۳۰ استان کشور جشنواره هنرهای تجسمی فجر را برگزار می‌کنیم که در سال‌های قبل این اتفاق رخ نمی‌داد و امسال قرار شد که هر استان یک دبیر داشته باشد و جشنواره هنرهای تجسمی فجر در تمام استان‌ها برگزار شود.

او در ادامه گفت: همچنین بخش‌های جنبی که جشنواره دارد مانند «آینه در آینه»، «ایثار و فداکاری» و حضور بخش استادان که آثارشان از گنجینه‌ها گردآوری شده و در معرض دید مردم قرار گرفته است، از نکات قابل توجه این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر است.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است