امیدوارم تلویزیون و نمایش خانگی رونق بیشتری پیدا کنند/ بازی در نقش‌های غیر کمدی را ادامه می‌دهم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۷
مهران غفوریان در گفتگو با صبا:

امیدوارم تلویزیون و نمایش خانگی رونق بیشتری پیدا کنند/ بازی در نقش‌های غیر کمدی را ادامه می‌دهم

مهران غفوریان بازیگر سینما و تلویزیون درباره نقش‌های متفاوت خود و کیفیت سریال‌های تلویزیونی و نمایش خانگی توضیح داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، مهران غفوریان بازیگر سینما و تلویزیون در چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور در بین اهالی رسانه و عوامل سینما، فیلم‌های این دوره از جشنواره را تماشا کرد و در گفتگو با خبرنگار صبا درباره این دوره از جشنواره گفت: شکر خدا امسال در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر سر ضبط نیستم، سال‌های پیش در بهمن ماه سر صحنه بودم و وقت نمی‌کردم که به تماشای فیلم‌ها بیایم اما امسال شرایط به نحوی است که می‌توانم در روزهای مختلف برای تماشای فیلم‌ها به خانه جشنواره بیایم و تا الان از بین فیلم‌هایی که دیده ام «مرد بازنده»، «برف آخر» و «ملاقات خصوصی» را دوست داشته ام.

این بازیگر با توجه به نقش متفاوت جواد عزتی در فیلم سینمایی «مرد بازنده» بیان کرد: من از دوستان قدیمی جواد عزتی هستم و او را دوست دارم. معتقدم که در «مرد بازنده» به خوبی بازی کرده است و امیدوارم که در جشنواره امسال توسط هیات محترم داوران دیده شود‌. کارهای محمدحسین مهدویان را هم دوست دارم، هنوز فیلم کمدی «شیشلیک» او را ندیده‌ام ولی کارهای دیگری که از این کارگردان دیده‌ام، همیشه مورد پسند من بوده است.

این بازیگر درباره ژانرهای متفاوتی که در چهلمین جشنواره فیلم فجر توسط هیات داوران انتخاب شده است، عنوان کرد: در گذشته شاهد حضور فیلم‌های کمدی در بین فیلم‌های راه یافته به بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر نبودیم، اما در چند سال گذشته این اتفاق رقم خورده است و فیلم‌های کمدی وارد جشنواره شده‌اند و من به عنوان بازیگری که فیلم‌های کمدی بازی کرده است از اینکه فیلم‌های کمدی داوری و قضاوت می‌شوند خوشحالم و این اتفاق برای سینمای کمدی خوب است.

وی درباره بازی‌های متفاوتش در نقش‌های جدی توضیح داد: همه می‌دانند که ژانر کمدی، ژانر بسیار سختی است، من که با فیلم‌های کمدی شناخته شده‌ام چند وقتی است که در فیلم‌های غیرکمدی بازی می‌کنم و این انتخاب خودم بوده و این ایفای نقش در ژانر درام و نقش‌های جدی و غیر کمدی در آینده برای من ادامه دار خواهد بود.

غفوریان افزود: این مساله به این معنا نیست که کمدی کار نخواهم کرد، بلکه برای بازی در یک نقش کمدی برای من باید شرایط خاصی شکل بگیرد تا قبول کنم در آن نقش بازی کنم. من در نقش کمدی تمام مراحل را پشت سر گذاشته‌ام و دوست دارم تجربیات خودم را در نقش‌های متفاوت بیشتر کنم.

این بازیگر درباره مجموعه نمایش خانگی «نیسان آبی» توضیح داد: «نیسان آبی» یک فیلم کمدی اجتماعی است و این مجموعه، کمدی باشخصیتی دارد و مخاطب هم آن را دوست داشته است، البته باید بگویم هنوز علاقه‌ای ندارم که درباره «نیسان آبی» مصاحبه‌ای انجام دهم، بلکه قصد دارم بعد از اتمام کار مفصل درباره آن گفتگو کنم. کار با منوچهر هادی را دوست دارم و علاقه من به این فیلمساز باعث شد نقش را بپذیرم.

مهران غفوریان در پاسخ به پرسش که تفاوت فعالیت در سریال‌های تلویزیون با شبکه نمایش خانگی چیست، مطرح کرد: متاسفم این جمله را به کار می‌برم ولی باید بگویم که «هر چه پول بدهی، آش بیشتری می‌خوری»، منظور من از پول صرفا بحث حقوق افراد نیست. هر چقدر که برای بالا بردن کیفیت عوامل هزینه شود و افراد حرفه‌ای جذب شوند، نتیجه فیلم بهتر خواهد شد.

بازی در «نیسان آبی» را به خاطر منوچهر هادی قبول کردم

وی با اشاره به رویکرد متفاوت صدا و سیما ادامه داد: البته تلویزیون چند وقتی است که از نظر من قصد دارد استعدادهای جدید را وارد صنعت فیلم‌سازی کند و از عوامل تازه نفس برای تولید مجموعه‌های خود استفاده می‌کند که من این رویکرد را دوست دارم. اینکه یک سریال در تلویزیون توسط مخاطب استقبال می‌شود یا نمی‌شود به تلویزیون برنمی‌گردد، صدا و سیما موقعیتی را فراهم می‌کند و عوامل سریال‌ها باید بتوانند که از این فرصت بهره مند شوند.

بازیگر سریال «نیسان آبی» بیان کرد: من می‌خواهم شان تلویزیون و همکارانم را حفظ کنم و درباره جزییات اینکه چرا از عوامل و بازیگران با سابقه استفاده نمی‌شود، حرف نزنم. افرادی که در سال‌های گذشته بارها آثار موفقی را برای مردم تهیه و تولید کرده اند و قطعا با همکاری در هر مجموعه‌ای رضایت مخاطبان را برآورده می‌کنند.

وی افزود: امیدوارم اتفاق‌های خوبی در روند تولید سریال‌های تلویزیونی بیافتد، چون معتقدم مردم ما صد در صد تلویزیون را دنبال می‌کنند، اما استقبال از پلتفرم‌‌ها با توجه به شرایط اقتصادی و خرید اشتراک و بسته‌های اینترنتی شاید به گستردگی تماشای تلویزیون نباشد. مشکلات اقتصادی مردم متاسفانه آنقدر زیاد است که شاید دیدن فیلم در پلتفرم‌ها به صرفه نباشد.

این بازیگر درباره کیفیت سریال‌های نمایش خانگی و تلویزیونی بیان کرد: البته این را هم لازم است بگویم که باید از پلتفرم‌ها تشکر کرد که رنگ و لعاب جدیدی به سریال‌ها داده است. مجموعه‌هایی در نمایش خانگی تولید شده است که بعضی از آن‌ها مورد استقبال است و برخی هم توقعات را برآورده نکرده است، ولی نباید توقع داشت که تمام فیلم‌های نمایش خانگی خوب باشند و از آن طرف سریال‌های تلویزیونی بی‌کیفیت؛ این اتفاق یک امر حرفه‌ای است که به شرایط و امکانات برمی‌گردد.

غفوریان در پایان گفت: در مرحله اول امیدوارم که سریال‌های تلویزیونی و نمایش خانگی برای احترام به سلیقه مخاطب پر رونق شوند و در مرحله دوم برای توجه به قابلیت‌های هم‌صنفان خودم پیشرفت آن‌ها را آرزو می‌کنم.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000